Ta av hjälmen I butiken

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
SV1000S -05
freddexwing skrev:
2412674 På endel bensinmacker finns det en dekal:
"Ta av hjälmen i butiken!"

Det är väldigt störande. Normalt brukar jag ta av mig hjälmen och lägga den på pumpen när jag tankar och sen ta med den i butiken i armvecket, (som en korg med ägg) men i dessa butikerna ska man tydligen behålla hjälmen på för att sen ta av den I butiken.

Inte fan orkar man om man som jag tagit av mig hjälmen innan ta på den igen för att ta av den I butiken...

/Fredde
Jag har även blivit underrättad att man inte får tanka över huvud taget med hjälm på huvudet. Detta kan ju te sig extra konstigt när man som jag alltid tankat med kort. Skall dock tilläggas att jag aldrig har blivit tillsagd att ta av mig hjälmen när jag tankar, även om jag oftast behåller den på när jag tankar på kort. :hjälm
Vid ett tillfälle när jag stod och handlade i en butiken vid en mack kom det en tant av modell Ä, i en bil. Hon ställde sig på tvären vid pumparna, alltså inte längs med, som man normalt gör. Killen i kassan sa det att han i det läget borde stänga av hennes pump eftersom man inte kunde se nummerplåten i övervakningskamrorna, å därför var det inte tillåtet att stå så. :confused:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Henning! skrev:
2412685 Under hjälmen har jag "rånarluva".
Detta brukar irritera bensinmackspersonal något infernaliskt då jag har den på efter att ha tagit av mig hjälmen. Ändå har jag ingestans sett en skylt som undanbeder ansiktestäckande beklädnad.

Å andra sidan står det inte på skylten NÄR och VAR i butiken man ska ta av sig hjälmen. Efter betalning kunde vara lämpligt kanske?

/H

Skulle de kräva att du tar av dig rånarluvan så är de rasistiska:rolleyes:

Burka:tomten

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...