Tänka på vid R6-köp?

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
En polare till mig e rätt sugen på att köpa en R6:a nu i höst och eftersom han inte är särskilt hojbegåvad får jag hjälpa till. Det jag undrar över nu e lite vad man ska kolla på, vanliga "fel" osv. Borde ju finnas några svaga punkter som man ska titta lite extra på. Sen vill han ju givetvis ha rätt pris för hojjen, har läst att det ska vara svårsålt i höst, utmärkt för honom alltså. Hade varit uppskattat om de som sålt en R6a 00-01 denna säsongen har fått för dom, vad utropspriset varit och lite sånt.

Allt kan ju tolkas som en köpesannons också så om du har en R6a till salu (00-01), det gör inget om den e skrapad, så e han intresserad. Han har iofs inte pengar just nu men han jobbar på det... :tungan
 

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
YZF R6 -00
marten_larsson skrev:
En polare till mig e rätt sugen på att köpa en R6:a nu i höst och eftersom han inte är särskilt hojbegåvad får jag hjälpa till. Det jag undrar över nu e lite vad man ska kolla på, vanliga "fel" osv. Borde ju finnas några svaga punkter som man ska titta lite extra på. Sen vill han ju givetvis ha rätt pris för hojjen, har läst att det ska vara svårsålt i höst, utmärkt för honom alltså. Hade varit uppskattat om de som sålt en R6a 00-01 denna säsongen har fått för dom, vad utropspriset varit och lite sånt.

Allt kan ju tolkas som en köpesannons också så om du har en R6a till salu (00-01), det gör inget om den e skrapad, så e han intresserad. Han har iofs inte pengar just nu men han jobbar på det... :tungan

Generellt kan man säga att prisbilden på just R6:an är bra märklig.
Det synes inte vara några direkta prisskillnader mellan 99:eek:rna och upp till 01-02.
Det verkar mer som om säljarna tror att en R6:a skall kosta ca 50 000:- oavsett årsmodell.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
marten_larsson skrev:
En polare till mig e rätt sugen på att köpa en R6:a nu i höst och eftersom han inte är särskilt hojbegåvad får jag hjälpa till. Det jag undrar över nu e lite vad man ska kolla på, vanliga "fel" osv. Borde ju finnas några svaga punkter som man ska titta lite extra på. Sen vill han ju givetvis ha rätt pris för hojjen, har läst att det ska vara svårsålt i höst, utmärkt för honom alltså. Hade varit uppskattat om de som sålt en R6a 00-01 denna säsongen har fått för dom, vad utropspriset varit och lite sånt.

Allt kan ju tolkas som en köpesannons också så om du har en R6a till salu (00-01), det gör inget om den e skrapad, så e han intresserad. Han har iofs inte pengar just nu men han jobbar på det... :tungan

kolla in min annons http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=11835
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
wonderwizard skrev:

Finns egentligen inga speciella svagheter på just R6:an, det är en stryktålig hoj...gäller väl att kolla det vanliga på en sporthoj: drivpaket, bromsar, packboxar, om den varit klotad etc. En fulltecknad servicebok, alt kvitton på regelbunden service, är guld värt såklart.

Håller med om att prisbilden är diffus...satsa därför på en 01-02. Tror du kan få en fin för runt 50-55 000. Mer ska du inte betala så här i hösttider.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
marten_larsson skrev:
Hehe, det där lät ju som ett fint exemplar! :tummenupp
Bilder vill han nog se så du kan ju ta å skicka några till mig eller nått..

det e just därför jag kommer att sälja den billigt.

det e fler som frågat om bilder, kommer att fixa det i morgon...
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
E den mellanreggad förresten? Förutsätter att den e körbar iaf så om man vill å den finns kvar så kan man ta sig en liten provtur, får snacka med min kompis först bara :)
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
marten_larsson skrev:
Hehe, det där lät ju som ett fint exemplar! :tummenupp
Bilder vill han nog se så du kan ju ta å skicka några till mig eller nått..

1900 mil... tänk på att 2000 mila service kostar 3 papp. Dvs pruta som faen, och dra sen även av för servicen... :)
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
wonderwizard skrev:
är det inte mer ett problem som finns på rettan ? & inte på R6:an..

kanske bara mer "vanligt" på rettan


Vill nog ha det till Yama i månt och mycket. Det visar sig ju å andra sidan ganska fort vi provturen
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Växellådan bör man kolla upp då det är många lådor som e knark... Den ska vara "ganska" hård men inte hoppa eller vara tveksam på något annat sätt.
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Suomalainen skrev:
1900 mil... tänk på att 2000 mila service kostar 3 papp.

Hur ligger servicarna efter det?
500mil olja var det va men sen då? När är dom stora efter det?
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Blomquist #14 skrev:
Hur ligger servicarna efter det?
500mil olja var det va men sen då? När är dom stora efter det?

1000 mila intervaller, men som du säger så är det alltid bra att byta oljan var 500:e mil. Vilka som är "stora" vette fan, men de kollade tex inga ventiler på 2000 så skulle gissa att de gör det på 3000 = mer arbetskostnad. Finns många pdf manualer på internet, bara ladda en sån så har du allt vad som ska göras när! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top