Tänkte skryta upp min lillasyster!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Min syster gjorde en låt som jag tyckte var riktigt bra så jag övertygade henne att få göra en liten musikvideo till den så att jag fick skryta med henne på internet ;D

Hoppas ni gillar den även om den inte innehåller något tvåhjulat! Hon har varit med till Spanien och tränat med oss dock, så det är säkert någon här som känner igen henne :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skön grej att du promotar din syrra i en låt där hon säger sig va lite slampig ;) (You can have my body, but you cannot have my heart)..

Men jag håller med, riktigt skön låt. Hur är det producerad?

För dig som videoproducent skulle jag tipsa om att klippa bort sladdandet, kändes som Ronny & Ragge med Forrrrden ungefär. Annars var det en fin homage till syster liten tycker jag.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Ledsen tjej med bekymmersrynkor i pannan fick sin förklaring efter 17 sec. En tattarpimpad 343 DL, hahahaha

Nä, en mysig låt. Bra röst. Snygg tjej. :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Haha ja sant men jag tror varken jag eller hon bryr sig särskilt mycket om det ;D

Låten är producerad av min syster och hon har fått hjälp av en kille som jobbar med musik, de har snyltat till sig en studio när den var ledig och mp3n som används är första och enda inspelningen av den :) Videon är bara tagen med stativ och en vanlig hemma-handhållen kamera sen redigerad i Powerdirector :)

Du har helt rätt i att klippa bort ronny och ragge, det skär sig, tanken var att göra det snyggare med redigeringsteknik men eftersom jag inte kan det och insåg hur stort projekt det här skulle bli ifall jag skulle sätta mig och lära mig att göra den som det var tänkt från början så blev det som det blev... Meen man lär sig! :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Låter helt ok, men måste påsta att jag gillar centermarkeringen på ratten mer.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
345 DLS om jag får be! Sport! :p

Ja dåså! :yoparty

Nu har jag lyssnat på den 5 ggr å den växer. Som fan. En myndig bas, lite akustisk gitarr å en klar pipa faller väl ut hos mig.
Ska jag säg nåt konstruktivt så är det väl väl videon..... Inte sitta å mima när rösten tar fart. Sjunger man ut så ska det synas. Å varför sitta å söndagsköra i en rallybil? Tycker inte den har med låten att göra alls eg. En golfcab med vind i håret hade vart bättre. Just sayin'...

Jävla bra låt f.ö. å önska syrran lycka till :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Sladdar hon sjelv eller har hon en stuntman? :manschauvinist

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Sladdar hon sjelv eller har hon en stuntman? :manschauvinist

Det skulle ha kunnat vara hon, hon kan köra, men hon vågade inte när det var så nära till träden!

Klippet har legat uppe i 3.5 timmar utan skamliga förslag. Rekord?

Haha oja, vad är det som händer med internet idag?

Låter helt ok, men måste påsta att jag gillar centermarkeringen på ratten mer.

Måste hitta ett bättre sätt än eltejp, men det funka under vintern iaf ;P

Ja dåså! :yoparty

Nu har jag lyssnat på den 5 ggr å den växer. Som fan. En myndig bas, lite akustisk gitarr å en klar pipa faller väl ut hos mig.
Ska jag säg nåt konstruktivt så är det väl väl videon..... Inte sitta å mima när rösten tar fart. Sjunger man ut så ska det synas. Å varför sitta å söndagsköra i en rallybil? Tycker inte den har med låten att göra alls eg. En golfcab med vind i håret hade vart bättre. Just sayin'...

Jävla bra låt f.ö. å önska syrran lycka till :)

Du har helt rätt! Eg hade vi tänkt använda några andra bilar blandannat en cab men snålt om tid som det blev så blev det som det blev :/ Videon tar jag mitt fulla ansvar för, jag är bara glad om folk gillar hennes musik =)

Tack än en gång! :)

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Riktigt bra låt måste jag säga! Kanske inte min kopp te just, men hon har helt klart talang och en vacker röst. :tummenupp

Hur gammal? :brynad

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
fan , nån kunde väll ha lånat ut en Challenger eller nått istället

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag lyssnar på många kvinnliga singer-songwriter och jag gillar det. Men jag tycker inte riktigt rösten passar till gitarren. Vet inte vad det är exakt. Men värt ett försök att få den mixad/mastrad av någon som har erfarenhet. Den har potential.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag lyssnar på många kvinnliga singer-songwriter och jag gillar det. Men jag tycker inte riktigt rösten passar till gitarren. Vet inte vad det är exakt. Men värt ett försök att få den mixad/mastrad av någon som har erfarenhet. Den har potential.

Håller med, lyssnar också på mkt sånt här.

Gitarren borde mastras ned och ta bort övertonerna bl.a. Så hade jag testat att flytta bak trummorna och lagt på lite stråkmatta eller nåt istället för att bättre matcha röst/text.

Men hon är duktig, helt klart.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Bättre än det mesta som spelas på radio idag...
Men... men...
Varför inte stressa av och fixa en rediger bil? :D

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor