Ta bort fil som inte går att ta bort??

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jag tanka ner en filmsnutt i kväll på DC som visa sig att den inte funka så jag tänkte ta bort den men det går inte. Det kommer bara upp en ruta där det står att programet används av en annan person eller ett annat program. Avsluta alla program som kan tänkas använda filen och försök igen.

Har stängt alla prog som var igång, startat om datorn men det går inte att ta bort den. Sen har datorn blivit helt seg, tar evigheter att öppna ett fönster tex, har kollat så den inte är skrivskyddad mm.

Vill få bort den här filen NU!!!!! vad ska jag göra??

[Edit]Jag har ful XP på burken.

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Evil M skrev:
Jag tanka ner en filmsnutt i kväll på DC som visa sig att den inte funka så jag tänkte ta bort den men det går inte. Det kommer bara upp en ruta där det står att programet används av en annan person eller ett annat program. Avsluta alla program som kan tänkas använda filen och försök igen.

Har stängt alla prog som var igång, startat om datorn men det går inte att ta bort den. Sen har datorn blivit helt seg, tar evigheter att öppna ett fönster tex, har kollat så den inte är skrivskyddad mm.

Vill få bort den här filen NU!!!!! vad ska jag göra??

[Edit]Jag har ful XP på burken.
Finns en fix just för det problemet du nämner, har den liggandes någonstans i "arkivet" :)
Har själv råkat ut för samma sak och då löste jag problemet på följande sätt.
1. START\RUN\CMD
2. Ställ dig i bibliotekt där aktuell avi-fil (gissar att det är en avi) ligger.
3. Har du bara en avi som ligger i det bibl. skriv "del *.avi" OBS detta tar bort alla avi-filer i det bibl. som du står i.
3.1 Har du flera avi:er, och du bara vill ta bort en, skriv "del hela_namnet.avi"
4. Skulle ej detta fungera, så kan du prova med att ändra attributet på filen.
4.1 Skriv "attrib /?" så ser du vilka växlar (alternativ) som finns.
4.2. Testa t.ex med att skriva "attrib -a hela_filnamnet.avi" och sedan testar du punkt 3.1 igen ovan.

Lycka till,
//\//\

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det är VMPlayer (som har kraschat) som håller filen öppen. Boota om datorn (eller döda VMPlayer-processen med TCActive) och du kan ta bort filmen.

ifrit

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6 -01 Såld
tanka hem XP-AVIFIX ..... det är nån regfil eller liknande. Bara dubbelklicka på den sen kan du ta bort filmen.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Mojje skrev:
Finns en fix just för det problemet du nämner, har den liggandes någonstans i "arkivet" :)
Har själv råkat ut för samma sak och då löste jag problemet på följande sätt.
1. START\RUN\CMD
2. Ställ dig i bibliotekt där aktuell avi-fil (gissar att det är en avi) ligger.
3. Har du bara en avi som ligger i det bibl. skriv "del *.avi" OBS detta tar bort alla avi-filer i det bibl. som du står i.
3.1 Har du flera avi:er, och du bara vill ta bort en, skriv "del hela_namnet.avi"
4. Skulle ej detta fungera, så kan du prova med att ändra attributet på filen.
4.1 Skriv "attrib /?" så ser du vilka växlar (alternativ) som finns.
4.2. Testa t.ex med att skriva "attrib -a hela_filnamnet.avi" och sedan testar du punkt 3.1 igen ovan.

Lycka till,
//\//\

Hmmm vart hittar jag START\RUN\CMD? är inte så jätte haj på datorer när det gäller såna här saker. är det samma som Start menyn och kör...?

Sen är det inte en AVI fil det är en mpg eller mpeg kommer inte ihåg vilket det var nu(sitter på jobbet) men det kanske funkar i alla fall?

Det andersbrink skriver att boota om datorn, hur gör man det och vad gör man när mna bootar om datorn?

om filen inte sega ner min dator så som den har gjort kunde den ju få ligga kvar men nu er den seg som "¤#%*@!!

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Boota om = starta om datorn/Windows

Det finns ett litet program som heter: WhoLockMe (22Kb)
När du har lagt in det, så finns den där när du högerklickar på en fil, och då kan du se vilken prosses/program som låser filen, och sedan döda det programet (alt,controll,delete) och ta bort filen!

Start-knappen (ner till höger) - Kör = Run - skriv cmd i rutan (tryck på enter)

Lycka till
Mvh
Gumpa

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Gumpa skrev:
Boota om = starta om datorn/Windows

Det finns ett litet program som heter: WhoLockMe (22Kb)
När du har lagt in det, så finns den där när du högerklickar på en fil, och då kan du se vilken prosses/program som låser filen, och sedan döda det programet (alt,controll,delete) och ta bort filen!

Start-knappen (ner till höger) - Kör = Run - skriv cmd i rutan (tryck på enter)

Lycka till
Mvh
Gumpa
min start knapp sitter ner till vänster

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Ups, my mistake! :huvet (Åt vänster menade jag!)
btw, tror nog han fattade ändå! :tummenupp

//Gumpa

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...