Tävla för SSEmse MCK - fler?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Idag kom det efterlängtade inbetalningskortet (jo, faktiskt). :D
Jag kommer att lösa ut min B-licens och representera Sydskanes Emse MCK 2007. :yoparty

Fler som tävlar för SSEmse MCK 2007?

P.S. Tack för hjälpen Hans! D.S.

Last edited:

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Hahaha mave med trucken!!!!!:D

Kom ihåg att sätta spacerna rätt detta år!!!! :näsblod

Kan helt klart tänka mej att ställa upp med detta annars, jag e på med andra ord .

Löser även jag ut B-licensen i år tack till Gsxr1100r och Kenneth Lodnert på hms! Tackar tackar! :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Äh, håll käften. Sånt händer i de bästa familjer :mad: :pannkyss

Maverick, det hade jag aldrig tålt. Ge han en hurring så det bara smäller om'att! :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Sluta ställa så jobbiga frågor :mad: :gnissla

:hihi Okej då....!

Men här satt dom nog på rätt håll! ;)

(OBS....den är min!)

IMG_5344.jpg

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Äh, håll käften. Sånt händer i de bästa familjer :mad: :pannkyss

Maverick, det hade jag aldrig tålt. Ge han en hurring så det bara smäller om'att! :D
Sorry Bingo, gärna när som annars men inte i just detta fallet. :D

PIX var den räddande ängeln som lånade ut bilen till mig så att jag kunde åka tillbaka till Malmö och in om hos Olle på Malmö MC Service. Där skruvade jag loss ett bakhjul på en klotad 900 SS, tog ut mebringare, drev o hela kittet (ja, även distansen :näsblod ) och gazzade sen tillbaka till Knudan för att montera på skiten. Hann tillbaka lagom till lunchen och fick första passet i röd när alla andra var bra uppvärmda. Då var jag lagom stressad och det slutade med att jag dammade av efter start och mål. :huvet

Är trots detta evigt tacksam mot PIX och hans vilja att ställa upp. Även Busberra, Putte och BriNk ska ha en eloge för hjälp med verktyg, depåstöd och "glada" :rolleyes: tillrop under mitt mekande.

Vad lär man sig av detta då?

Fan vet...

Hahaha mave med trucken!!!!!:D

Kan helt klart tänka mej att ställa upp med detta annars, jag e på med andra ord .

Löser även jag ut B-licensen i år tack till Gsxr1100r och Kenneth Lodnert på hms! Tackar tackar! :tummenupp
Men duuuu? Tävlar du för HMS eller SSEmse MCK i år då? :va

Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Min RR B-licensbricka från Svemo kom idag!! :) gick snabbt, betalade den i torsdags! :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Då var jag lagom stressad och det slutade med att jag dammade av efter start och mål. :huvet

:D Vilket elände. Min upplevelse var nästan positiv i jämföreelse.

Det jag lärde mig var att om man hör ett konstigt "tickande" ljud när man lägger ner åt vänster så är det förmodligen inte en pålkran eller nåt liknande, som bullrar i närheten :gnissla

Sen lär man sig iofs att svingar är nästan gratis på ebay. En sving i nyskick inkl kedja och bakdämpare kostade mig totalt ca 1 000 kr.

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Sorry Bingo, gärna när som annars men inte i just detta fallet. :D

PIX var den räddande ängeln som lånade ut bilen till mig så att jag kunde åka tillbaka till Malmö och in om hos Olle på Malmö MC Service. Där skruvade jag loss ett bakhjul på en klotad 900 SS, tog ut mebringare, drev o hela kittet (ja, även distansen :näsblod ) och gazzade sen tillbaka till Knudan för att montera på skiten. Hann tillbaka lagom till lunchen och fick första passet i röd när alla andra var bra uppvärmda. Då var jag lagom stressad och det slutade med att jag dammade av efter start och mål. :huvet

Är trots detta evigt tacksam mot PIX och hans vilja att ställa upp. Även Busberra, Putte och BriNk ska ha en eloge för hjälp med verktyg, depåstöd och "glada" :rolleyes: tillrop under mitt mekande.

Fan vet...

Men duuuu? Tävlar du för HMS eller SSEmse MCK i år då? :va

Fan måste jag välja oxå??

Då blir de väl SSemse!!! :D :D

O du bingo, den där hurringen får du nog själv fixa! :arsele :tungan

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Viste inte att ssemse var svemoanslutet.

Jo, det är de. Själv har jag min RR licens genom Hyllinge MS för att kunna ha Formel 3 licensen i samma klubb. Annars hade man självklart haft licensen via ssemse istället. :tummenupp

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Viste inte att ssemse var svemoanslutet.
Var faktiskt lite min mening med denna tråd, att lyfta fram det faktum att SSEmse MCK är Svemoanslutet och att man inte måste vara medlem i både HMS och SSEmse för att kunna tävla i RR.

Vi får väl anta att SRW blir godkänd för RR tävling och träning (då STCC skall köra rejs där) vilket innebär att folk som löst ut sin licens har en (om än inte jättebra) olycksfallsförsäkring vid "vanlig" söndagskörning.

När godkännadet är klart väntar vi på första licenskursen och sen första KM:et :yoparty

Just nu är jag säker på att hamna på pallen, bara PIX o jag som ska tävla för SSEmse ju :tungan

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory

Vi får väl anta att SRW blir godkänd för RR tävling och träning (då STCC skall köra rejs där) vilket innebär att folk som löst ut sin licens har en (om än inte jättebra) olycksfallsförsäkring vid "vanlig" söndagskörning.

Då måste det finnas ren Licens grupp. Licensierade förare får inte köra ihop med reg.motorcyklar om TH försäkringen skall gälla. Det är därför Amatör licens inte få köra ihop med A-B licens tex.

Då får SSEMSE starta sin Svarta grupp, som varit på tapeten ett tag nu.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Var faktiskt lite min mening med denna tråd, att lyfta fram det faktum att SSEmse MCK är Svemoanslutet och att man inte måste vara medlem i både HMS och SSEmse för att kunna tävla i RR.

När godkännadet är klart väntar vi på första licenskursen och sen första KM:et :yoparty

Just nu är jag säker på att hamna på pallen, bara PIX o jag som ska tävla för SSEmse ju :tungan
Både HMS & SSEMSE är Svemoanslutna, dock har SSEMSE ingen tävlingssektion, det som gör SSEMSE till en stark klubb är att dom har massor av bandagar.

I nuläget kör HMS RR träningar/tävlingar för licencierade och SSEMSE kör bandagar för gatåkare.

Vilken klubb man väljer att tävla för är ju upp till var och en.

HMS arrangerar funktionärsutbildning http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=2416

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08

Det räcker väl att man är medlem för att få köra ett framtida KM ?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning