töja skinställ

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
Hej.. köpte ett nytt ställ förra året. Och då satt den bra jäkla tajt eftersom många säger att dom töjer ut sig efter några på o av med stället. Men min töjde sig inte något...o nu har man gått upp några kilo o jag får knappt på den. Finns det några bra metoder att töja stället?

Läst om man ska ta på sig den i ställa sig i duschen med den. MEn hur mycket vatten ska man få på den ? ska man dränka sig i den o sen låta den tårka medan man har den på sig eller?

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
hur många gånger använde du stället efter att du köpte det?

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Ett skinnställ brukar ta typ två dagar på sig att torka om det är blött så jag vet inte om jag skulle vilja ha det på mig i två dagar...

Du hinner lätt jogga ner ett par kilo innan säsongen är igång! :)

/Fredde

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Tyvärr har du blivit lurad, antagligen av de masochitiska personer på detta forum som skriker högt i alla skinnställstrådar att det ska sitta så innih...tajt att man fan inte kan andas. Rådet från mig är att köpa ett skinnställ som sitter skapligt tight, men man ska absolut kunna sitta böjd framåt på en hoj MED ryggskydd utan att det smärtar, samt kunna vrida sig om man behöver för att titta bakåt.

Har du ork att gå i ett blött skinnställ några timmar om dagen hjälper det säkert i ditt fall om du har tur.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
har du blivit fetto?
-ut och spring med dig :D

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
har du blivit fetto?
-ut och spring med dig :D

hahah...Nä men jag kunde böja mig o röra mig i den förr men den satt ju ändå tajt. Sen så gymmar jag så man går ju upp i muskler(lite) där.
Men om jag ställer mig i duschen med den o gör lite övningar o sen hänger den på tork krymper den inte då eller töjer den sig själv lite eftersom den hänger på en galje

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
den kommer inte töja sig när det är blött och hänger på galge. det krävs att du aktivt stretchar ut det

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej du, jag hade en gång tvättat mitt ställ och slängt det i torktumlaren på kallt för att det skulle bli mjukt och skönt att dra på sig. Det var bara det att tumlareländet fick fnatt och slog om till full värme och eftersom jag inte var där då så blev det en måttligt rolig överraskning att plocka ut ett ställ som var som gjort för en femåring i stället för mina egna 194 cm. Det gick att rädda genom att jag slängde stället i badkaret och blötte upp det igen, krängde på mig det, böjde och ålade ett tag, åkte ut en 10-milasväng( det här var på sommaren) och hängde sen upp det på tork. Det satt fint efter det.
sensmoralen är väl att det mesta går att rädda.
Ha de..........Per:squid

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Köp nytt. Hur kul är det gå runt och töja och tänja..även om du tänjer ut det lite kommer det vara liite för tajt och inte optimalt...lite synd.men ja..försök tänja men tror det är tveksamt att du blir riktigt nöjd.Men hoppas det ordnar sig=) Om du behöver lägga ut skinnstället eller göra det större rekommenderar jag Skinnskräddarn i Göteborg. Jag är stammis där och alla mina vänner med.Han lagar skinnställ och skulle ej bli förvånad om han kunde göra ditt lite större med,iallfall i armarna.Hälsa från Marcus=):tummenupp

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
Köp nytt. Hur kul är det gå runt och töja och tänja..även om du tänjer ut det lite kommer det vara liite för tajt och inte optimalt...lite synd.men ja..försök tänja men tror det är tveksamt att du blir riktigt nöjd.Men hoppas det ordnar sig=) Om du behöver lägga ut skinnstället eller göra det större rekommenderar jag Skinnskräddarn i Göteborg. Jag är stammis där och alla mina vänner med.Han lagar skinnställ och skulle ej bli förvånad om han kunde göra ditt lite större med,iallfall i armarna.Hälsa från Marcus=):tummenupp[/QUOTE

KÖPA ett nytta har jag funderat på ett bra tag men har inte råd just nu...Mycket som kommer kosta mig när jag ska lämna in min mc på service nu till vår

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0