T42 turbo triken börjar bli klar.

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Ruggit läckert bygge!!
kommer man att kunna se den i umeå nått i sommar?
iså fall så måste jag köra ner och kolla på den.. :Bugar

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
GSXr 1000-01 turbo motoriserad sportbil
Tjet skrev:
2059922 Perverst häftigt bygge!

42-klibban på sidan, meningen med livet eller? :hihi

Tackar! hehe! Varför det står 42 på sifan är faktiskt bara pga att Jag har döpt farkosten till MRIDE T42- Då T42 står för Trike 4 2= Trike for(e) two = trike för två = tvåsitsig trike... :)

nasholm82 skrev:
2059973 Ruggit läckert bygge!!
kommer man att kunna se den i umeå nått i sommar?
iså fall så måste jag köra ner och kolla på den.. :Bugar

Givetvis!! Det är bara att slå en signal om du vill göra ett studiebesök. 070-308 44 72

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
150-5091web_IMG.jpg

150-5088web_IMG.jpg

151-5101web_IMG.jpg

150-5086web_IMG.jpg

150-5083web_IMG.jpg

Den börjar ta form kan man säga. Allt yttre är nu klart och endast några få saker under skalet återstår att fixa innan man kan kalla den klar.

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
matter1 skrev:
2090698 skall du besiktiga den lr??

Jajjamensan!! :tummenupp Tackar, Ruggigt kul att du gillar den!! Det är ju klart att den är besiktad och godkänd komplett med turbo. Jag hann t.o.m. att köra ca 150mil och en banträff under senhösten förra året innan det blev minusgrader. Så man kan säga att shakedown perioden är över utan några större konstigheter. :tummenupp Nu är det bara att ställa på den och ut och köra!!! :yoparty

144-4476_IMG.jpg

144-4483_IMG.JPG

144-4486_IMG.JPG

144-4491_IMG.JPG

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
det där e ren o skär porr :3freak

fan vilket najs bygge.. :Bugar

såg en av filmerna från testkörningen förra året..
o då blev jag inte direkt impad..
men nu när slutresultatet visas är jag gryyymt imponerad..inte bara av utseendet utan av din vision..
att föra tankar från huvud till papper är en sak...
men att föra dom till verklighet kräver en hård insats..

hoppas du har patent på div lösningar du arbetat fram..
blev själv blåst genom jobbet..
ett känt amerikanskt företag som tillverkar automatväxellådor har tyvärr min cadritning på en förstärkning..
o jag kan bara se på när delarna jag konstruerat kommer i en låda o chefen ber mig montera det :huvet :huvet med företagsets märke på givetvis :huvet :huvet

lycka till o framförallt...stay alive :tummenupp

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Easy_Mike skrev:
2091058 det där e ren o skär porr :3freak

fan vilket najs bygge.. :Bugar

såg en av filmerna från testkörningen förra året..
o då blev jag inte direkt impad..
men nu när slutresultatet visas är jag gryyymt imponerad..inte bara av utseendet utan av din vision..
att föra tankar från huvud till papper är en sak...
men att föra dom till verklighet kräver en hård insats..

hoppas du har patent på div lösningar du arbetat fram..
blev själv blåst genom jobbet..
ett känt amerikanskt företag som tillverkar automatväxellådor har tyvärr min cadritning på en förstärkning..
o jag kan bara se på när delarna jag konstruerat kommer i en låda o chefen ber mig montera det :huvet :huvet med företagsets märke på givetvis :huvet :huvet

lycka till o framförallt...stay alive :tummenupp

Tackar tackar!!! Det var mycket värmande ord!!
Ruggigt trist med din konstruktion. Jag kan förstå hur det känns att stå där helt utan ersättning men något som man lagt ner kärlek på... Trist, minst sagt!
Jag har faktiskt inte tagit några patent eller mönsterskydd på mitt projekt.. Det skulle kosta alldeles för mycket och sen om det finns någon som vill kopiera något jag har gjort, hittar dom säkert något sätt iaf.. :( Men om jag hittar på något riktigt genialiskt så ska jag definitivt tänka på dig och din historia. Tackar! :tummenupp

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
JIIIHAAA!!! Då var årets premiärtur avklarad!! Jag tog och skjutsade min far en sväng då han aldrig åkt med farkosten tidigare. Han kunde knappt förstå vilken kraft som finns gömd där bak :D Otroligt skönt och roligt att komma ut en så här fin dag! :D Det blev ca 3mil runt Umeå och allt känns hur härligt som helst!! Jag hade nästa glömt vilken raket jag haft stående i garaget :D Det fick även en ivrig och "moppsig" turbobil-ägare erfara ........ Då inser man att det finns måttligt snabba chippade och dippade bilar som sin ägare hissar till skyarna, och så finns det riktiga farkoster :D
Givetvis gick det aldrig över hastighets begränsningen....... :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mrabarth skrev:
2104261 JIIIHAAA!!! Då var årets premiärtur avklarad!! Jag tog och skjutsade min far en sväng då han aldrig åkt med farkosten tidigare. Han kunde knappt förstå vilken kraft som finns gömd där bak :D Otroligt skönt och roligt att komma ut en så här fin dag! :D Det blev ca 3mil runt Umeå och allt känns hur härligt som helst!! Jag hade nästa glömt vilken raket jag haft stående i garaget :D Det fick även en ivrig och "moppsig" turbobil-ägare erfara ........ Då inser man att det finns måttligt snabba chippade och dippade bilar som sin ägare hissar till skyarna, och så finns det riktiga farkoster :D
Givetvis gick det aldrig över hastighets begränsningen....... :D

:yoparty

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
fyy fan vilken cool :yoparty :Bugar
har du nå mer byggtrådar här på sporthoj? är inte medlem på rejsa så jhag kunna inte kolla där..

mrabarth

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
jens__E skrev:
2106920 fyy fan vilken cool :yoparty :Bugar
har du nå mer byggtrådar här på sporthoj? är inte medlem på rejsa så jhag kunna inte kolla där..

Tjenare!! Kul att du gillar bygget!! Du skulle kunna kolla in på min hemsida om du vill veta ALLT steg för steg :tummenupp http://www.mride.se

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln