JoInte 80 mil på din DR 650 väl
Blir man diskad om man gasar lite extra eller hur funkar det?Ironbutt.se skrev:Vid verifiering kommer din genomsnittliga hastighet att beräknas
Kör med en 125cc - ger troligen hår på bröstet:
http://www.ironbutt.se/regler/special-korningar/125ans-dag
Blir man diskad om man gasar lite extra eller hur funkar det?
Ånej, jag som gillar att vrida på rullen Jag får nog vänta in mig själv vid tankstoppen isfJapp det kan du bli. 160mil/24h får eu köra i sve men många andra måste köras i Europa.
För att få en ironbutt godkänd så måste du ju föra loggbok med kvitton mm. Då mäter de avstånd och hastighet mellan tankställena.
Läs på ordentligt på ironbutt.se innan du drar ut! Lycka till
Får man resa med färja och tåg när man kör Ironbutt?Gjorde en iron butt för en månad sen 173mil på drygt 23tim (karlshamn-stockport manchester).
Planerar att köra en runt midsommar (+\ - 2 veckor) för att få mycket dagsljus. Vi tänkte Vänersborg-Göteborg-Ystad- Karlskrona-Uppsala- Karlstad - Vänersborg . Vi startar kl 0300 tänkte vi.
Blivit avrådda av andra att köra nu när det är mycket mörker.
Får man resa med färja och tåg när man kör Ironbutt?
Imponerande
Fast det känns som att ironbutt egentligen bara är anpassat för touringhojar.
Mycket motorväg och andra större vägar och bara äta mil efter mil medan man lyssnar på stereon och med 'korvätarhjälm' så går det t.o.m. småäta medan man kör om man sitter bakom en stor ruta...
Säg sporthoj exempelvis så hade de kunnat haft en med lite fler mil, kanske 200mil på ett dygn? och att om man håller sig under dubbla skyltade hastigheten så gäller det, lite mer cannonball run.
För Dual Sport hojar som DR650 och liknande så borde det kunna vara betydligt färre mil, men med begränsning att man får köra max 50% av sträckan på asfalterade vägar.
Ja men den sträckan räknas inte in o man förlorar tiden man åker . Som sagt planering är a och o ☺.
så i mitt fall förlorade jag 2 tim på färjan rödby-puttgarden o tunneltåget.
/Maveric
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |