Jag är helt enig i din åsikt kring den troliga bevekelsegrunden för många av de som röstat på SD i detta val.
Men det jag tror att Korvgubbe avser är partiet. Partier är som ett segelfartyg, de måste fånga en vind för att drivas framåt. Men man måste skilja på vinden och kursen.
Nåväl, vi lär alla få se vad SD-skutans kurs blir framgent. Just nu är det svårt att veta de sanna intentionerna. Iaf för mig. För min del känns valresultatet som ett nederlag för Sverige. Dock ett ganska väntat resultat.
Väldigt sant, håller med. (även Korvgubbe i den aspekten)
Man hoppas ju att SD har spelat ut sin roll nu och kan försvinna. Vilket skulle ske om ett enda av de etablerade partierna kunde få tummen ur röven och erkänna, eller kalla det inse, att immigrationspolitiken är inte en helig sak som ska ha helt fritt spelrum och oändliga resurser, det är en del av ett stort pyssel. Precis som alla andra aspekter utav politiken.
Så fort det sker, om någonsin, så tappar SD majoriteten av sin makt och sitt inflytande.
Fasen, allt det handlar om är att sätta en gräns, ett tak, på det hela, är det så omänskligt!?
Underligt hur mer eller mindre hela omvärlden utan Sverige har begränsad invandring och vill undvika det, inkl. då 13% av våran befolkning, medan politikerna enbart pratar om det i positiva termer och hur vi tjänar på det. Hade vi verkligen tjänat på det, varför är resten av världen så ointresserade av det då? Bara den lilla logiken går ju inte ihop...
Omval utan SD (och F!) hade suttit fint, även Vänstern och MP för min del
Där har vi fyra orealistiska alternativ, de bara missgynnar de realistiska politiska inriktningarna.
Sen är min personliga åsikt ändock att invandringen är inte så stort problem för oss, det finns helt klart andra saker inom politiken och vardagen som behöver justeras och hanteras. Kärlek amigos