töja ut skinnstället

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Nu har jag haft mitt ställ (Berik)en säsong. det satt supertajt när jag köpte det och det sitter lika tajt fortfarande, jag kan inte dra igen blixtåset i jackan med ryggskyddet på. Det verkar inte töjt sig en millimeter. Jag har strl. 50 strl. 52 var för stort. Någon som har ett gott råd hur man kan töja ut stället. Skriv inte banta för det är inte aktuellt

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ät upp dig under vintern och ha stället några timmar i veckan, till våren är det bara att banta tillbaka till nuvarande matchvikt å vips så passar stället! :tummenupp

För att vara lite mer seriös, ta på dig så mycket kläder du kan under stället så att du precis får ihop dragkedjan, sen blöter du ner det och tänjer ut stället tills det är torrt.

Hesketh

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Gsx 750 E 1982
Vatten!
Ska du töja skinn, så är det lättast när det är blött. Använde senast idag den metoden på ett par skor. Fukta lädret ordentligt, så ger det med sig lättare.

SBSRacing

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki ZX6-R 2009 Ninja + WR450F
Töja ut skinstället

Ställ dig i duschen med det på och låt det bli genomblött, utan ryggskydd och böj och bänd åt alla håll. Behåll det sedan på (det droppar ganska mycket :) ) ytterligare någon timme. Tighta ställ är supersnyggt och är det för litet så är detta ett sätt att få det perfekt efter din kropp.

/B

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
köp läderfett!!! fick tips av en tjejkompis som hade läderfett för ridsadlar smörjde in hela stället i detta och studsa runt en sväng i lägenheten och det gav med sig riktigt bra!

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

För att alla bögar duschar med skinnställ förstås :yoparty

Nej men jag menar väl mest att det verkar skitjobbigt och obehagligt och jävligt att duscha i skinnstället och sedan klampa runt hemma i sitt dyngsura skinnställ ... Känns det inte obehagligt? Blir man inte lixom kall och skrynklig och äcklig? Vad har man under? Naken eller underställ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Nej men jag menar väl mest att det verkar skitjobbigt och obehagligt och jävligt att duscha i skinnstället och sedan klampa runt hemma i sitt dyngsura skinnställ ... Känns det inte obehagligt? Blir man inte lixom kall och skrynklig och äcklig? Vad har man under? Naken eller underställ?
Det är nog inte mycket värre än att köra i regn, enda skillnaden är väl att man kan duscha i varmvatten och slipper fartvinten ;)

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Det är nog inte mycket värre än att köra i regn, enda skillnaden är väl att man kan duscha i varmvatten och slipper fartvinten ;)

Jo jo men du måste väl gå ut ur den varma duschen om det ska torka någon gång och då blir det fan så jävla kallt eller?

Jag har funderat läääänge på om jag ska göra duschtricket, men nu är det höst och det är fan inte varmt här i lyan längre...

Kul om grannen ringer på och man öppnar i ett droppande skinnställ, hahah då skulle jag fan känna mig lite bögi´

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vad är de man brukar säga... vill man vara fin får man lida pin... Kan ju inte vara hela världen att gå runt i ett vått skinnställ ett tag för att få de bra ?! Skit i och öppna dörren om grannarna ringer på.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Tack för alla goda råd. Jag får prova att ställa mig i duschen med stället på. Men jag antar att jag måste ha stället på mig hela tiden tills det torkat. För skinn krymper väl igen när det torkar

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Tack för alla goda råd. Jag får prova att ställa mig i duschen med stället på. Men jag antar att jag måste ha stället på mig hela tiden tills det torkat. För skinn krymper väl igen när det torkar

Kom ihåg att dokumentera med foton när du sitter i soffan i ett pissblött skinnställ! Gärna några foton ur duschen också! ;)

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
skinnet blir förstört när det torkar... mitt råd Läderfett! min ställ är fortfarande som nytt och ninjamjukt!!

Kielbasa

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2009
Hoj
-98 YZF 600R
Jag har fuktat mitt ställ med en varm blöt handduk när det sitter på. Håller på i en 10 min, då blir det rent på samma gång. Sen smörja in hela stället med ekol olja med en svamp. Finns på närmaste häst och hund butik. Sen får det hänga till nästa dag. Funkar skeetbra!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Berik... Är stället i känguruskinn? Isf töjer det sig nästan inte alls. Bara att banta ;)
Jag försökte alla ovanstående metoder med mitt Arlen Ness i känguru till ingen nytta. Det blev till att anpassa kaggen till skinnet :D

SBSRacing

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki ZX6-R 2009 Ninja + WR450F
Det där med att ha skinnstället på sig i duschen måste kännas sjukt bögigt ...

Och ??? .. vad har det med saken att göra? Det funkar! Har själv gjort det flera gånger för att få ställen att sitta perfekt.

Vem sa att det skulle vara skönt? Självklart blir det kallt och inte speciellt bekvämt efter ett tag men får ju se till resultatet, dvs. att man får ett ställ som sitter som slickat på kroppen och med plats för ryggskyddet.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...