töja ut skinnstället

SBSRacing

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki ZX6-R 2009 Ninja + WR450F
skinnet blir förstört när det torkar... mitt råd Läderfett! min ställ är fortfarande som nytt och ninjamjukt!!

Nu är det ju så att skinställ är gjorda för att tåla lite väta. Ett blött ställ blir inte förstört av vatten. Om så vore fallet skulle alla mina ställ vara förstörda vilket dom inte är. Sedan är ju läderfett aldrig fel det heller, ett bra sätt att bevara mjukheten och ger dessutom visst regnskydd.

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
skinnet blir förstört när det torkar... mitt råd Läderfett! min ställ är fortfarande som nytt och ninjamjukt!!

Öööhhh.. va? Skinnstället pajar om det börjar regna? Jag har då lyckats tvätta ett ställ i milt tempererat såpavatten, (som smörjer) och sedan fettat in det i vanlig ordning när det väl torkat. Lovar, det funkar!

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
Öööhhh.. va? Skinnstället pajar om det börjar regna? Jag har då lyckats tvätta ett ställ i milt tempererat såpavatten, (som smörjer) och sedan fettat in det i vanlig ordning när det väl torkat. Lovar, det funkar!

Nejnej skrev inte att det pajar när det regnar skrev att det blir förstört när det VARIT blött och sedan hänger för att torka länge det sliter på lädret då är läderfett att rekomendera :gnissla

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...