Tävla för SSEmse MCK - fler?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det fixar vi, nu när vi har en RR-godkänd bana och allt :)
En rolig tanke men inte speciellt realistisk, man trollar inte fram en utbildad tävlingssektion hur enkelt som helst.

Det är svårt att hitta duktiga och motiverade människor som brinner för sporten och som dessutom är villiga att jobba gratis för detta.

Vet man i dagsläget vilka som ska ansvara för STCC på SRW?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En rolig tanke men inte speciellt realistisk, man trollar inte fram en utbildad tävlingssektion hur enkelt som helst.

Det är svårt att hitta duktiga och motiverade människor som brinner för sporten och som dessutom är villiga att jobba gratis för detta.

Vet man i dagsläget vilka som ska ansvara för STCC på SRW?
Var inte så negativ nu. Ser man bara problemen så kommer man aldrig nån vart. Allt det där, det fixar vi :)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hmmm jag vill minnas att din blysläde hamna bakom mej o sen längre o längre bak!!!! :va :arsele

Låter som här är en uppgörelse på g?!

Förresten kommer gå över till slicks iår!!!! :yoparty

Det är väl bara o hyra banjäveln och sen göra upp om titeln, svårare än så är det inte.
Men JAG tror att jag vet vem som...INTE vinner. :arsele
(Men det berättar jag inte....)

@GSXblablablaR
Hur stor (antal människor) måste en sektion vara för att kunna hantera uppgiften tävlingsnivå?

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Det är väl bara o hyra banjäveln och sen göra upp om titeln, svårare än så är det inte.
Men JAG tror att jag vet vem som...INTE vinner. :arsele
(Men det berättar jag inte....)

@GSXblablablaR
Hur stor (antal människor) måste en sektion vara för att kunna hantera uppgiften tävlingsnivå?

Men kay så kan du inte göra, nu måste du berätta!!!!!!!! :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj

Antal funktionärer beror på banan/ banlicensen samt om det t.e.x är KM, SM, STCC.

Det behövs tävlingsledare, brand, bärgning, ambulans, läkare, besiktning osv...

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Antal funktionärer beror på banan/ banlicensen samt om det t.e.x är KM, SM, STCC.

Det behövs tävlingsledare, brand, bärgning, ambulans, läkare, besiktning osv...

Då ser man ju diweCkt att det behövs en rätt stor grupp folks som ska dra runt det, ja.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Då ser man ju diweCkt att det behövs en rätt stor grupp folks som ska dra runt det, ja.
Fast det är ju faktiskt inte mycket mer än vi har vilken söndag som helst. De enda befattningar som tillkommer är tävlingsledare och besiktning. Tävlingsledaren motsvaras av vår nuvarande depåchef :)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Fast det är ju faktiskt inte mycket mer än vi har vilken söndag som helst. De enda befattningar som tillkommer är tävlingsledare och besiktning. Tävlingsledaren motsvaras av vår nuvarande depåchef :)
Helt klart hade det varit kanonbra om SSEMSE hade haft en egen tävlingsorganiation, speciellt med tanke på att HMS redan har full upp med aktiviteterna på Knudan.

Även om jag sitter med i HMS så tillhör jag även SSEMSE och framförallt Svemo Södra, ett samarbete mellan klubbarna är något som Svemo länge har efterlyst.

Möjligheten att låna funkisar av varandra och verka för att Svensk RR ska bli ännu bättre.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Jo, det fattar jag. Men jag syftade mer på att det kan kanske vara tungt för den gruppen att dra en sån sak också. Utöver söndagskörningarna alltså.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo, det fattar jag. Men jag syftade mer på att det kan kanske vara tungt för den gruppen att dra en sån sak också. Utöver söndagskörningarna alltså.
Jo, jag skojar bara. Men det hade faktiskt varit kul med en tävlingssektion i SSEMSE. Det är en förening som riktar sig bara mot motorcyklister.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Motorcyklar? E det de det heter? Trodde det var flerfärgade skrevraketer! :hihi

Fast min egentliga innebörd i frågan var hur många det bör sitta i den tävlingssektionens styrelse? Alltså som har ansvaret över sektionen.
Det kanske är väldigt diffus fråga då det naturligtvis kan styras av en man...om han/hon nu vill/kan/orkar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motorcyklar? E det de det heter? Trodde det var flerfärgade skrevraketer! :hihi

Fast min egentliga innebörd i frågan var hur många det bör sitta i den tävlingssektionens styrelse? Alltså som har ansvaret över sektionen.
Det kanske är väldigt diffus fråga då det naturligtvis kan styras av en man...om han/hon nu vill/kan/orkar.
Jag har ingen aning om det där. Jag vet att det finns befattningar som måste bemannas, tävlingsledare, flaggvakter och besiktningasman har ju nämnts, sen ska det väl finnas någon tidtagningsansvarig osv. Det är förmodligen en betydligt större grej än det verkar.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Helt klart hade det varit kanonbra om SSEMSE hade haft en egen tävlingsorganiation, speciellt med tanke på att HMS redan har full upp med aktiviteterna på Knudan.

Även om jag sitter med i HMS så tillhör jag även SSEMSE och framförallt Svemo Södra, ett samarbete mellan klubbarna är något som Svemo länge har efterlyst.

Möjligheten att låna funkisar av varandra och verka för att Svensk RR ska bli ännu bättre.
En tävlingssektion inom SSEmse låter inte som en omöjlighet i mina öron men precis som du säger krävs det engagerade människor som är villiga att offra rätt mycket fritid för att andra ska ha kul.
Jag tror dock på idén och skulle glatt ställa mig till förfogande för den typen av uppgifter. Har redan funktionärslicensen (flaggvakt) vet att många andra också har den (Dede, Mr K, *Superlight*, Ducati Girl, Pjohan).
AleX har räddat dockor ur brinnande bilar, DanneP jobbar med sånt och Via Medici kan vi säkert hyra som ambulans / läkartjänst.

Tävlingsledare och besiktning är väl två rätt tunga poster men jag är övertygad att kompetensen finns i klubben idag så nån omöjlighet är det inte.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En tävlingssektion inom SSEmse låter inte som en omöjlighet i mina öron men precis som du säger krävs det engagerade människor som är villiga att offra rätt mycket fritid för att andra ska ha kul.
Frågan är hur många i SSMSE som är villiga att ställa upp, det krävs 30-40 pers. för att dra runt detta.

radek

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
cbr600rr
Fyfan va kul! Jag hjälper gärna till. Ska väl inte va så illa skaffa funktionärs licens.

Tanken på att om några år få köra nåt amatör race på hemmabanan luktar underbart. Då har man förhoppningvis lärt sig svänga till höger också :näsblod

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Fyfan va kul! Jag hjälper gärna till. Ska väl inte va så illa skaffa funktionärs licens.

Tanken på att om några år få köra nåt amatör race på hemmabanan luktar underbart. Då har man förhoppningvis lärt sig svänga till höger också :näsblod

Kan lätt Haka på dig där Radek !

Öhh en annan sak förresten hur blir det med söndagarna om stcc kommer till srw ????

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning