Tävlingsanmälan på roadracing.se

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Nu ska det gå bra att skicka in tävlingsanmälningar direkt på roadracing.se.

Ni som redan har hunnit anmäla er till Anderstorp kan ändå anmäla er genom roadracing.se om ni lämnar identiska uppgifter. Detta dels om ni ska köra fler tävlingar än Anderstorp och dels för att försäkra er om att ni ska bli presenterade som förare 2004 för webbplatsens besökare.

http://www.roadracing.se/

Hör av er till jP på www.bikeproject.com om ni skulle stöta på några tekniska problem.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Det gick som smort! :tummenupp ...men var har Knudan tagit vägen!? Eller har jag missat något? :va

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Läste precis nya reglerna: Vem har CE märkta däcksvärmare???????, många av dem är inte ens jordade.

Men, men....

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
oscar skrev:
Det gick som smort! :tummenupp ...men var har Knudan tagit vägen!? Eller har jag missat något? :va

Pust.. att få reda på vilka klasser alla arrangörer ska köra har inte varit det lättaste. :va

Om jag har förstått Nordgren rätt så är det fortfarande lite osäkert hur r600/r1000 kommer hanteras för knutstorp. "Beror på anmälningar i de andra klasserna.". Så ev. kommer r600/r1000 förare kunna anmäla sig till det evenemanget senare under säsongen.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
jP skrev:
Pust.. att få reda på vilka klasser alla arrangörer ska köra har inte varit det lättaste. :va

Om jag har förstått Nordgren rätt så är det fortfarande lite osäkert hur r600/r1000 kommer hanteras för knutstorp. "Beror på anmälningar i de andra klasserna.". Så ev. kommer r600/r1000 förare kunna anmäla sig till det evenemanget senare under säsongen.
Menar ni att dom ev. kommer att stryka rookieklasserna på knudan? Smart med tanke på hur stora startfälten varit....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nr:18 skrev:
Menar ni att dom ev. kommer att stryka rookieklasserna på knudan? Smart med tanke på hur stora startfälten varit....

Alla får väl köra b-racet den 15/5 istället.
Anledningen är väl att det är en del andra klasser med SM-status som ska köra också, eller?

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Goodstuff skrev:
Anledningen är väl att det är en del andra klasser med SM-status som ska köra också, eller?
Vilka då? Så vitt jag vet får vi plats på alla andra SM, konstigt om det finns fler klasser än de andra tävlingarna använder...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:

Här måste jag rycka in och ta parti för rookisarna, det är förjävligt om de inte får köra på Knudan, var det stora problem med tiden förra året? Har de andra klubbarna strukit klasserna? Om nej varför inte....

Tycker det verkar konstigt......

Edit:Stort tack till JP för ett väldigt fint anmälningssytem...nu återstår att se om det funkar i praktiken...;)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vilka då? Så vitt jag vet får vi plats på alla andra SM, konstigt om det finns fler klasser än de andra tävlingarna använder...

Sidvagnarna ska väl köra på söndagen i år, de körde väl på lördagarna förra året?
Jag tycker det är synd om både Rookie1000 och Rookie600 stryks men jag sökte en anledning, istället för att bara sura. ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Skulle inte Rookie kunna köras på Lördagen? Eller är det för tight med tid?

Jag vet inte, mer än att alla vill ha mer körtid. Det tar ju tid från träningarna att klämma in två heat race också.
Om alla B-race slår väl ut så är ju det naturliga att SM är för A-förare och B-racen för B-förarna. Alla får mer körtid iom fler tävlingar, billigare anmälningsavgifter för B-förarna dessutom.

Vilka klasser är det som ska klämmas in?

125JR
125R
250R
SBK
STD600
MSC
Rookie600
Rookie1000

Då ser man ju ganska snart att någon eller några måste köra på lördagen. Tråkigt men sant.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Goodstuff skrev:
Jag vet inte, mer än att alla vill ha mer körtid. Det tar ju tid från träningarna att klämma in två heat race också.
Om alla B-race slår väl ut så är ju det naturliga att SM är för A-förare och B-racen för B-förarna. Alla får mer körtid iom fler tävlingar, billigare anmälningsavgifter för B-förarna dessutom.

125JR
125R
250R
SBK
STD600
MSC
Rookie600
Rookie1000

Då ser man ju ganska snart att någon eller några måste köra på lördagen. Tråkigt men sant.
Skulle gärna köra på lördagen om alternativet är att inte köra alls. Dessutom kan man ta en pilsner efteråt isåfall.
Jag tycker det är synd om både Rookie1000 och Rookie600 stryks men jag sökte en anledning, istället för att bara sura.
Surar inte, men att stryka de 2 största klasserna måste väl vara fel väg att gå? Hur påverkar detta startavgifterna?

Om alla B-race slår väl ut så är ju det naturliga att SM är för A-förare och B-racen för B-förarna.

Delar denna uppfattningen, vad gör du på SM? :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skulle gärna köra på lördagen om alternativet är att inte köra alls. Dessutom kan man ta en pilsner efteråt isåfall.

Då ska man bara hinna med race på lördagen också, har iofs gått tidigare.

Surar inte, men att stryka de 2 största klasserna måste väl vara fel väg att gå? Hur påverkar detta startavgifterna?

Tycker inte heller att det är rätt väg men vi famlar ju alla i mörkret här om anledningen till varför de eventullt inte tar in Rookieklassnra på Knutstorp. De sänker väl knappast stratavgifterna om det är många dneltagare, å andra sidan är väl risken större att det blir dyrare för de som får köra.

Delar denna uppfattningen, vad gör du på SM? :D

Det kan man verkligen fråga sig. :näsblod

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:

125JR
125R
250R
SBK
STD600
MSC
Rookie600
Rookie1000

125 JR kör ju på Lördagen, men det gjorde de förra året med. Såhär många klasser har det varit i många år nu. Ser inte var problemet ligger riktigt.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..

Vänta ett par dagar med att göra en höna av en fjäder så kommer nog ett klargörande. Jag hann inte få tag på Hyllinge innan dagen var till ända o Nordgren är i Italien nu.

Det här fick _jag_ reda på i andraled men det verkar inte spikat ännu:
"Rookie 600 & Rookie 1000 körs på B-tävlingen men kan kanske också ingå på SM:et. Beror på anmälningar i de andra klasserna."

Vi är ju försiktiga med att lägga upp "för mycket" information på siten som kan vara felaktig eller ännu är oviss. Det är trots allt sista tävlingen på säsongen.

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Va ska man säga om vi inte på köra på Knutstorp....
Då suger verkligen Hyllinge MS och jag kommer definitivt att byta klubb.... :huvet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
125 JR kör ju på Lördagen, men det gjorde de förra året med. Såhär många klasser har det varit i många år nu. Ser inte var problemet ligger riktigt.

MSC och 125Jr har ju kört på lördagen men det kanske är nåot som folk vill ändra på.
Tycker personligen att 125 JR borde kunna tryckas in på söndagen för där finns ju framtiden och det är nog peppande för dem att köra på riktigt, dessutom enklare att få sponsorer och annat.

Som JP säger så bör man väl inte gå händelserna i förväg.

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
en deformerad skrothög
Jag förstår inte problemet... är det fler klasser på Knutstorp än alla andra SM och SO-tävlingar? ...eller är det bara mycket "svårare" för dem att arrangera? ;)

Online-anmälan fungerade ju alldeles utmärkt! :) Lite konstigt bara att man kan göra anmälan utan inloggning... man är ju så nerlusad med lösenord och kod-dosor nuförtiden :)

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Men ni får väl snacka till er en A-licens så ni kan köra på Knudan då...det har jag hört att andra lätt mediokra B-förare har gjort :D

För övrigt bugar jag äckligt inställsamt och vill framöra ett stort tack för en extremt smidig lösning vad gäller anmälningarna. Ni som har jobbat för detta ska ha en stor eloge :klappar

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
ZoulFly skrev:
Men ni får väl snacka till er en A-licens så ni kan köra på Knudan då...det har jag hört att andra lätt mediokra B-förare har gjort :D

För övrigt bugar jag äckligt inställsamt och vill framöra ett stort tack för en extremt smidig lösning vad gäller anmälningarna. Ni som har jobbat för detta ska ha en stor eloge :klappar
Förrädare :mad:

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...