Vill börja med att säga, vill du inte ha strypningen så ska du givetvis plocka bort den. Men det du skriver om hastigheter låter lite underligt.
Sett att topp hastigheten är 255-270 ish på R7:an
En R7 har 74 hästkrafter när den är original och ostrypt. Med liggande förare och rätt utväxling når den
kanske 215.
Du kan grovt räkna med följande:
65hp 200km/h
100hp 250km/h
180hp 300km/h
270 kräver en bra bit över 100hp, det händer inte på en R7.
beroende på hur magen ser ut på föraren och nu går den inte ens över 160km/h!?!(67kg 179cm lång är jag)
Vikten på föraren spelar mer roll för accelerationen, däremot gör luftmotståndet skillnad.
För toppfart kan en tyngre förare i skinnställ vara bättre än en lätt förare i allvädersställ. Däremot kommer den tunga föraren alltid förlora 0-100.
Så tror den är typ strypt strax över A1??? Min Kawasaki ninja 400 gjorde 201km/h A2
En kåpad A2-hoj med liggande förare når
kanske 170-180.
nu går den inte ens över 160km/h!?!(67kg 179cm lång är jag) Så tror den är typ strypt strax över A1?
160 på mätaren låter något lågt för A2, det håller jag med om.
Innan jag bestämde mig för att strypningen var "fel" skulle jag se över följande:
1. Är mitt däcktryck som det ska?
2. Är kedja och hjullager i gott skick? (Troligen på en 2022).
3. Har jag skinnställ eller fladdrigt allvädersställ?
4. Ligger jag klämd mot tanken och håller luftmotståndet lågt?
5. Pröva om femman eller sexan ger högst toppfart.