Tätning av tank

henrikbarfot

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
Honda car 1000rr 2008
Hej !

Finns det nån som har erfarenhet av tätning av tank som börjat läcka lite i botten?
Antagligen i nån skarv. Det är inte rosthål.
Nåt bra märke på tätning man kan göra själv och var man kan köpa det?????
/Henrik

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kreem tanktätning is da shit....

Tycker du det är för dyrt så kan jag glädja dig med att det är en 3M byggprodukt i dyrare förpackning.

Rengöringsämnet man häller i är utspädd fosforsyra något som vanligen används för att ta bort rost. Finns i närmsta kemikaliebutik.

Sealern heter eg. 3M™ Fuel Resistant Coatings EC-776 fast säljs här i en dyrare förpackning. Originalet kan köpas på närmsta byggvaruhandel men heter då EC776 Industrilim och måste spädas med lösningsmedel för att få rätt konsistens, annars kan den köpas som tanktätare färdigspädd från 3M.

henrikbarfot

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
Honda car 1000rr 2008
Ja det är en sp 1 som jag har... och detta är min andra, och den första hade också läckage men det fick jag på garanti. Verkar som dom har misslyckats lite med sina tankar.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Läs min tråd om vad som händer med Por15 om du häller i E85 i tanken.. kul att ha lagt 100 timmar på tankmoddning nu när skiten framöver säkerligen kommer att börja läcka...

Ngn som vet om man kan lägga Kreem över Por15?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Läs min tråd om vad som händer med Por15 om du häller i E85 i tanken.. kul att ha lagt 100 timmar på tankmoddning nu när skiten framöver säkerligen kommer att börja läcka...

Ngn som vet om man kan lägga Kreem över Por15?

Tål inte Por15 E85?

Jag vet en som tätat sin tank med just detta vilket fungerade ypperligt, men då med vanlig macksoppa i tanken. Går det inte att lösa upp med det Boris skrev ovan, fosforsyra och sedan köra på med kreem ?

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag väntar fortfarande på svar ifrån leverantören som lovade att kolla upp med Por 15 direkt. Enligt honom har man kört Por 15 vid tätning av flygplanstankar etc. och aldrig haft problem. E85 är satans påfynd när det gäller att fräta på lack, så in i helvete!

Redan efter 4 dagar simmade små små silverflagor runt i tanken och skiktet nere i tanken hade börjat korva ihop sig. Körde med 1 rengöring innan och en "metal ready" för att göra plåten i tanken basisk (färgen fäster bättre), men detta verkade inte hjälpa mkt :(

Vette fasen vad man skall göra nu?!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...