Tändspoleproblem Suzuki

empler

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
Moto Guzzi
Tändsystem Suzuki

Har en Suzuki 550 katana från 82 vilket har en alternativt 2 trasiga tändspolar. Den ena verkar gå men den andra gör lite som den vill och tänder till bara ibland. Så nu till den egentliga frågan. Kan jag anväda dessa http://www.touringbutiken.se/Servlet?page=11&anr=67-8104 ? Den vanliga GS 550 modellen har ju svänghjul medans Katanan har nån sorts tändningsmodul, spelar det nån roll? Eller kan jag rentutav slänga på tex ett par såna här http://www.bildelsbasen.se/?index=stock&link=item&company_id=112&post_id=6933364 ? Eller är tändspolarna avstämda för en viss motorcykel? Tacksam för svar!

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Den på bilden @ Touringbutiken funkar. Så länge du inte monterar CDI-spolar är det lugnt. Mellan 5 till 10 ohm brukar de flesta ha på primären.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vilka _normala_ MC-tändspolar som helst. T.ex. Dynateks blå, grå eller gröna spolar kommer förmodligen att döda din styrenhet pga för låg impedans/resistans. CDI-spolar har för hög impedans så de funkar inte alls.

empler

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Hoj
Moto Guzzi
Nu visade det sig att det inte alls var en tändspole utan verkar vara nått annat i tändsystemet som gett upp. Vad jag förstått så lägger tändmodulen av helt när den pajar? Nån som har en ide om vad felet kan vara? Den ena tändmodulen tänder till sporadiskt men verkar funka bättre på högre varv. Tacksam för svar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept