Tänker Lelles mc med svanskotan?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tjet skrev:
Några som har några andra Lelle-stories? :p

jag hade en tråd med klagomål jag med. Väntar efter 4.5 veckor fortfarande på ett skinnställ. Och de säger att så fort de inte har något i lager så ska dom underätta dessa. Men jag har då fått ringa själv. Det är nån yngre tjej som brukar svara på kläd-sidan. Hon vet inget o istället för att säga det kan hon ta reda på det, men icke. En gång bad jag henne hämta en annan som kunde ge mig svar. Man blir tröött på dem som säger "nej jag vet inget" när de har 4 medarbetare som KANSKE har en aning....

eftersom jag verkar ha 4veckor ytterligare leverans tid så hinner jag leta upp nån annan butik som jag kan beställa ifrån....

livet är orättvist. Jag har köpt andra grejer på nätet. tex SIDI astövlar från louis.de REKOMMENDERAS!!!! det tog 4 dagar! Inklusive frakt så var sidi stövlarna ändå 400kr billigare än lelles....

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Bikerbitch skrev:
Klart det är irriterande när man inte får tag på folk. Men men, orsaken till det vet man ju inte heller.

Orsaken är att han har för mycket att göra för att hinna prata i telefon hela tiden, tycker synd om killen... lär ju bränna ut sig. Lelles borde anställa fler kunniga mekaniker...

need-4-speed

I've got a need for speed
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
BMX. [Övningskör med bil]
Jag har praoat på Lelles MC, det är otroligt stressigt där! Man ska ringa Per när det gäller Honda och Yamaha och Ragnar när det gäller KTM! Kan bara säga att BÅDA är JÄVLIGT schyssta snubbar och att deras mobiler ringer stup i ett så det är inte så konstigt att det jämt är upptaget. Bästa sättet är att åka dit, för han tar kunderna i affären före de i luren. Tycker Lelles är as bra om man handlar över disk! Jävligt stort och brett sortiment och bra verkstad, men öven där kan det vara kö. De har mycket och bra MC kläder. :)

Sajmon

Bulist
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
28" Yosemite "Wapama" by Biltema samt V70
Synd att många har dåliga erfarenheter av Lelles. Jag handlar själv inte på postorder där eftersom jag bor i Uppsala och alltid åker dit och handlar. Hur postorderförsäljningen funkar kan jag således inte uttala mig om. Däremot tror jag att Per och Ragnar är bland de mest kunniga och hjälpsamma killarna i landet när det gäller MC, när man VÄL får tag i dom. Pga deras kunskaper så är dom såklart svåra att få ett snack med eftersom många är på dom. Känner igen mig i mitt eget jobb (delvis datasupport) när kollegorna blir tokiga om man inte svarar.

Dom har anställt en del nytt folk i "kassan", troligen pga gnäll om långa väntetider i kön. Förut kunde man stå i 45 min - 1 timme, nu kanske 5-15 min. Helt OK om man vet exakt vad man ska ha eftersom killen bakom disken inte alltid vet. Alla har vi väl varit nya på jobbet nån gång iofs...

Själv har jag haft flyt och fått hjälp med däcksbyte, packboxbyte och annat jox mitt under högsäsong då dom jobbat över för att fixa det. Stort tack till framförallt Per för det! :Bugar

Hoppas dom rycker upp sig med postordern så ni andra kan bli lika nöjda som jag är! :)

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Tycker också att Ragnar är en jävligt bra kille när man väl får tag i honom, grymt kunnig och hjälpsam, och han bryr sig verkligen om sina kunder :tummenupp

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
need-4-speed skrev:
Jag har praoat på Lelles MC, det är otroligt stressigt där! Man ska ringa Per när det gäller Honda och Yamaha och Ragnar när det gäller KTM! Kan bara säga att BÅDA är JÄVLIGT schyssta snubbar och att deras mobiler ringer stup i ett så det är inte så konstigt att det jämt är upptaget. Bästa sättet är att åka dit, för han tar kunderna i affären före de i luren. Tycker Lelles är as bra om man handlar över disk! Jävligt stort och brett sortiment och bra verkstad, men öven där kan det vara kö. De har mycket och bra MC kläder. :)

Köpte grejer på Lelles i fredags, skinnjacka/byxor/ryggskydd/handskar och blev väldigt glad över sortimentet och servicen, trots att det var byst med folk. Fick tag i precis vad jag hade siktet inställt på. Detta till skillnad mot MC-varuhuset i Sthlm, där det både fanns luckor i sortimentet och ingen som ville hjälpa till.

Däremot får jag nog också varna för postorder, det *host* blev väl så att man gick före i beställningskön när man var på plats....

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
HanneZ skrev:
mjo, dom är ju stora av en anledning.

Dom är stora för att dom var med från början (?), och att dom köper in mycket och har stort sortiment. Tydligen väger fördelana tyngre än nackdelarna.

Men varför undrade du förut ifall jag frågat dem om lov att publicera deras företagsnamn?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring