Hej, Min Ducati 900 i.e har börjat krångla.
För en vecka sedan fick jag ett kabelbrott vid styret. Motorcykeln dog när jag gjorde fullt styrutslag åt vänster, hittade då ett kabelbrott som jag lagade genom att skarva ihop den. När jag sen skulle starta mc så ville den inte gå igång.
Efter många försök och ett batteri som började ta slut så bogserade jag igång den. Den startade men lät konstigt och baktände hela tiden, Jag misstänkte att den inte gick på alla cylindrar. Köpte två nya tändstift (ej orginal men samma som satt på) när jag satte i de nya så gick mc som en klocka i ca 5mil. Startade den idag, den gick hyfsat men den började baktända ofta och till slut så kändes det som om den gick på en cylinder igen.......
Tillägas är att jag är ny ägare till dena mc, samt att jag håller på att övnigskör mycket (krypkörning) kan det påverka?
Jag själv är inte så duktig på att skruva. Några förslag på vad det kan vara för fel? Tacksam hjälp
För en vecka sedan fick jag ett kabelbrott vid styret. Motorcykeln dog när jag gjorde fullt styrutslag åt vänster, hittade då ett kabelbrott som jag lagade genom att skarva ihop den. När jag sen skulle starta mc så ville den inte gå igång.
Efter många försök och ett batteri som började ta slut så bogserade jag igång den. Den startade men lät konstigt och baktände hela tiden, Jag misstänkte att den inte gick på alla cylindrar. Köpte två nya tändstift (ej orginal men samma som satt på) när jag satte i de nya så gick mc som en klocka i ca 5mil. Startade den idag, den gick hyfsat men den började baktända ofta och till slut så kändes det som om den gick på en cylinder igen.......
Tillägas är att jag är ny ägare till dena mc, samt att jag håller på att övnigskör mycket (krypkörning) kan det påverka?
Jag själv är inte så duktig på att skruva. Några förslag på vad det kan vara för fel? Tacksam hjälp