Tävla med "kinamoppe" 2005

sandstream

Guest
Vet inte om detta spridits redan men det verkar som att reglementet för minimoto i Sverige kommer att ändras ganska rejält till nästa säsong, 2005.

Verkar inte helt omöjligt att kunna ställa upp med en kinamoppe :)
Är ingen expert på området men det troligaste är väl att de anordnar en ny klass för oss med "budget" hojar.

Jag håller tummarna iaf!

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
sandstream skrev:
Vet inte om detta spridits redan men det verkar som att reglementet för minimoto i Sverige kommer att ändras ganska rejält till nästa säsong, 2005.

Verkar inte helt omöjligt att kunna ställa upp med en kinamoppe :)
Är ingen expert på området men det troligaste är väl att de anordnar en ny klass för oss med "budget" hojar.

Jag håller tummarna iaf!

har du någon källa eller är det bara rykten?
iofs så skulle förbundet få in lite extra cash och så är ju våra mopedos under 40cc (fast dom skulle vara 47cc)

sandstream

Guest
spoon skrev:
har du någon källa eller är det bara rykten?
Att det blir ett nytt reglement för 2005 har jag fått bekräftat av Svemo.
Sen är det min egen tolkning av den info jag fick som gör att jag tror att det kan bli möjligt att tävla i någon klass med en kinamoppe 2005.

Personligen tror jag att sporten minimoto skulle tjäna massor på att få dit så många tävlande som möjligt. Vem vet, en del av oss kanske köper "riktiga" minimotos efter ett par tävlingar :)

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
vi får ju alltid hoppas att många får upp ögonen och kanske köper en riktig mini när soyaracern lägger av. Det kommer jag att göra om jag finner detta roligt i längden, annars så känns det "dumt" att lägga ner mycket pengar för en riktig om man till slut inte alls gillar konseptet.

Therudeboy

Guest
spoon skrev:
vi får ju alltid hoppas att många får upp ögonen och kanske köper en riktig mini när soyaracern lägger av. Det kommer jag att göra om jag finner detta roligt i längden, annars så känns det "dumt" att lägga ner mycket pengar för en riktig om man till slut inte alls gillar konseptet.

Det är svinroligt med riktig minimoto, dock är ju kinamoppen en bra instegsmodell. Dock skall inte dessa maskiner jämföras alls med en riktigt tex Grc Dm osv.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Dock finns det lite bättre kinahojar också!
De har en Blata kopia, LY-CIG14F, läs mer om den här:
http://www.cagllari.com/gs_rvl.htm

Den är en direkt kopia av Blatan, och därmed så passar också delarna från Blata på denna. 39cc, 6.5 hp och vattenkyld, fina grejor! :tummenupp
Kostar dock dubbelt så mycket som de luftkylda, 5000:-...dock är det bra mycket minder än en ny Blata på 20k+!

Den fanns på www.cuihan.com innan, men nu har den blivit ersatt med den nyare modellen som är en kopia av Polini 911, läs mer HÄR.
Den ska vara ännu värre, men fortfarande samma pris...dock så är den bra mycket fulare tycker ja... :rolleyes:

Last edited:

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Skulle inte Sam ta in en nyare 14F till nästa köp på Cuihan.com? 9,5 hästar och helgjuten aluram? Skulle kosta 5000. Sån tar jag nästa gång i vart fall :)

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
BillS skrev:
Skulle inte Sam ta in en nyare 14F till nästa köp på Cuihan.com? 9,5 hästar och helgjuten aluram? Skulle kosta 5000. Sån tar jag nästa gång i vart fall :)
för att vara lite jobbig,men var det inte 6.5 ponnys? :D

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
Hmmm

He he blir att mecka hela säsongen i så fall? Eller?
Driftsäkerheten vet jag ej om det finns ngn och om det finns ngn så får man säga ha det så kul!!!!
´Blir snabba rejs då, innan hjullager och sådant rasar! :D
Ska det va, så ska det va!!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jensa skrev:
He he blir att mecka hela säsongen i så fall? Eller?
Driftsäkerheten vet jag ej om det finns ngn och om det finns ngn så får man säga ha det så kul!!!!
´Blir snabba rejs då, innan hjullager och sådant rasar! :D
Ska det va, så ska det va!!

Får införa depåstopp.. :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vi körde MM i söndags, dom flesta har 6.5 upp till 13 pållar, dock va det en kinamoppe där oxå, gick väl sådar mest pga den låga effekten samt att fotpinnarna tog i för tidigt, fotpinnarna kan man såga av men motorn verkar rätt så trött, möjligtvis kan den drevas om eller nåt men fort gick den inte iaf.

Att tävla med en kinamoppe är nog kul ändå om alla kör likadana moppar.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jag tycker att det hade varit en kanon idé att tävla med kina moppar. Fast det borde nog vara endast de luftkylda varianterna då. Har en känsla av att de vattenkylda kan bli ganska dyra när man väl börjar fixa med dom :rolleyes: Finns ju en hel del att gör även på de luftkylda för att få lite mer kraft :banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024