Tänkte fixa ny

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
FeeBee skrev:
Shit AleX, du är ju kass! :lol

Kan bara ge dig ett tips, köp inte första bästa, blir lätt att man blir missnöjd då.

Och förresten, du kan ju om du vill faktiskt skaffa dig ett par stycken.. :)

Hmm nä jag ska nog kolla runt lite först..
man vill ju inte förhasta sig eller något..

Skaffa ett par st låter inte fel.. då minskar risken att man blir utan "körning" en vacker sommar dag :)
 

_teSSan_

Guest
AleX skrev:
Hmm nä jag ska nog kolla runt lite först..
man vill ju inte förhasta sig eller något..

Skaffa ett par st låter inte fel.. då minskar risken att man blir utan "körning" en vacker sommar dag :)
Precis, och det behöver ju inte bli farligt dyrt heller, det räcker ju att lägga ut pengar på att försäkra favoriten, skulle någon av de andra försvinna är det ju inte hela världen, there´s plenty more fish in the sea.. :)
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
FeeBee skrev:
Precis, och det behöver ju inte bli farligt dyrt heller, det räcker ju att lägga ut pengar på att försäkra favoriten, skulle någon av de andra försvinna är det ju inte hela världen, there´s plenty more fish in the sea.. :)


Men Wowww du är ju gud på detta.
Har du några mer tips?

Men om man bara försäkrar "favoriten" hur blir det då med dem andra.. man vill ju inte åka på straffavgifter för att man kört oförsäkrat... :(
 

_teSSan_

Guest
AleX skrev:
Men Wowww du är ju gud på detta.
Har du några mer tips?

Men om man bara försäkrar "favoriten" hur blir det då med dem andra.. man vill ju inte åka på straffavgifter för att man kört oförsäkrat... :(

Nej, det är ju klart.. Hmm.. :va Om du inte berättar för de oförsäkrade att du har en försäkrad, så tar de bara det som att du inte öser pengar omkring dig. De blir kanske inte så glada om de får veta att du har en helförsäkrad, men inte vill slänga några pengar på de andra. Tror jag. Det kan nog lätt uppstå intressekonflikter då.. :3freak
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
FeeBee skrev:
Nej, det är ju klart.. Hmm.. :va Om du inte berättar för de oförsäkrade att du har en försäkrad, så tar de bara det som att du inte öser pengar omkring dig. De blir kanske inte så glada om de får veta att du har en helförsäkrad, men inte vill slänga några pengar på de andra. Tror jag. Det kan nog lätt uppstå intressekonflikter då.. :3freak

Shit... de va inte så lätt som det verkade för början.. :brinnerup
 

_teSSan_

Guest
AleX skrev:
Shit... de va inte så lätt som det verkade för början.. :brinnerup


Det beror ju helt på hur engagerad du är.. och hur gärna du vill ha flera stycken. Och hur mycket (lite?) du bryr dig om de du kör med oförsäkrade.. Det kan ju som sagt lätt hända att de tar illa upp..

Kan ju förståss också va så att favoriten ilsknar till lite.. finns ju faktiskt de som vill vara den enda.. :rolleyes:
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Bara gå runt och spana på dagen och sen åker du dit på kvällen och bara lirkar upp en de blir billigast så. Men sen får du räkna med att underhållskostnaderna är den största biten :hihi
 
Last edited:

Grodögat

Mr TJT
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Staff
Hoj
En vit/Blå
Får väl lägga in lite varningar....
Om du får för dig att importera...Kontrollera då noga mätarställningen och årsmodellen.
Drivpaketet får inte heller vara utslitet...
Jag har även funderat på att bänka grejorna..så att det som verkligen står i papperna stämmer.
Vikt/Hästkraft är dock viktigt....
Mycket Kg/Hk är väl mysigt ibland och framförallt billiga och försäkra.
En ny fräch racemodell med få Kg/Hk är Både dyr i försäkring och sen är den ofta lite mer stöldbenägen.....Den kostar dessutom mycket mycket mer i service..Täta olebyten.... och då inte med vilken olja som hellst utan det ska ju vara den dyra oljan som racehojjen är van vid.

Ryktet säger att man kan gå på nitar...Tex Silikon inlägg i de mest konstiga attiraljer kan vara fint o se och känna på men drar ner andrahandsvärdet betydligt. (Dessa brukar dock finnas mest hos gamla hojjar som fortfarande tror att de är nya och orörda) :tuttar :tuttar

Se upp i begagnat djunglen och passa dig för hojjar med risk för sjukdommar..
Speciellt i det känsliga drivpaketet. De kan di smitta och ger föraren en säker död :död :död

Grodis
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Hur är de med mekaniker, kan man lämna in till en sån och få saker och ting renoverat eller är de bättre på att "satsa" på en som är nyare från start.

Kan ju även hända att när man är på jobbet/borta så är nån och justerar och kanske tjuvlånar utan att man vet om det, men man brukar märka det senare när den inte tänder på alla cylindrar.

Går de tillräckligt på det viset kan den rasa och då blir de dyrt att bli av me den, sen är man ärrad för livet och vågar inte lita på sånna nå mer.

/R
 
Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Om du vill ha en erfaren förare (KK 14år) som provkör innan så ställer jag gärna upp. :tummenupp
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Mr K skrev:
Om du vill ha en erfaren förare (KK 14år) som provkör innan så ställer jag gärna upp. :tummenupp



hahaha.. som om man skulle vilja ha den provkörd av någon annan.. kan man ju lika bra provköra den sj.. blir alltid bäst så..:p
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
AleX skrev:
Det låter ju toppen men hur e de sen med o importera?
Måste man regbesiktiga dem då eller kan man bara ta hem o "köra"...

Och vad jag hört så blir försäkringen dyrare..
Isåfall e de bättre o hitta en fransyska i sverige så slipper man alla papper :banana
Rekomenderar dubbel provkörning på plats så du inte köper grisen i säcken. Då kan man uppleva manöverbarheten på hemmabanan. Se bara till att ha rätt gummiblandning. Sen gälller det gäller att lyssna efter missljud även efter en tids provkörning. Ta "tempen" genom att utsätta dom för diverse förutbestämda manöverprov. För många no, no mot uppsatta förutsättningar betyder hasta la vista baby.
Funkar det kan du alltid ta hit den för provkörning i rätt klimat, man vet ju aldrig, det som flöt på bra i körningen på sydligar breddgrader kanske kärvar i vårt lite kallare klimat. Risken finns också att man blandat lite för mycket alkohol i drivmedlet när man är nere i södern. Avråder från all typ av "direktimport".

Vill även varna för alla typer av köp av sen tidigare importerade modeller. Har dåliga erfarenheter av detta från två tidigare tillfällen.

Lycka till med anskaffningen och som sagt, jag är nere i Spanien fr.o.m. onsdag nästa vecka och kan kolla om du vill?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Grodögat skrev:
För mig har raden "tjejkörd" i annonserna fått en helt ny innebörd. :va

Du har sååååå rätt man behöver inte vara rädd för att några packningar har börjat läcka eller för den delen börjat spricka..

Skulle vilja säga att man tjänar på o satsa på en sån istället
 

_teSSan_

Guest
AleX skrev:
Du har sååååå rätt man behöver inte vara rädd för att några packningar har börjat läcka eller för den delen börjat spricka..

Skulle vilja säga att man tjänar på o satsa på en sån istället

Sen är ju frågan om en tjejkörd uppskattar att bli killkörd.. :tungan
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Det finns ju altid alternativet att köpa från en handlare eller en firma som sköter om privat importer så slipper man bli lurad :D
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Mr K skrev:
bara 2 ggr men i detta läget e det ju bara positivt eftersom då fick jag en ny KK ... eller ett nytt KK

Kan man ha två KK på sammagång?
Jag trodde det blev ett KK men med olika behörigheter...
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
AleX skrev:
Kan man ha två KK på sammagång?
Jag trodde det blev ett KK men med olika behörigheter...
Det blir 2 behörigheter. Man kan oftast inte köra dem samtidigt ändå. Skulle man någongång prova är det risk att man blir av med bägge behörigheterna eller får släpbehörighet .... men detta kunde inte VV svara på när jag frågade.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top