Tävla i Street bike

Need for speed

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
KAWA
Hej alla på forumet och tack för alla skratt efter att ha läst igenom rätt mycket,,,,

Jag har både byggt och åkt mkt hoj och då bara extrem fortkörning. efter att ha läst vad en del presterar här så är 295km/h som personbästa inte så mkt att komma med längre.

Jag har haft lite annat för mig senaste 5 åren men nu börjar det suga efter lite fart och har väl mognat så pass att jag inte ska åka 300km/h på allmän väg längre.

Vad ska man satsa på om man vill vara med och gasa lite streetbike på bana? jag är mest intresserad av Kawa och Suzuki så någon av dom större hojarna där ska inhandlas.

Vilken klass ska man börja i som nybörjare rakt fram? vilka effekter bör man ha?

mvh Håkan

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
Man kan köra med det mästa.jag körde en fireblade på945cc och 147hk på hjulet med en vikt på177kg det gick bra på 201m. Dom kör kawa zx12 och susuki busa och den gammla 1100 .tar man zx12an så väger den ca 220kg lika mycket på busan men dom har mycke hk.
Var ska du tävla? ska du köra cupen i malmö och rinkaby så är det 201m och mycke roliga tävlingar. Så väl kommen till TTDS till sommaren. Malmös sida är www.srif.se där ser du lite om tävlingarna + massa foto :tummenupp

Need for speed

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
KAWA
Hej!

Tack för svar, Har väl inte själva tävlandet som största mål utan det främsta är att skaffa en hoj och börja skruva med. Jag vill ändå börja rätt för att om det blir lite fart i det hela kunna ställa upp i några race.

Jag skulle behöva veta vilka krav som ställs vid besiktning för att få köra på banan på både hoj och förare och en länk skulle vara uppskattat om någon har ett tips.

Verkligt fin anläggning ni har byggt! ska försöka och lägga ett besök där kommande säsong.

Håkan

Dragbiker

Dragbiker
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
ZX-14 Turbo
ZX 12 att föredra framför busa!

Tja!

Jag har kört på strippen i 12 år snart,och jag har kört flertalet GSXR 1100 med trimm samt 2 olika busor. Nu i sommras när jag fick ett återfall efter 2 års frånvaro så blev det en ZX12:a och det är den mest lättkörda hoj jag suttit på.. Väldigt kort hjulbas iofs endast 1440 jämfört med busans 1480 men som sagt lättkörd.. Jag körde 9.81 med en helt standard 12:a ganska ok tycker jag!

Men får du bara ordning på kopplingen på busan så är det oxå en kanon hoj!
Lycka till och välkommen till strippen....

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0