Tändsticksträffen 12/14 oktober

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Vi kommer på fredagen,,,kan man komma på en lördag till på en träff ?? :rock

Mattiaz skrev:
Tösen har inga väninnor med sig? :brynad
Självklart ska man väl kunna hitta på nånting, kommer ni på Fredagen eller Lördagen?
Jag kommer antagligen ha hojen ut till kåken först, o sen ta den hem för att hämta lite saker, orkar jag tar jag hojen ut en sväng på lördagen också... det går inte att missa.

KANSKE har jag Sporthoj.com tröjan på mig, de norska tjejerna verkade gilla den förra året :D

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
jocke i köping skrev:
Vi kommer på fredagen,,,kan man komma på en lördag till på en träff ?? :rock

Självklart kan man inte komma på lördagen till en träff.... då går man ju miste om hälften ju :brynad

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
det bodre bli lätt att känna igen mig i alla fall,,,
en APRILIA team jacka och en silver/svart/grå mille,,
sådana kan det inte direkt krylla av,,

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Låter bra det! Har nog på mig en svart jacka där det står LoCats MC på ryggen!
Och man kan INTE komma till en träff på lördag när den börjar på fredag! Håller med Mattiaz på den punkten!!

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jocke i köping skrev:
Ja bor man i karlstad så har du väl nästan krypavstånd hem eller ???

ska bli kul o ljuga lite igen..,.,.,.,.,.,

De bor hemma hos mig, och jag har krypavstånd (tro mig jag har provat :crash ) hem, ca 1,5km :D

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
jocke i köping skrev:
Ja bor man i karlstad så har du väl nästan krypavstånd hem eller ???

ska bli kul o ljuga lite igen..,.,.,.,.,.,

Ljuga :confused:
När det gäller mina färdigheter som hojåkare och revolverman så är det endast :fakta som kommer ur min mun. Och ju mer :öl jag har druckit desto mer :fakta är det :squid

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Tack Mattiaz för bjud ölen,,som du galant gav oss 3 tappra krigare från köping/fagersta.

å du pajjo,, kul o träffa dig åxå,,
varför kan inte ni 2 (eller flera från klubben) komma till träffen.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jocke i köping skrev:
Tack Mattiaz för bjud ölen,,som du galant gav oss 3 tappra krigare från köping/fagersta.

Klart jag håller vad jag lovar :D Har en hel del kort från träffen dessutom, du råkade fastna på några av dom när du höll på att våldföra dig på en stackars Mille :eek:

Till träffen.... menar du Rusk eller tändsticksträffen ?

Förresten Jocke, läste i en tråd att du kör runt ca 2500 mil/år med millen, va långt har den gått nu isåfall?

/En som "bara" kört 1500 mil iår :rodnar

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
jocke i köping skrev:

Vågar inte lova något, men jag ska se vad jag kan göra!
Var kul att träffa dig oxå :hej Nu måste jag dock knalla iväg och fixa en hörapparat för Millen dödase ca 30% av min hörsel :tummenupp

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Sorry om hörseln fått sig en smäll,,
men om de e till någon tröst så ska ja bara få berätta att de e några stycken till i detta avlång land som fått sig ett litet smakprov,, dom klagade åxå,,,,ett tag :D

hoppas vi ses på rusk.

pajo skrev:
Vågar inte lova något, men jag ska se vad jag kan göra!
Var kul att träffa dig oxå :hej Nu måste jag dock knalla iväg och fixa en hörapparat för Millen dödase ca 30% av min hörsel :tummenupp

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
jocke i köping skrev:
Sorry om hörseln fått sig en smäll,,
men om de e till någon tröst så ska ja bara få berätta att de e några stycken till i detta avlång land som fått sig ett litet smakprov,, dom klagade åxå,,,,ett tag :D

hoppas vi ses på rusk.

Fördelen var att jag hade något att skylla huvudvärken på när jag vaknade på söndagen :cool:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Huvudvärk ??? :öl

ja det kanske jag har ikväll,,,
jag o kompisen drar till linköping vid 12-tiden idag för att vara med på den sista benkörningen för året,,
har lagt på lite kletigare däck än dom tourindäcken jag hade på träffen så detta ska bli jäkligt intressant,,

Jiiiiihaaaaaaaaaa :squid

pajo skrev:
Fördelen var att jag hade något att skylla huvudvärken på när jag vaknade på söndagen :cool:

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
jocke i köping skrev:
Huvudvärk ??? :öl

ja det kanske jag har ikväll,,,
jag o kompisen drar till linköping vid 12-tiden idag för att vara med på den sista benkörningen för året,,
har lagt på lite kletigare däck än dom tourindäcken jag hade på träffen så detta ska bli jäkligt intressant,,

Jiiiiihaaaaaaaaaa :squid

En del har det bra! Önskar att jag oxå kunde smita ifrån jobbet utan att någon saknade mig..... :rolleyes:

Nåja, har varit på ett antal banåkningar i år så jag klagar inte! Ha en kanondag och håll dig på hjulen!!

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Utan att någon saknade mig var väl o ta i,,,
hörde på lite omvägar att min närmaste chef inte direkt jättediggade att man smet iväg för att åka på bankörning,,eller mc-träff,,
men det ska nog lösa sig eftersom han inte har en 44 rem,mag att tillgå när det blir löneförhandling,,, :whip he he he

vi ses väl på rusk ?

pajo skrev:
En del har det bra! Önskar att jag oxå kunde smita ifrån jobbet utan att någon saknade mig..... :rolleyes:

Nåja, har varit på ett antal banåkningar i år så jag klagar inte! Ha en kanondag och håll dig på hjulen!!

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
den har nog gått nära 5 nu ,,,och jag har inte ens behövt justera ventilerna ännu,,,bara oljefilter o oljebyten som sig bör,, har ju självklart kollat ventilerna men dom står sig bra.
har du kort ? lägg ut dom eller skicka dom till mig vet jag,,, :rock

jag var på sviestad i dag o träffade en som kände dig,,han var åxå från kristinehamn o åkte på en TL1000s han bor o studerar där för tillfället. ni var visst paralellklasskompisar sa han,,vi kom in på dig när jag berättade att jag var till er på höstträffen nämligen,,,kul va ?

klart ni kommer till Rusk ?
jag lovar o bjuda på glögg,,,,,,,, :squid

Mattiaz skrev:
Klart jag håller vad jag lovar :D Har en hel del kort från träffen dessutom, du råkade fastna på några av dom när du höll på att våldföra dig på en stackars Mille :eek:

Till träffen.... menar du Rusk eller tändsticksträffen ?

Förresten Jocke, läste i en tråd att du kör runt ca 2500 mil/år med millen, va långt har den gått nu isåfall?

/En som "bara" kört 1500 mil iår :rodnar

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jocke i köping skrev:
den har nog gått nära 5 nu ,,,och jag har inte ens behövt justera ventilerna ännu,,,bara oljefilter o oljebyten som sig bör,, har ju självklart kollat ventilerna men dom står sig bra.
har du kort ? lägg ut dom eller skicka dom till mig vet jag,,, :rock

jag var på sviestad i dag o träffade en som kände dig,,han var åxå från kristinehamn o åkte på en TL1000s han bor o studerar där för tillfället. ni var visst paralellklasskompisar sa han,,vi kom in på dig när jag berättade att jag var till er på höstträffen nämligen,,,kul va ?

klart ni kommer till Rusk ?
jag lovar o bjuda på glögg,,,,,,,, :squid

RESPECT! Du jag glömde ju fråga dig va du tycker om den nya Millen?, kom helt ifrån det. . . Gick ni o la er tidigt på Lördagen förresten, fan ni missade ju när jag körde ett trumsolo på scenen .... :rock de vart jubel kan jag lova! :rodnar

Hmmm... du kommer inte ihåg vad han heter. . .? Vet nämligen ingen jag känner till som kör en TL1000S som jag gått i paralellklass med :confused:

Pär vet redan detta, men jag är riktigt sugen på en italiensk hoj, men bytet blir mot slutet av 2004, o om jag skulle byta nu så skulle det bli en 749s :bow

Ska snacka ihop mig med Pär .... skulle jättegärna dra till Rusk, och får mina nya däck imorgon, sen ska de bara krängas på :rolleyes:

Ja, du har ju lovat fri glögg så :bow

Förresten Jocke, va tycker du om den nya Laverdan? Jag tycker den är hur läcker som hellst, men den är nog ännu dyrare att äga än en Ducce... :eek:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Fri glögg var väl o ta i det men viss ska du få så du blir nöjd :p

Ang nya LAVERDA´N så e de nog inte dyrara än o ha en Mille eftersom det sitter ju samma motor i dom och Aprilia äger ju dessutom LAVERDA fabriken sedan 2 år tillbaka,,,
Aprilia äger både Guzzi o Laverda,,och det braiga med det är att Guzzi ägde en egen vindtunnel där dom gjort många lyckade tester,,min mille som exempel ska enl,test bara behöva 49Hk för att gå i 200Km/t,,,

Ang,04:an,,,, JAG VILL HA;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; :squid

Mattiaz skrev:
RESPECT! Du jag glömde ju fråga dig va du tycker om den nya Millen?, kom helt ifrån det. . . Gick ni o la er tidigt på Lördagen förresten, fan ni missade ju när jag körde ett trumsolo på scenen .... :rock de vart jubel kan jag lova! :rodnar

Hmmm... du kommer inte ihåg vad han heter. . .? Vet nämligen ingen jag känner till som kör en TL1000S som jag gått i paralellklass med :confused:

Pär vet redan detta, men jag är riktigt sugen på en italiensk hoj, men bytet blir mot slutet av 2004, o om jag skulle byta nu så skulle det bli en 749s :bow

Ska snacka ihop mig med Pär .... skulle jättegärna dra till Rusk, och får mina nya däck imorgon, sen ska de bara krängas på :rolleyes:

Ja, du har ju lovat fri glögg så :bow

Förresten Jocke, va tycker du om den nya Laverdan? Jag tycker den är hur läcker som hellst, men den är nog ännu dyrare att äga än en Ducce... :eek:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ooops, glömde.... jag ska försöka hitta nått ställe att lägga upp bilderna på, kommer ju inte ihåg lösenord o login till mitt hemsidakonto :eek:

Men vill du ha bilder, så e de bara du hör av dig om hur du vill ha dem, mail etc.?

Pajo tänker ev. dra ner till Wolrd Ducati Weekend i Italien nästa år, o jag är skitsugen isåfall på att hänga med, bara man inte blir nerklubbad för att man kommer dit på japs :skrämd (Fast blir man nedklubbad och hemsläpad av en italiensk donna, så spelar det ingen roll) :brynad :slicka

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning