Först en masskrock med hittills 3 döda, sen brakar ett tåg in i ett hus.
Känner på mig att det här kommer bli ett sjuhelvetes år
De har ändrat siffran till en död.
Jag i min naivitet trodde man övervakade alla tåg från någon central och i värsta fall kunde bryta strömmen?
Förutom nycklar borde de kanske utöka med kodlås?
De blir nog dyrt för kvinnan. Underbart att hon har ett jobb så hon kan betala iallafall.
Absolut inte. Om personen ens får behålla sitt jobb.
Först en masskrock med hittills 3 döda, sen brakar ett tåg in i ett hus.
Känner på mig att det här kommer bli ett sjuhelvetes år
Lindström får frågan om tåget kan ha gått i gång av en olyckshändelse.
– Jag utesluter ingenting. Det händer ju att femåringar får i gång en bil. Men det får polisutredningen titta på, säger han.
För att kunna flytta på ett tåg måste dödmansgreppet, även kallat säkerhetsgrepp, tryckas ned – antingen med handen eller foten.
– Om man skulle slöa till eller tuppa av slår nödbromsen till på 2-3 sekunder, säger Lars H Ericsson, som är säkerhetsdirektör på SL och också med på pressträffen.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sakerheten-brast-hos-arriva_7830436.svd
Om det krävs dödmansgrepp så låter det konstigt att det var en olyckshändelse. Jag gissar på narkotika eller självmords försök.
Jag är övertygad om att det kommer att framkomma omständigheter som är till kvinnans fördel. Det är liksom inte tjejer som hittar på sånt här. Dessutom är det alldeles för tidigt att kunna peka ut en person som ensam skyldig när denne är allvarligt skadad på sjukhus och inte kunnat höras ordentligt.
Det är ngt fishy med det här, det är min magkänsla.
Jag är övertygad om att det kommer att framkomma omständigheter som är till kvinnans fördel. Det är liksom inte tjejer som hittar på sånt här. Dessutom är det alldeles för tidigt att kunna peka ut en person som ensam skyldig när denne är allvarligt skadad på sjukhus och inte kunnat höras ordentligt.
Det är ngt fishy med det här, det är min magkänsla.
ä! Hon ville ta sig hem fort och enkelt helt enkelt efter att hon städat klart. Att hon sedan körde lite fort vart ju oturligt.
Jag gissar på krenGt vänsterbrutta....
Vad tjejer kan inte köra tåg? Jag ska allt visa er!
I trafikolyckor är det aldrig förarens fel utan alltid fordonen, väderleken eller omgivningen, jag antar att denna regel också gäller för tågolyckor Så fröken tågluffare är givetvis oskyldig!!!
Då är det lokföraren som ska jagas nu.Men att lägga stenar eller tyngder på en pedal borde vara jämnställt med att koppla ur en nödstoppNu verkar det ha kommit lite mer information om vad som kan ha orsakat olyckan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16085216.ab
hmm, nu har jag inte "kört" tog sedan mitten av 80 talet, men dödmansgreppet i norska tåg var dubbelverkande, du var tvungen att ändra läget med jämna mellanrum, för länge nertryckt gav samma resultat som opåverkat, bromsarna slog till.Då är det lokföraren som ska jagas nu.Men att lägga stenar eller tyngder på en pedal borde vara jämnställt med att koppla ur en nödstopp
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari