kallfors
Ny medlem
hej. har en zzr 1100 92. den tänder inte när jag kör start motoren . men när jag vrider av nyckelen eller stop knapen ger den den gnist puff.
Jaha? och frågan är varför den inte tänder? Gammal bensin? bra kräm i batteriet?
den ger ingen gnista. men när man vrider av tändningen ger den en gnist inpuls på stiften
Har nog inget med tändningslåset att göra.
Troligen är det så att det går åt för mycket mos att dra runt startmotorn så det finns inte ström att ge gnista när du vrider av nyckeln så precis i glappet så kan den poffa till när strömmen bryts till startmotorn.
1. Se till att batteriet är i kalasskick
2. Kolla att det är riktigt jordat mot chassit på hojen, alt sätt en startkabel mellan svart på batteriet och en bult på hojen när du felsöker.
3. Drenera soppan
4. Byt stiften
Ovan förutsätter att den gick bra i höstas när du ställde av den
/Fredde
spelar ingen roll även fast jag inte kört start motorn så ger den en liten gniste till tändstifften när tändningen slås av eller stop knappen
Sluta vara envis, kolla nu upp batteriet! har du provat att skjuta igång den? jag har själv en ZZR1100-90 och den startar inte om batteriet är dåligt! man kan tycka att batteriet är bra och att startmotorn går fort men minsta lilla spänningsfall gör att du inte får någon gnista!kan det va cdi boxen . har ren gjort varje kontaktstycke. nån som vet hur man mäter upp cdiboxen
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|