bo$ken skrev:Prova först att dra av dom för hand, det kan funka. Hänger lite på hur gamla dekalerna är.
Inte värmespistol!! Vanlig hårfön är tipset...blir inte SÅ varmt att lacken kryllar sig.
Nackdelen jag har märkt med att använda varmluft är att:
1. Dekalerna kan bli FÖR mjuka och de går av direkt. Sedan blir dekalerna för sköra, bryts av liksom.
2. Man smälter limmet för mycket och får bara av plastytskiktet. Limmet blir kvar och det kan vara ett helvete att få av. Blir stenhårt.
Skulle 2:an inträffa (vilket jag råkade utför) hittade jag nåt lättflytande Glansvax från Shell som funkade kanon att ta bort limmet med.
Lycka till! Men som sagt prova först UTAN nåt... (ljummet vatten isåfall)
Felix skrev:Tackar för tipsen, dock har 2:an inträffat, kom du ihåg vad vaxet hette?
abstruse skrev:Troligtvis tänker han på Sonax flytande hårdvax. Funkar kanon som både vax och rengöringsmedel.
Mattias skrev:T-röd.
TokJohan skrev:Håller med Mattias //
T-Röd fixar nog biffen
Annars kanske du får testa tinner(stavning) om inte det klarar av det
får du faan ta och kasta kåpan
// TOK
abstruse skrev:T-röd brukar som sagt lösa det mesta. Funkar iaf bra mot det limmet som både 3m och Oracal har på sin folie.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |