Ta bort strypning på Yamaha R7 2022

Flaket1

Blir inte omkörd (;
Gick med
26 May 2022
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R7 2022
Hej!
Behöver hjälp att kunna lokalisera vart en del stryp delar sitter!
är det någon kunnig som kan förklara var dem olika sakerna sitter på i hojen så jag kan modifiera dem och göra den original igen?
Antar att det är dessa delar som sitter i hojen nu! Vilka behöver jag klippa i och vilka behöver jag ta bort helt?
Tack!
 

Bifogat

  • B0DCB084-EDFD-485E-9E99-22789AEE004F.jpeg
    B0DCB084-EDFD-485E-9E99-22789AEE004F.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 68

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hej!
Behöver hjälp att kunna lokalisera vart en del stryp delar sitter!
är det någon kunnig som kan förklara var dem olika sakerna sitter på i hojen så jag kan modifiera dem och göra den original igen?
Antar att det är dessa delar som sitter i hojen nu! Vilka behöver jag klippa i och vilka behöver jag ta bort helt?
Tack!
Hör med närmaste Yamahacenter, dom hjälper dig, och vet framförallt exakt vad som ska göras.
 

Flaket1

Blir inte omkörd (;
Gick med
26 May 2022
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R7 2022
Hör med närmaste Yamahacenter, dom hjälper dig, och vet framförallt exakt vad som ska göras.
Närmsta Yamahacenter är för långt bort. Fattar dock inte varför jag fick original delarna tillbaka från dem som ströp den. Bör jag ringa dem och be dem skicka original delarna?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tänkte att du kan ringa Yamahacenter och få en förklaring av vad du letar efter.
Om det är delar som byts ut så bör naturligvis originaldelarna finnas med, men var köpte du den, och kände du inte till detta då?
Eller är det bara delar som tillkommit i och med strypningen?
 

Flaket1

Blir inte omkörd (;
Gick med
26 May 2022
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R7 2022
Tänkte att du kan ringa Yamahacenter och få en förklaring av vad du letar efter.
Om det är delar som byts ut så bör naturligvis originaldelarna finnas med, men var köpte du den, och kände du inte till detta då?
Eller är det bara delar som tillkommit i och med strypningen?
Bad om att få den strypt men du blev det ändrade planer men fick inte med några original delar.. Carlbarks Motor Kumla är den köpt ifrån
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Tveksamt om det finns några originaldelar som plockats bort. Kanske därför du inte fått med några. Förmodligen skall du bara plocka bort strypkittet. T ex brickor som sitter i insugsgummina. Ring Carlbarks.
 

Flaket1

Blir inte omkörd (;
Gick med
26 May 2022
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R7 2022
Tveksamt om det finns några originaldelar som plockats bort. Kanske därför du inte fått med några. Förmodligen skall du bara plocka bort strypkittet. T ex brickor som sitter i insugsgummina. Ring Carlbarks.
Okej, men kommer nog ta bort allt själv, är svetsare och plåtslagare så fina brickor bli det med MM passform om det behövs! 4 500:- till för det vill jag ej betala igen hehe
Sett att topp hastigheten är 255-270 ish på R7:an beroende på hur magen ser ut på föraren och nu går den inte ens över 160km/h!?!(67kg 179cm lång är jag) Så tror den är typ strypt strax över A1??? Min Kawasaki ninja 400 gjorde 201km/h A2 reggad så fattar inte varför denna är strypt så jäkla mycket..
fixa A kort igår där av att strypningen på nya måste bort. Pronto
 

Jockokim

Ligger i sandfållan
Gick med
4 Jul 2020
Hoj
Mt09 2020, yzf-r1 2007
Finns ingen r7a med originaldrev som går 250-270, prova 200-210 istället
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Okej, men kommer nog ta bort allt själv, är svetsare och plåtslagare så fina brickor bli det med MM passform om det behövs! 4 500:- till för det vill jag ej betala igen hehe
Sett att topp hastigheten är 255-270 ish på R7:an beroende på hur magen ser ut på föraren och nu går den inte ens över 160km/h!?!(67kg 179cm lång är jag) Så tror den är typ strypt strax över A1??? Min Kawasaki ninja 400 gjorde 201km/h A2 reggad så fattar inte varför denna är strypt så jäkla mycket..
fixa A kort igår där av att strypningen på nya måste bort. Pronto
Själv brukar jag strypa med A4, tejpar man ett sånt över insuget så sjunker toppfarten så pass att man alltid klarar körkortet.

A, A1 och A2 är olika körkortsklasser, och dom har olika regler för vilka motorcyklar man får köra. Tex får du bara köra motorcyklar som har 35kW med A2, om hojen hade max 70kW från början. På samma sätt kan du inte ta ett 40kW-körkort...

I vissa fall kan man byta delar för att strypa hojar, vissa hojar hade andra stosar mot toppen, men normalt sett så sätter man in strypbrickor, begränsar gasspjällsutslagen eller stryper elektroniskt. Hur just din är strypt vet bara dom som har gjort det.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Okej, men kommer nog ta bort allt själv, är svetsare och plåtslagare så fina brickor bli det med MM passform om det behövs! 4 500:- till för det vill jag ej betala igen hehe
Sett att topp hastigheten är 255-270 ish på R7:an beroende på hur magen ser ut på föraren och nu går den inte ens över 160km/h!?!(67kg 179cm lång är jag) Så tror den är typ strypt strax över A1??? Min Kawasaki ninja 400 gjorde 201km/h A2 reggad så fattar inte varför denna är strypt så jäkla mycket..
fixa A kort igår där av att strypningen på nya måste bort. Pronto
Med tanke på att en MT10 med 160 hp o 1000cc gör 250 km så borde du inse det absurda i det du skriver. 200 med lååååånga raksträcka före, kanske!!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Enligt vissa källor ska den göra 209 km/h, enligt andra 223 km/h.
Endast de insatta på Rosenhill vet :brynad
Japp det påstås på vissa ställen att R7 gör 0-100 på 3,2 sekunder oso, den tiden kämpar en R1 o dom flesta 1000cc hojar med.
Att sedan R7 gämför med R6 o en bra förare kör samma tider på bana det är en annan sak som att med ca70 hp går det knappast att få bakhjulet att drifts därmed något högre kurvhastighet o möjlighet till andra spår.

Men som sagt 200 efter en lååååånga raka är nog möjligt. Då öser ju en 600 på med en 40-50 km till men då har ju en lika ny 600 120+ hp
 

Flaket1

Blir inte omkörd (;
Gick med
26 May 2022
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R7 2022
Själv brukar jag strypa med A4, tejpar man ett sånt över insuget så sjunker toppfarten så pass att man alltid klarar körkortet.

A, A1 och A2 är olika körkortsklasser, och dom har olika regler för vilka motorcyklar man får köra. Tex får du bara köra motorcyklar som har 35kW med A2, om hojen hade max 70kW från början. På samma sätt kan du inte ta ett 40kW-körkort...

I vissa fall kan man byta delar för att strypa hojar, vissa hojar hade andra stosar mot toppen, men normalt sett så sätter man in strypbrickor, begränsar gasspjällsutslagen eller stryper elektroniskt. Hur just din är strypt vet bara dom som har gjort det.
Tror den är strypt med diverse brickor verkar det som. Ser ut som en ny bricka vid gasreglaget så det inte går att dra full styrka, kollat lite och har hittat 3 brickor, tar nog bort dem ikväll. 172km fick jag upp den i nu. Ska se hur mycket det går att köra utan brickorna ??
 

Flaket1

Blir inte omkörd (;
Gick med
26 May 2022
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R7 2022
Kan ju vara att TS googlat fram topphastigheten på den ”riktiga” R7an från 1999, den borde ju iaf toppa 250 km/h utan problem.
Såg på youtube men den jag kolla på var en trimmad r7 2021 hehe.. andra videos går den mellan 205-215 ungefär ??
 

Flaket1

Blir inte omkörd (;
Gick med
26 May 2022
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R7 2022
Så nu har jag fått svar från Yamaha Center.
Dem skrev:
Hej!

R7 -2022 borde ha två strypnings ställen ett i luft boxen med en typ av bricka och sedan tilläggs box som man kopplar in. Så det är ingenting som till kommer utan det är bara saker man får ta bort vid demontering av grejerna.


Frågade även vad boxen kan heta, men dem har ej svarat på detta ännu!
Någon som har någon aning om vad den kan identifieras som?

Fick även hem mitt nya avgassystem!! Akrapovic Racing Line (Titaani) Fan så gött det kommer låta nu!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top