Tändningsoptimering Husaberg

HUSA JOKKO

The sliding Finn
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Gefle
Hoj
Scania 164
Hallå alla Husa ägare jag har skickat i väg min tändbox till min Husa 650 -02 o fått den om programerad.Mannen som bränner in nya tändkurvor har jobbat på SEM o har stenkoll på läget så nu har jag fått ett "Enduroläge" på LO läget på knappen och en "hysterisk race tändkurva" på HI läget.PÅ LO blev den väldigt snäll o tam att åka i skogen med,har 16/45 i drevning o ändå funka de bra i knixig enduro.Har bara provat HI läget på lite grusväg o den känns helt annorlunda går jämnare o bättre + att varvstoppet är upp höjt till 10000rpm.programeringen kostade 1500:- o va värd varenda krona för de blev en helt annan hoj :tummenupp E ni sugen så tveka inte jag tyckte att de var värt pengarna o göra så istället för o köpa en annan tändning till typ 400 an el va dom nu brukar byta till för de e ändå inte så stor skillnad som de här blev...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Coolt som tusan. Synd att man är fattig som en kyrkråtta och helst vill ha ett nytt system i första hand.

Tror du man kan få en kurva som även är anpassad för om man bytt lite grejer i övrigt, typ system, fugge, kam osv??
 

HUSA JOKKO

The sliding Finn
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Gefle
Hoj
Scania 164
Supermoto skrev:
Coolt som tusan. Synd att man är fattig som en kyrkråtta och helst vill ha ett nytt system i första hand.

Tror du man kan få en kurva som även är anpassad för om man bytt lite grejer i övrigt, typ system, fugge, kam osv??

Japp han frågar dig nog om du har gjort nått åt motorn o så..
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
HUSA JOKKO skrev:
Ring 0532-42025 el 070-5518525
Han heter Conny Andersson

låter ju riktigt fränt, jag hade en -02 SM och fattade aldrig varför knappen fanns där, var ju så liten skillnad....
Men detta låter ju som riktiga grejor....
Funkar det me på -04?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
borggren skrev:
låter ju riktigt fränt, jag hade en -02 SM och fattade aldrig varför knappen fanns där, var ju så liten skillnad....
Men detta låter ju som riktiga grejor....
Funkar det me på -04?
04orna har ju nya kokusantändningen utan möjlighet till olika kurvor :mattias

Fast jag skulle nog hellre ha kokusan än min gamla SEM....
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
skrev dom inte vid provkörning i Bike att det gav 10hk mellan dom två lägena(svagt minne av det)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jo men sen vet vi ju hur seriösa bike brukar vara de där 10 hästarna har jag aldrig upptäckt när jag har kört iaf
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
PD skrev:
skrev dom inte vid provkörning i Bike att det gav 10hk mellan dom två lägena(svagt minne av det)

Körde min -02 SM hos Erik marklund MCXpress då den gått 50mil....51,2 och 49,7 gav den.....tog bort slutgrunkan i ljuddämparen tappade 2hk till
Kurvan var lite jämnare på "enduro" läget....men annars ingen ting...VÄRDELÖST
Tyckte marklund me....
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag hittade tråden så det är väl lika bra att lyfta den lite.....
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Busaberg skrev:
Jag hittade tråden så det är väl lika bra att lyfta den lite.....
Sedär :tummenupp
Dataingenjören med Sveriges största IT-handikapp slår till igen... (Jag alltså som inte hittade den själv :3freak)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top