motardnisse skrev:På -04 vet jag inte riktigt pga detta EGR systemet. Enligt vissa så räcker det att ta bort ena slangen vid styrhuvudet och plugga det men vad vet ja?
motardnisse skrev:på vilke årsmodell??
PÅ -02 så är det gnistgallret, munstycke, nål, metallbricka på förgasaren som hindrar fullgas. kanske nåt mer.
På -03 så fick den en annan förgasare så där sitter det en insexskruv som hindrar trotteln att lyfta fullt samt det vanliga gnistgallret, nål, munstycke. På -04 vet jag inte riktigt pga detta EGR systemet. Enligt vissa så räcker det att ta bort ena slangen vid styrhuvudet och plugga det men vad vet ja?
aGGeLiTO skrev:vart sitter gnistgallret?
aGGeLiTO skrev:vart sitter gnistgallret?
robbah99 skrev:Det sitter som en liten "sil" vid utblåset på ljuddämparen. Knacka loss skiten bara. Se till att gallret inte ramlar in i dämparen bara
robbah99 skrev:Det sitter som en liten "sil" vid utblåset på ljuddämparen. Knacka loss skiten bara. Se till att gallret inte ramlar in i dämparen bara
aGGeLiTO skrev:hehe hur mkt stryper den??
Spider skrev:Måste man köra med sil på Lökken ? Datum ?
aGGeLiTO skrev:hehe hur mkt stryper den??
Spider skrev:Rätt rejält. Men tänk på att gaserna fortfarande har en rätt krånglig väg att gå genom orginaldämpen så ett slipon/helsystem är en ganska bra investering.
robbah99 skrev:Inte bestämt datum än...
Spider skrev:EGR = SAS
Finns två varianter, en snabbvariant där man gör nåt i stil med det du säger och lämnar därmed en massa skrot kvar på hojen helt i onödan. Med den andra varianten så skurvar man bort alla pryttlar och pluggar på två ställen, kopparbricka bakom/mellan konerna (heter det så, pluralis av kona ?) som grenrören ansluter emot vid cylindern (jupp, innebär att man måste lätta på konerna = pillrigt) och en skruv på högersidan av cylindern. Med denna variant så blir det inget kvar av SAS'en (utom ett ganska fult fäste iofs).
Ragnar/Lelles säljer dom få och små pryttlar man behöver för att göra endera varianten.
Spider skrev:Har inte Mega Raid mailat hans och mina förslag ännu ?
motardnisse skrev:Raggarn sa det till mig då jag träffade honom när han var ute och åkte med sin hoj! Hur mkt väger den egentligen? 625/660 är redan tillräckligt tunga så du kommer nog inte känna skillnad på kanske 500 g eller vad det nu väger?
Då behöver man inte ha en massa tjafs med polisen. För de är ju fortfarande bara reggade som 24 kw eller hur?
Hejsan!
Lägger in min fråga här eftersom den handlar om att strypa av en ktm 625
Köpte min 625 för 2 veckor sedan och då var den "ostryp" enligt ägaren innan.
Fick med locket till luftburken,nål,munstycken och trottelstoppet.
Finns det något mer att göra? läst i tråden om den här "EGR systemet"
Har jag sånt på min 06a med och ger det någon effekt att ta bort det?
//Pontus
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |