Tänka på milen, eller till för att användas?

Manos_R1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 - 98
finns inte mkt o tilläga!

Tål dock o repeteras: spendera mkt tid på hojen i sommar, för det är roligt! Mätaren är bara siffror, har du full servicebok så äre inga konstigheter!

//E

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Varför ska man vara orolig över milen för?
Inte köpte jag mina hojjar bara för att titta på dom
utan att ha kul med dom så milen spelar mindre roll...

Så kör så det ryker :yoparty :yoparty

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Funatic skrev:
2148966 Vi hade en VFR800 inne på service idag, den hade rullat över 11,000 mil och gick precis som ny, så kör på du.

En R600 är inte en VFR800....

Kör "vettiga" mil är mitt tips, köra till jobbet är bara dryg körning ändå, så den kan man ju skippa. Men ge favoritvägen vad den tål - om och om igen!

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Tycker frågan är befogad iaf. För kollar man vad folk säljer osv så får man uppfattningen att de "flesta" gått mellan 1 000 och 2 000 mil, har de gått en tusing till så står de ute länge till försäljning så därav kanske en viss oro utan att dumpa priset - så frågan är väl snarare går den att sälja med många mil och alla har vi sett "överpristrådarna" - alltså att folk tycker att de kostar för mycket beroende på miltal :confused: . Har ngn en aning om vad en hojmil är värd i värdesänkning på en båge från ex 00 med 4 000 mil kontra 2 000?//R

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
rocketer skrev:
2149248 Tycker frågan är befogad iaf. För kollar man vad folk säljer osv så får man uppfattningen att de "flesta" gått mellan 1 000 och 2 000 mil, har de gått en tusing till så står de ute länge till försäljning så därav kanske en viss oro utan att dumpa priset - så frågan är väl snarare går den att sälja med många mil och alla har vi sett "överpristrådarna" - alltså att folk tycker att de kostar för mycket beroende på miltal :confused: . Har ngn en aning om vad en hojmil är värd i värdesänkning på en båge från ex 00 med 4 000 mil kontra 2 000?//R
Det är inget mot vad det kostar att inte våga köra sin motorcykel för man är rädd att milen ska trilla iväg.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Äh, det är bara posörer som bryr sig i hur långt hojen har gått! :7peta Vi andra köper gammalt junk, som är hyggligt billigt, billigare att äga och ungefär lika skoj. Sen kör vi bara, stannar för däcksbyten och soppapåfyllning :D

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
tjör för faan...

JAg tycker det är ett mysterium hur lite hoj folk kör, 800mil är min kortaste säsong...
Och då var jag brotrest i 50dagar över sommaren...

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tjejen brukar gnälla över att hennes bil gått si o så .. Jag brukar bara sucka och fråga vad hon har den till.. Klart fordonen ska användas om man köpt dem för att de ska brukas..

Ser man till att service blir gjort o att de håller sig fräscha och hela så ska milen inte spela nån roll... allt går sönder förr eller senare ändå.

Ska man betala dyr försäkring,skatt, service, bensin för att ha bilen/mc ståendes ?? Nej f-n

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hoztic skrev:
2149254 Äh, det är bara posörer som bryr sig i hur långt hojen har gått! :7peta Vi andra köper gammalt junk, som är hyggligt billigt, billigare att äga och ungefär lika skoj. Sen kör vi bara, stannar för däcksbyten och soppapåfyllning :D

:hihi Klockrent! Precis så är det.

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Håller fullständigt med! Har du investerat i allt som har med MC att göra är det klart du skall utnyttja det.

Frågan är bara vart cyklarna tar vägen som gått långt. Sällan man ser långmilare till salu.
De flesta brukar ha gått runt 3000 mil vare sig de är 3 eller 20 år gamla :va

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Klart hojjen ska köras!! värdeminskningen utslaget på kanske 3? år eller nått är förmodligen inte mycket högre än det du betalar för att äga den... försäkring, däck, soppa mm mm

Man har inte en hojj för att spara pengar utan för att ha kul!! :tummenupp

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Låta den rulla!
Men jag förstår oron då man sällan ser hojar till salu med mer än exempelvis 3000 mil på mätaren.
Ibland när jag ser en relativt ny hoj (1-3 år gammal) med endast 500 mil blir jag lite misstänksam.. Vem kör så lite??? ;)

Parham

Lamborghini gul Ninja
Gick med
6 May 2006
Hoj
Ninja 600
Om du oroar dig för att det blir jobbigt att sälja den vidare sen så kan jag lova dig att en erfaren MC (även bil) förare inte köper en garage queen. Det är mkt mkt mer problem med hojjar som bara står och blir putsade på än dom som körs som dom ska. Du vill väl inte spara hojjen så att nästa ägare ska ha kul? Använd den som den är byggd för att användas!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag har bara köpt lågmilare som jag kört varje dag hela sommaren så mkt som möjligt! Bilar däremot brukar jag hålla igen på, vet ej varför :va

929an köpt 1100mil -05 såld -06 1900mil

R1an köpt 300 mil -06 nu 500mil kanske såld -07 och jag skulle tippa att den då rullat 1200mil?

Kör hojen som nytto och nöjes fordon.

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
rocketer skrev:
2149248 Tycker frågan är befogad iaf. För kollar man vad folk säljer osv så får man uppfattningen att de "flesta" gått mellan 1 000 och 2 000 mil, har de gått en tusing till så står de ute länge till försäljning så därav kanske en viss oro utan att dumpa priset - så frågan är väl snarare går den att sälja med många mil och alla har vi sett "överpristrådarna" - alltså att folk tycker att de kostar för mycket beroende på miltal :confused: . Har ngn en aning om vad en hojmil är värd i värdesänkning på en båge från ex 00 med 4 000 mil kontra 2 000?//R
jo det var lite detta jag funderade över! man börjar ju undra om man måste dumpa priset mkt ifall den gått långt..

Men sen e de ju just det som e grejen! vill ju fan inte göra ngt annat än att köra hoj! e ju så satans gött! tar den till o från jobbet o sen ute hela kvällarna typ.. Så då börjar man ju fundera på om den blir svårsåld me tex 2000 mil på mätaren när man säljer den:va

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Showtime skrev:
2149729 jo det var lite detta jag funderade över! man börjar ju undra om man måste dumpa priset mkt ifall den gått långt..

Men sen e de ju just det som e grejen! vill ju fan inte göra ngt annat än att köra hoj! e ju så satans gött! tar den till o från jobbet o sen ute hela kvällarna typ.. Så då börjar man ju fundera på om den blir svårsåld me tex 2000 mil på mätaren när man säljer den:va

Om den blir svårsåld beror väl lite på priset du vill ha för den. Givetvis tror jag det är lättare att få sålt hojen till ett bra pris om den har mindre antal mil på mätaren. Men hur kul är det att snåla på milen?

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Klart den ska rulla. Själv körde jag ca 1000 mil ifjol och den har gått 2150 nu. Oroa dig inte för att "råka" köra 2000 mil på en sommar, vissa veckor med kanonväder kör man hur mycket som helst men andra veckor med dåligt väder eller då man jobbar blir det nästan inga mil alls så det jämnar ut sig.
Visst kan man fundera på vad folk har hojen till om man ser 03:eek:r som gått 700 mil men vissa kanske bara har tid att köra en dag per helg pga jobb, familj eller annat. Det är så olika, huvudsaken är att man har hoj :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln