Töjer sig stället på längden?

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Har ett Spyke helställ storlek 56, skitnajs blå/svart/vit med bula på ryggen å alla bra grejjer som man behöver för att se snabb ut.:yoparty

Jag är 193cm lång och det känns i skrevet att det saknas någon centimeter. Har bara kört i det i en vecka ungefär, så frågan är:
Kommer det töja sig på längden eller är det bara på tvären som ställ töjer sig?

(Hur hittar långa människor helställ, hade grova problem att hitta något som satt hyffsat...)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Bus-Bo skrev:
2429655 Har ett Spyke helställ storlek 56, skitnajs blå/svart/vit med bula på ryggen å alla bra grejjer som man behöver för att se snabb ut.:yoparty

Jag är 193cm lång och det känns i skrevet att det saknas någon centimeter. Har bara kört i det i en vecka ungefär, så frågan är:

(Hur hittar långa människor helställ, hade grova problem att hitta något som satt hyffsat...)

jag är 189 cm och har ett 52 spajk, det töjer sig lite på längden men inte är det mycket.Det stramar rätt fint när man står upp men de är ju sydda för att sitta ner i.

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Bus-Bo skrev:
2429655 Har ett Spyke helställ storlek 56, skitnajs blå/svart/vit med bula på ryggen å alla bra grejjer som man behöver för att se snabb ut.:yoparty

Mina ställ krymper på bredden- varenda vinter!

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Om du vill töja det extra på längden kan du nog ta hjälp av en skomakare ... de borde kunna fukta stället och sedan stätta det lite i sträck.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
fahrenheit skrev:
2429736
philsson skrev:
Visa citerat inlägg Häng stället på en galje när du inte använder det så ska du se
Ställ dig i duschen med det :D då blir det perfa! :D
följt av ovanstående... Häng upp den på en galje.

Se ovan, det töjer sig mer än nödvändigt, jag fick köpa ny jacka och den hänger jag inte på galge för då blir den för stoooor... :3freak

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Bus-Bo skrev:

Jag är själv också 193cm och hade lite problem med att det stramade. Efter att ha läst lite skräcktrådar här på sporthoj bestämde jag mig för att köpa suspensoar. Jag använder det alltid nu när jag kör, känns lite obekvämt i början men det lättar sen, och man har inga problem med att det stramar då heller :tummenupp
min kostade 150kr eller något sånt, rekomderas starkt då det även gör att hål i vägen och liknande inte känns lika hårt.. Samt om du lyfter framhjulet och sätter ner lite dåligt så hjälper det även då :tummenupp

Sleipner

Sleipner
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
CB 900 Hornet 03
Stället töjer sig på de ställen du sträcker det på, det har mitt gjort iaf.
Smiter det åt i skrevet så borde det även trycka på axlarna, alltså kommer det töja sig mellan axlar och skrev:)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Bus-Bo skrev:
2429655 ...det känns i skrevet att det saknas någon centimeter.

Storleken spelar ingen roll har jag hört. :D

Nämen allvar, ställ brukar töja sig där "det behövs." Mao, där det sitter som körvaskinn. Not to worry, mate.

Busafreak skrev:
2430041 Mina ställ krymper på bredden- varenda vinter!

Hade vatt gött med lide julamad nu faktiskt. :)

Last edited:

Tyssan

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
GPz 900
Har själv problem med längden på byxbenet och skulle behöva längre ben. Ska testa vissa tips ovan, hoppas det hjälper. Annars kommer jag att lämna in till skomakare som får sy dit extra skinn.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Det blir la duschen imorgon och dansa lite ''små grodorna'' kanske (med susp då givetvis:) ), det tar väl grymlång tid å torka sen för man ska väl inte hänga in det i ett torkskåp antar jag... Förhoppningsvis så kanske solen lyser så man kan köra det torrt, då borde de ju töja sig på alla de rätta ställena.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Bus-Bo skrev:
2431510 Det blir la duschen imorgon och dansa lite ''små grodorna'' kanske (med susp då givetvis:) ), det tar väl grymlång tid å torka sen för man ska väl inte hänga in det i ett torkskåp antar jag... Förhoppningsvis så kanske solen lyser så man kan köra det torrt, då borde de ju töja sig på alla de rätta ställena.

Tycker inte du ska göra så. Det töjer sig torrt också. Ge det 3-4 åk så blire perfa.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Bus-Bo skrev:

He he, ett 4-race eller? Jag har ett och tänkte att det skulle tänja ut sig mellan benen....men det har det inte gjort än på två säsonger.
Skinställ är hårda och pungar är mjuka. :gnissla :gnissla :gnissla
Får nog pröva duschen innan jag hänger in stället för säsongen.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
General E skrev:
2433623 He he, ett 4-race eller? Jag har ett och tänkte att det skulle tänja ut sig mellan benen....men det har det inte gjort än på två säsonger.
Skinställ är hårda och pungar är mjuka. :gnissla :gnissla :gnissla
Får nog pröva duschen innan jag hänger in stället för säsongen.

Jo visst är det ett 4race, funderar på en susp som mr.dna rekomenderade men det börjar götta till sig lita nu, kilar inte upp i stjärten längre:D så jag får vänta å se till slutet på säsongen vilka åtgärder som bör vidtas

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln