Tömma bensintank

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Hej!

Är det någon som har lust att hjälpa mig tömma min bensintank? Jag måste täta den och den är så sjukt besvärlig. Det gäller en monster s4r.

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Om du har bensinkran:

Gå in i källaren (om ni har någon), smyg ut en dunk, hink eller en vattenkanna utan att sambon ser det (om du har någon), gå ut i garaget (om din hoj står där), stäng bensinkranen, lossa slangklämman till bensinslangen, dra loss bensinslangen och rikta den ner i dunken, öppna bensinkranen.

Om du inte har bensinkran:

Gå in i källaren (om ni har någon), smyg ut en dunk, hink eller en vattenkanna utan att sambon ser det (om du har någon), gå ut i garaget (om din hoj står där), lossa slangklämman till bensinslangen, förbered dunken, dra ut bensinslangen och rikta den snabbt ner i dunken.

typ :crash

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Tydligen just den tanken jag har måste jag suga ut bensinen... är helt lost...

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Jag vet inte hur jag menar, förstår inte hur det kan vara så svårt...

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Klart, bensinpumpen sitter väl inuti tanken och det rinner inte ut om pumpen inte går. Enklast är väl att ta ut bensinen på samma håll den kom in. Lossa bensinslang, kontaktdon, ta loss tanken från hojen å vänd den uppåner?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Läs servicemanualen. Jag vet ej hur det är på din modell, men på många Duccar sitter det självstängande snabbkopplingar under tanken.
Det måste finnas en metod beskriven i servicemanualen.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Stoppa ner en bit trädgårdsslang och sen bara sug tills du får bensin i munnen, ner med slangen i en dunk. Finns risk att du rapar bensinångor i någon vecka så ta de försiktigt med ciggen…:crash

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring