Tävlingsanmälan på roadracing.se

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo
Zilversurfer skrev:
Läste precis nya reglerna: Vem har CE märkta däcksvärmare???????, många av dem är inte ens jordade.

Men, men....

Jag har CE godkända däckvärmare! Jordade är dom inte och det har inget med CE märkningen att göra. (Har du någonsin sett en jordad telefon etc, dessa är normalt alltid CE godkända).
Vet för övrigt inte om dom kommer vara så hårda på att kontrollera detta i år. Men kommer det vara stenhård kontroll på detta så får man nog skicka en stor beställning på nya däckvärmare, eftersom väldigt många som används nu ej är CE godkända.

mvh
Ola

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Ja hur fan kunde du hamna där????

ZoulFly skrev:
Men ni får väl snacka till er en A-licens så ni kan köra på Knudan då...det har jag hört att andra lätt mediokra B-förare har gjort :D

För övrigt bugar jag äckligt inställsamt och vill framöra ett stort tack för en extremt smidig lösning vad gäller anmälningarna. Ni som har jobbat för detta ska ha en stor eloge :klappar

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
ola skrev:
Jag har CE godkända däckvärmare! Jordade är dom inte och det har inget med CE märkningen att göra. (Har du någonsin sett en jordad telefon etc, dessa är normalt alltid CE godkända).
Vet för övrigt inte om dom kommer vara så hårda på att kontrollera detta i år. Men kommer det vara stenhård kontroll på detta så får man nog skicka en stor beställning på nya däckvärmare, eftersom väldigt många som används nu ej är CE godkända.

mvh
Ola

Du skall nog läsa Zilvers inlägg en gång till ;)

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo
grandmaster skrev:
Du skall nog läsa Zilvers inlägg en gång till ;)

??? Läste igen och jag vet inte vad det är du tyckte jag missade, han undrade vem som har CE märkta däckvärmare och jag svarade att jag har sådan (och beställa hur många som helst). Dessutom så svarade jag på att jordning inte har något som helst med CE märkning.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Anmälde mig till Anderstorp. Kom sen på att det va lika bra att anmäla sig till Linköping med... Men det verkar inte gå!? Varför togs mitt start-nummer bort från anmälningslistan? Får man bara anmäla sig EN gång och välja vilka tävlingar man tänkt köra? Trodde detta system skulle va bra att anmäla sig till dom olika tävlingarna seperat..

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Axxexs skrev:
Anmälde mig till Anderstorp. Kom sen på att det va lika bra att anmäla sig till Linköping med... Men det verkar inte gå!? Varför togs mitt start-nummer bort från anmälningslistan? Får man bara anmäla sig EN gång och välja vilka tävlingar man tänkt köra? Trodde detta system skulle va bra att anmäla sig till dom olika tävlingarna seperat..

En anmälan _per tävlingsklass_ du ska köra ja. I anmälan väljer du vilka tävlingar som ska köras. Vilja du uppdatera dina anmälningsuppgifter efteråt få du kontakta Henrik Nordgren och hänvisa till anmälningen, det går ej göra i denna version av anmälningssystemet.

Se årets online-anmälningssystem som ett fungerande förslag på utseende från vår sida. Ni får jättegärna maila oss konstruktiv kritik på info@bikeproject.com om förslag på förbättringar till nästa säsong! :tummenupp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Att kunna anmäla sig till tävlingarna inför varje race är mitt önskemål! Att det ska kunna gå att anmäla sig tex senast 30 dagar innan tävling som det tidigare varit.

Borde i annat fall vara klarare att anmälan via roadracing.se är en sorts "serieanmälan" och att det INTE går att anmäla sig till fler tävlingar när man väl valt en gång!

Tror inte att det tills iår blivit så väldigt många fullproffsförare i klasserna som körs som kan bortse från sin ekonomi, ledighet från jobb, familjeförhållanden eller övriga faktorer som kan spela in om man kan eller vill köra och som man dessutom kanske inte vet om nu..

Hur avanmäler man sig? Det framkommer inte heller!

Vilken säkerhet finns det att ingen annan gör en "anmälan" på annan förare? Föraruppgifter e ju inte svåra att hitta eller hitta på.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Axxexs skrev:

Från sista sidan iom anmälningen:

Kontakta SVEMO:s förarrepresentat Henrik Nordgren om du senare skulle besluta dig för att köra fler, eller färre av de anmälda SM-tävlingarna.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Att kunna anmäla sig till tävlingarna inför varje race är mitt önskemål! Att det ska kunna gå att anmäla sig tex senast 30 dagar innan tävling som det tidigare varit.

Borde i annat fall vara klarare att anmälan via roadracing.se är en sorts "serieanmälan" och att det INTE går att anmäla sig till fler tävlingar när man väl valt en gång!

Tror inte att det tills iår blivit så väldigt många fullproffsförare i klasserna som körs som kan bortse från sin ekonomi, ledighet från jobb, familjeförhållanden eller övriga faktorer som kan spela in om man kan eller vill köra och som man dessutom kanske inte vet om nu..

Vilken säkerhet finns det att ingen annan gör en "anmälan" på annan förare? Föraruppgifter e ju inte svåra att hitta eller hitta på.

Ser inte riktigt problemet, du betalar ju inte till alla tävlingarna på en gång. Det är väl bara att lämna återbud isf.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
ola skrev:
??? Läste igen och jag vet inte vad det är du tyckte jag missade, han undrade vem som har CE märkta däckvärmare och jag svarade att jag har sådan (och beställa hur många som helst). Dessutom så svarade jag på att jordning inte har något som helst med CE märkning.

Har iof väldigt svårt att tro en produkt som används utomhus, och har 230V ansluten blir CE märkt om produkten inte är jordad. Kraven för CE märkning är dock inte hög. Men det minsta är väl att begära att utomhus produkter med 230V skall vara jordat. CE märkning är dock tillverkaren som sätter efter angivna krav.

Jag vet flera märken som INTE är CE märkta. Skall bli roligt att följa denna utveckling, skall funktionärerna springa runt i depån och kolla DV :va

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo
Zilversurfer skrev:
Har iof väldigt svårt att tro en produkt som används utomhus, och har 230V ansluten blir CE märkt om produkten inte är jordad. Kraven för CE märkning är dock inte hög. Men det minsta är väl att begära att utomhus produkter med 230V skall vara jordat. CE märkning är dock tillverkaren som sätter efter angivna krav.

Jag vet flera märken som INTE är CE märkta. Skall bli roligt att följa denna utveckling, skall funktionärerna springa runt i depån och kolla DV :va

Tro det eller ej men capit är CE märkra och de är inte jordade, jordning har som sagt inget med CE märkning att göra. Om det är hur det går till att få en produkt godkänd så kan du läsa på:
http://www.ce-marking.se/

Sen så kommer dom inte att gå runt och kontrollera om alla har papper på att deras värmare är CE märkta! Men dom kommer inte att tillåta att värmare utan termostat eller skadade värmare används!

För övrigt så är det väldigt många värmare som inte är CE märkta, bla tyrsox är inte CE märkta.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Gud va snyggt ni gjort det!!!

McB skrev:
Nu ska det gå bra att skicka in tävlingsanmälningar direkt på roadracing.se.

Ni som redan...
http://www.roadracing.se/

Hör av er till jP på www.bikeproject.com om ni skulle stöta på några tekniska problem.

Fy vad bra ni gjort online anmälan. E det du McB o Nordgren???? Riktigt smidigt att anmäla sig. Stort tack igen från mig o säkert fler!!!

/Jorpes

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
jorpes skrev:
Fy vad bra ni gjort online anmälan. E det du McB o Nordgren???? Riktigt smidigt att anmäla sig. Stort tack igen från mig o säkert fler!!!

/Jorpes

Det är jP som ska ha all ära för detta, inte jag. Jag bara meddelar saker. :)

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa