Tåg kraschade in i bostadshus.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Först en masskrock med hittills 3 döda, sen brakar ett tåg in i ett hus.

Känner på mig att det här kommer bli ett sjuhelvetes år :glömdet

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag i min naivitet trodde man övervakade alla tåg från någon central och i värsta fall kunde bryta strömmen?
Förutom nycklar borde de kanske utöka med kodlås?

Jo kan man ju tycka att de gör. Men jag vet inte, städerskan kanske visste vakternas fika och rökpauser?
Det är väldigt ofta som städare kan gå väldigt obemärkt omkring en.

De blir nog dyrt för kvinnan. Underbart att hon har ett jobb så hon kan betala iallafall.

Måste ju kännas kul för 'na att veta att hon är Sveriges mest idiotförklarade person!

Absolut inte. Om personen ens får behålla sitt jobb.

Det tror jag den personen får. Glömmer saker gör folk och det tror jag inte är anledning nog att sparka någon som vart anställd en längre tid. Tror även att det har hänt fler gånger att tågförare glömt nycklar på fikabord och liknande men då har de haft turen att inget har hänt. Sen har ju säkert sl ett avtal med städbolaget att det förväntas att saker som nycklar och värdesaker ska lämnas in till kansli eller väktare och säkert har det fungerat jätte bra.. tills nu.

Tror nog mer att städbolaget ligger risigt till när det kommer till deras kontrakt med SL :näsblod

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Men hur i flåklypa är det möjligt? Har man för det första inget säkerhetssystem som är master över vad nu än föraren eller i det här fallet städaren råkar trycka på för knapp? Gasen har väl dödmansgrepp på tåg (eller?) men om nu någon obehörig är ute o fyllerälsar så känns det ju för det första som att något system borde slagit ifrån innan skiten brakar in i ett hus och för det andra hur jefla fort gick det om tåget kom så långt? Borde man inte ha bättre spärrar än sådär, framförallt med närliggande hus.

Kommunisttrafik e f-n det värsta jag vet, tvi f-n! :D

Skönt att tågskrället inte frontade med något annat tåg eller flygplan i.a.f..

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är övertygad om att det kommer att framkomma omständigheter som är till kvinnans fördel. Det är liksom inte tjejer som hittar på sånt här. Dessutom är det alldeles för tidigt att kunna peka ut en person som ensam skyldig när denne är allvarligt skadad på sjukhus och inte kunnat höras ordentligt.

Det är ngt fishy med det här, det är min magkänsla.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sakerheten-brast-hos-arriva_7830436.svd

Lindström får frågan om tåget kan ha gått i gång av en olyckshändelse.

– Jag utesluter ingenting. Det händer ju att femåringar får i gång en bil. Men det får polisutredningen titta på, säger han.

För att kunna flytta på ett tåg måste dödmansgreppet, även kallat säkerhetsgrepp, tryckas ned – antingen med handen eller foten.

– Om man skulle slöa till eller tuppa av slår nödbromsen till på 2-3 sekunder, säger Lars H Ericsson, som är säkerhetsdirektör på SL och också med på pressträffen.

Om det krävs dödmansgrepp så låter det konstigt att det var en olyckshändelse. Jag gissar på narkotika eller självmords försök.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Undrar när första flashspelet kommer om tåget och framförallt om headshot på guldrånaren.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag är övertygad om att det kommer att framkomma omständigheter som är till kvinnans fördel. Det är liksom inte tjejer som hittar på sånt här. Dessutom är det alldeles för tidigt att kunna peka ut en person som ensam skyldig när denne är allvarligt skadad på sjukhus och inte kunnat höras ordentligt.

ä! Hon ville ta sig hem fort och enkelt helt enkelt efter att hon städat klart. Att hon sedan körde lite fort vart ju oturligt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Och tillråga på det, sitter inte drivningen ganska långt fram på ett tåg? :va :glömdet

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
I trafikolyckor är det aldrig förarens fel utan alltid fordonen, väderleken eller omgivningen, jag antar att denna regel också gäller för tågolyckor :hihi Så fröken tågluffare är givetvis oskyldig!!! :fakta

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
I trafikolyckor är det aldrig förarens fel utan alltid fordonen, väderleken eller omgivningen, jag antar att denna regel också gäller för tågolyckor :hihi Så fröken tågluffare är givetvis oskyldig!!! :fakta

Är inte grundtanken att om man kört av vägen eller på något sätt orsakat en olycka så har man kört över sin förmåga och därmed brutit mot lagen? ;) Tror det var Finland som kör rätt hårt på den regeln eller så var det en skröna.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Då är det lokföraren som ska jagas nu.Men att lägga stenar eller tyngder på en pedal borde vara jämnställt med att koppla ur en nödstopp
hmm, nu har jag inte "kört" tog sedan mitten av 80 talet, men dödmansgreppet i norska tåg var dubbelverkande, du var tvungen att ändra läget med jämna mellanrum, för länge nertryckt gav samma resultat som opåverkat, bromsarna slog till.
Det är tydligen helt annorlunda nu/här.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping