sandstream
Guest
Precis, därför tror jag att de får en egen serie.GSXR1100R skrev:Att tävla med en kinamoppe är nog kul ändå om alla kör likadana moppar.
Men jag kan ju ha helt fel också, händer iofs inte så ofta
Precis, därför tror jag att de får en egen serie.GSXR1100R skrev:Att tävla med en kinamoppe är nog kul ändå om alla kör likadana moppar.
bebbe skrev:Jag tycker att det hade varit en kanon idé att tävla med kina moppar. Fast det borde nog vara endast de luftkylda varianterna då. Har en känsla av att de vattenkylda kan bli ganska dyra när man väl börjar fixa med dom Finns ju en hel del att gör även på de luftkylda för att få lite mer kraft
Mookie skrev:Vi får väl ordna en egen improviserad vinterlördagsserie här i Gbg om vi hittar ett bra ställe att köra på och några stycken skulle vara intresserade. Entypsräjsing med endast 14E tillåten.
CarMan skrev:Lite info om nån vill läsa.
Den Nya Kina hojen som någon länkat till i denna tråd, ser ju ut at ha en Polinimotor, är det så eller är det en kopia?
Fluxir skrev:fri trimmning så kan man nog få ut lite pulver ur en 14E oxå om man byter alla lager å ficar till motorn lite så bör det nästan kännas som kvalité sen man får väl fixa ihop någe av massa olika saker. så länge man har orginalvev å motor, dock kan cylinder få bytas men inte över 50cc.
Ninjaboy skrev:Det förtar ju inte så lite av grundidén att Kina-hojarna är billiga om vi ska ha fri trimning. Då kan vi ju lika gärna köra med de som har riktiga grejer.
Kanske en folkraceregel som säger att man måste sälja om någon bjuder säg 3.000 kr...
Ninjaboy skrev:Håller med, undermålig kvalité ska naturligtvis få bytas bort men trim är ju en annan sak. Någon kommer naturligtvis att ha bytt cylinder, förgasare och pipa och ha dubbla effekten. Han vinner och helt plötsligt krävs det för att man ska ha en chans.
freezon skrev:jag tycker det e en SKITBRA idé att starta en helt ny klass bara för de luftkylda kina mopparna.. billigt å bra.. men med ett reglementa så att alla kör på samma vilkor på så sätt blir det jämnare, och det blit roligare Racing! eller?
Therudeboy skrev:Mookie, borde man inte lägga till viktklasser med som i den riktiga serien?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|