Tänker Lelles mc med svanskotan?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Det var så att ena packboxen på DT:n gick läck, så jag beställde således ett paket med två stycken nya från Lelles för 89:-. Några dagar senare kom dem, men det var bara den ena som passade. Den andra var för stor/liten, eller hur det nu var. Så farsan ringde nyss och förklarade läget, varpå mr. Lelle (kanske inte just han, men iaf) sade att vi skulle plocka ner gaffeln och ta bort packboxen som passade och skicka tillbaka båda två för att få två stycken som passade. Detta tyckte far var ett uselt förslag och sade att vi kunde skicka tillbaka den som var för stor/liten i ett kuvärt. Mr. Lelle höll fast vid att vi skulle skicka tillbaka båda två för att få en ny som passade.
Far: "Jaja, då skiter vi i det. Då slänger jag den istället. Tack ska du ha", Mr. Lelle: "Tack". *klick*

Hur man förlorar kunder. - Del 413

Har läst att Lelles hatar sina kunder, men nu är det bekräftat. :cool:

Några som har några andra Lelle-stories? :p

HanneZ

Guest
Har du bett om lov att få publicera namnet på affären?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Tjet skrev:
Nope, men jag tar mig friheten att göra så. Må det bära eller brista! :)

Helt rätt!! :tummenupp

Det e bra att få veta vilka handlare som är seriösa och vilka som inte är det. Jag själv handlar mycket mc-prylar via postorder.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Trist när företag som Lelles kan dissa kunder och ändå fortfarande ha kunder. Värre med nystartade som måste ha bra kundservice.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Sök på lelles så får du se en del, deras postorderservice sköts av efterblivna daglönare.
Nä men allvarligt har det försämrats väldigt mycket sen det blivit nån slags ungdomsgård eller vad det ska föreställa.

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Tillämpar numera varianten med att ringa Lelles (om man kommer fram via telefon då :rolleyes: ) och ber dem lägga undan grejorna så att jag vet att de finns. Åker sedan upp och hämtar dem.

Enda sättet liksom. Deras styrka är att de faktiskt har rätt mycket grejor hemma, och det är enbart på grund av att jag kan spara några dagar på att göra enligt ovan som jag överhuvudtaget köper något av dem istället för att använda postorderfirmor som vet vad de håller på med (som t.ex. MC-Shopen :tummenupp ).

Swedie, varför är det känsligt att namnge oseriösa handlare? Ballade trådarna ur med tårt- & smutskastning?

Tyckte det var ett bra forum med handlare och verkstäder... :(

/J

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Rätta
Beställde för en tid sen olja och skrapgummin samt lite diverse saker ifrån Lelles, genom att skicka ett mejl till dom. Men efter att jag inte fått någon bekräftning eller svar på mina mejl där jag undrar om beställningen mottagits, ringer jag dom. Berättar att jag beställt via e-post, då killen säger att vi kan ta beställningen via telefon istället. Sagt och gjort.
Jag far till posten för att lösa ut paketet. Allting är frid och fröjd, tills det gått cirka en vecka. Då dimper ett nytt AVI ner i postlådan, med exakt samma summa och exakt samma saker - jaha, dubbelbeställning. Ringer in till Lelles och dom säger att jag ska låta paketet gå tillbaka. Tänker inte mer på saken, tills jag får ett betalningskrav efter kanske två månader. Ringer in igen och nu säger dom att jag inte alls beställt två gånger. Men efter mycket om och men, upptäcker dom en andra beställning i ett avskiljt system. De säger att de ska fixa det hela. Bra, tänker jag.
Men det var ännu inte avklarat tydligen.
Nu för några veckor sedan fick jag en till betalningsanmärkan på runt 500:- för returfrakt. Ytterligare ett långt samtal till Lelles. Till slut säger dom att för att lösa det hela, ska jag skicka ett brev till dom och berätta om vad som hänt. Har gjort det nu också. Ännu har det inte dykt upp någon ny faktura från dom.

Det blir nog ingen fler gång från Lelles...

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Det bästa med Lelles är att det är så lätt att få tag i Ragnar, brukar räcka med att ringa varannan minut i ungefär 7 timmar.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
KalleBalik skrev:
Det bästa med Lelles är att det är så lätt att få tag i Ragnar, brukar räcka med att ringa varannan minut i ungefär 7 timmar.

Jag har aldrig varit på Lelles. Men utav det jag hört så är väl Ragnar en av de duktigaste och därmed många som rycker o sliter i honom o behöver hjälp.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tyvärr kan ju inte en person göra ett helt företag, de har fått sån dålig kritik på alla svenska mc-forum jag sett så man kan undra varför de inet försöker rycka upp sig?

Nu är det väl inet hela världen för min del, jag handlar ju nån annnastans för jag är less på tat visa upp varaenda del personligen jag vill beställa o peka på mikrofilmer.
Men å andra sidan är det väl dit det leder på lalt fler ställen, säljarna är bara säljare o vet inte ett jävla dyft om hojar.

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Bikerbitch skrev:
Jag har aldrig varit på Lelles. Men utav det jag hört så är väl Ragnar en av de duktigaste och därmed många som rycker o sliter i honom o behöver hjälp.

Givetvis, men att sitta i telefon en hel jävla dag för att få tag i honom ÄR irriterande, tro mig.

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
KalleBalik skrev:
Givetvis, men att sitta i telefon en hel jävla dag för att få tag i honom ÄR irriterande, tro mig.

Ring på mobilen... tar bara en halv dag :tungan

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Aldrig aldrig aldrig postorder på den affärn:mattias

I butiken är det däremot finfin service tycker jag, (dock varierande kunskap hos personalen).. :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
KalleBalik skrev:

Klart det är irriterande när man inte får tag på folk. Men men, orsaken till det vet man ju inte heller.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring