Tänkte bygga fajter

rallysalle

Medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Full throttle 800
Har en R1-99 som jag vill bygga om till fighter, styre,vajrar,slangar,lyse har jag men vart får jag tag på styrkronan,har försökt söka här men det e en djungel:rolleyes: Hjälp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
rallysalle skrev:
2375467 Har en R1-99 som jag vill bygga om till fighter, styre,vajrar,slangar,lyse har jag men vart får jag tag på styrkronan,har försökt söka här men det e en djungel:rolleyes: Hjälp

Det verkar som mycket tillverkas i Tyskland så billigast är nog att köpa direkt från en tillverkare som till exempel LSL eller ABM.

Dock finns det återförsäljare i Sverige om du vill köpa här istället. De här till exempel: http://www.blocket.se/vi/8345282.htm?ca=11_s

Observera att jag personligen inte har erfarenhet av vare sig de tyska eller svenska återförsäljarna så jag kan inte uttala mig om vilka man kan lita på, vilka som har bra service osv.

Är du lite händig kan du ju borra i originalkronan istället i och för sig.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
rallysalle skrev:
2375467 Har en R1-99 som jag vill bygga om till fighter, styre,vajrar,slangar,lyse har jag men vart får jag tag på styrkronan,har försökt söka här men det e en djungel:rolleyes: Hjälp

Borra ut dom små hålen du redan har i styrkronan med 1-3mm (fråga 2wheelsrlife om exakt mått) så sparar du massor med svenska dinarer.

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
som ghadi sa, borra i kronan så du kan sätta ditt risers... sålänge du inte går på en förstärkning så är det ingen fara :D
ang värmemätaren så är det inte svårare än jag nämnt innan. Man får vara kreativ och hitta en plats att placera den på.. Eller! Ta bort den :D

SlowDog

Kan CNC fräsa
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Slow and Dark...
rallysalle skrev:

Du har PM...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...