T R E till gsxr

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
gsx1000r 01
T R E modd till gsxr

finns det nå sätt att få fram samma effekt som tre modd ger utan att köpa den jag har hört att det ska gå hur gör man????

Last edited:

gsx1000r-01

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
gsx1000r 01
Crille skrev:
Hur menar du då? förklara lite bättre...
ursäkta jag har skrivit lite fel... jag menar finns det nå sätt att få fram samma effekt som tre modd ger utan att köpa en???? går det att koppla om själv eller måste man ha tre modd...

HanneZ

Guest
Det är ju bara något motstånd som behövs, söööök finns massor om detta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
gsx1000r-01 skrev:
är det nån som kan säga om det ger nån skillnad med tre modd??????
Enligt Sandstream71:

Vad är TRE?
TRE står för Timing Retard Eliminator och är en mycket enkel konstruktion som lurar ECU:n (Engine Controll Unit) att tro att växel nummer 5 är i hela tiden och därmed ge full effekt på alla växlar.
Från GPS:en (Gear Position Sensor) går 3 kablar till ECU:n och de är skarvade med en kontakt som man delar på och kopplar in TRE-kretsen på. Inga kablar behöver klippas.
I TRE-kretsen sitter ett motstånd på 15K ohm eller 6.8 K ohm och vilken man ska ha beror på vilken hoj man har.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Du kan klippa kablarna som är standard och löda på ett motstånd...

Det som skiljer är ju på ett riktigt TRE modd så är det ju *stock* kontakterna som är orginal på hojen så du slipper klippa kablarna....

Och JAAA det märks när man har en TRE modden monterad :yoparty

gsx1000r-01 skrev:
ursäkta jag har skrivit lite fel... jag menar finns det nå sätt att få fram samma effekt som tre modd ger utan att köpa en???? går det att koppla om själv eller måste man ha tre modd...

sandstream

Guest
Crille skrev:
Och JAAA det märks när man har en TRE modden monterad :yoparty
Då kanske min teori om att skillnaden med eller utan TRE-modd är större på en R1000 än en R750 :va

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Tyvärr så kan inte jag yttra mig om hur mycket man märker på en 750 men på min 1000 märks det,hojen blir mera ettrig......

Ska montera på en 750 nästa vecka då får jag se hur mycket det skiljer från standard till moddad....

sandstream71 skrev:
Då kanske min teori om att skillnaden med eller utan TRE-modd är större på en R1000 än en R750 :va

sandstream

Guest
Crille skrev:
Tyvärr så kan inte jag yttra mig om hur mycket man märker på en 750 men på min 1000 märks det,hojen blir mera ettrig......

Ska montera på en 750 nästa vecka då får jag se hur mycket det skiljer från standard till moddad....
Jag har gjort det på min och märker nästan ingen skillnad alls (har en med switch).
Om du kommer ihåg och har tid får du gärna PM:a mig och berätta vad du kom fram till med 750:n :tummenupp

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Vad händer när du varvar upp hojen till ex. 4000rpm sedan drar in kopplingen???

Om allt funkar som det ska, så ska hojen droppa i rpm typ från 300-1000rpm (Olika)på 750R-1000R.....

Märker du inget alls på låga var typ upp till 8000-9000???

sandstream71 skrev:
Jag har gjort det på min och märker nästan ingen skillnad alls (har en med switch).
Om du kommer ihåg och har tid får du gärna PM:a mig och berätta vad du kom fram till med 750:n :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024