Personligen har jag väldigt bra erfarenheter av BMWs tillförlitlighet, typ 20000mil körda på två olika R1200, enda problemen som skulle kunnat hindra mig har varit läckande stötdämpare på ena hojen vid 10000mil och ett kasst framhjulslager på den andra vid liknande miltal. Ingetdera kom som någon större överraskning och hade lätt kunnat förebyggas om behovet hade funnits då.
En väl servad hoj med fräscha slitdetaljer och välkänd status på hade jag inte haft några större betänkligheter att köra runt halva klotet på, nästan oavsett modell eller tillverkare. Har ju folk gjort på allt från moppar till Goldwings och HD choppers...
Handlar nog mycket om hur tight schema man har, hur händig man själv är och vilka resurser/budget man har för att hantera situationer och kostnader.
En väl servad hoj med fräscha slitdetaljer och välkänd status på hade jag inte haft några större betänkligheter att köra runt halva klotet på, nästan oavsett modell eller tillverkare. Har ju folk gjort på allt från moppar till Goldwings och HD choppers...
Handlar nog mycket om hur tight schema man har, hur händig man själv är och vilka resurser/budget man har för att hantera situationer och kostnader.