Tävlingar & Träningsläger 2012

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
TBA = To Be Announced. Gröndal vill lämna detta öppet så länge - inget är klart någonstans.

8-9/9 är inte två race utan en tvådagastävling.

Okej! 2-dagars som i träning - kval på Lördan.

Träning - finaler på Söndan?

Den här isstadion i E-tuna vad är det för något? Blir det en Oval eller en frän slingerkrok bana?

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Det blir en frän slingerkrok om det blir samma som 2006. Det va skitkul.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag tror inte E-tuna är helt 100 på hur deras upplägg kommer att se ut i detalj. Men jag tror det mer lutar åt att köra vissa klasser på lördagen och andra på söndagen.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
valborg är given..
även om man är nybörjare och aldrig har åkt på bana så ska man försöka ta sig dit..
perfekt tillfälle att lära känna folket i depån och alla förare med nummer (och utan nummer) på hojjen är mer än villiga att lära ut allt dom kan!
och om nu alla mot all förmodan är dryga och bakfulla och totalt dumma i huvudet så kom till mig å mackan (199 och 555 på hojjarna)
chansen att det skulle hända är iof lika med noll =)

motardåkare är ett för himla bra gäng..
se efter själv på valborg =)

P.S
ja har även i år fått dispens av regeringen (frugan) att komma och köra på våran bröllopsdag (Valborg) =)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
valborg är given..
även om man är nybörjare och aldrig har åkt på bana så ska man försöka ta sig dit..
perfekt tillfälle att lära känna folket i depån och alla förare med nummer (och utan nummer) på hojjen är mer än villiga att lära ut allt dom kan!
och om nu alla mot all förmodan är dryga och bakfulla och totalt dumma i huvudet så kom till mig å mackan (199 och 555 på hojjarna)

P.S
ja har även i år fått dispens av regeringen (frugan) att komma och köra på våran bröllopsdag (Valborg) =)

är hon så jävla orutinerad så hon vill gifta sig på valborg så får hon skylla sig själv ;)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
valborg är given..

P.S

kan dock inte svara på att jag inte tillhör den bakfulla skaran ;)

miche76

Medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
rm-z 450 -10
hej alla glada

hur blir det med grusdel vid första tävlingen i sala?, eller blir det bara asfalt?

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
hej alla glada

hur blir det med grusdel vid första tävlingen i sala?, eller blir det bara asfalt?

Det är nog obligatoriskt för att få ha en deltävling i Sm men reglementet kanske tillåter undantag.

Har för mig att Tommy pratade om att det finns mark att bygga på iaf

miche76

Medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
rm-z 450 -10
jag frågade mest av nyfikenhet, för min del går det bra med bara asfalt, men jag föredrar mer grus o hopp ( inte för att jag är bra, tycker bara det är kul :) )
läste dessutom på deras facebook sida citat
"Vi har planer på grusdel förstås men vi hinner antagligen inte till maj tävlingen men troligen till tävlingen hos oss i höst. På det viset blir det två olika banor."

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kapitel 1. som beskriver sporten säger:
SuperMoto är en hastighetsgren för motorcyklar som genomförs på en sluten bana
med ett eller flera hopp. Denna bana skall bestå av underlag av såväl asfalt/betong som
naturmaterial (jord/sand/grus).

Vidare säger kapitel tre följande om banan

3. TÄVLINGSoMRåDE
Godkännande av banor med annan beskaffenhet än som beskrivs i kapitel 3 med
underkapitel skall ske i skriftlig överenskommelse med SuperMotosektionen.
* 3.1 Banans sträckning
Banans längd ska vara mellan 500-3000 meter. Banans underlag ska vara 70-80% asfalt
och 20-30% naturmaterial. Som natur material räknas jord, grus etc.
Vid övergången mellan naturmaterial och asfalt får inte en hög kant bildas.
Anm. Ansvarig banbesiktningsman äger rätt att godkänna annat banmaterial än det som
är nämnt ovan. (t.ex. betong).
Banans bredd får inte understiga 6 meter för solo eller 8 meter för Quadracer, minsta
frigångshöjd under broar etc. är 3 meter.

3.2 Hopp
Hopp och plattåhopp är tillåtet. Dessa hopp ska göras så skonsamma som möjligt. Hopp
får ej vara utformade som trappor. Whoop-de-doos” får ej finnas på SuperMotobanor.
”Waves” skall vara placerade i direkt anslutning till utgången efter en kurva. Med ett
rekommendrat mått om 6 meter (se bild). Hoppsektioner med varierande material i
underlaget skall utformas i samarbete med SuperMotosektionen.

Alltså kan man bygga "hur man vill" utanför ramarna efter särskild kontakt med sektionen :tummenupp

miche76

Medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
rm-z 450 -10
Får vi se några nya ansikten på tävlingarna i år?
Har hört några som har "planer" på att börja tävla, själv ska jag försöka ställa upp på samtliga tävlingar i år,
ska bara komma över obehaget med att ligga nära gränsen (en känsla som blommade upp i samband med marksyningen 2011:huvet) en nödvändighet om det ska bli några framsteg

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Vi har två stycken polare som ska ge sig på någon/några tävlingar. det gör oss 6st totalt.

miche76

Medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
rm-z 450 -10
kör dom också suzuki?
det vore fränt, då tar jag mig friheten att våldgästa er i depån vid tävlingarna i år, ser ju ut som om vi tillhör samma team för det otränade ögat:hihi (jag har ju bara fel dekaler)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati