Har en 50 hästars yamaha xj 600 s diversion, har tagit ur den 40 %-iga strypningen i insugsgummit, undrar om någon vet hur man avstryper en sådan ?
alltså, ja den får mer luft, o ja trottlarna öppnar fullt när man testar med fingrarna.men vad ska man sätta i för munstycken ??
just nu låter den bara mer, som en 740 utan luftfilter !
har hittat ett dynojet kit nytt på utförsäljning för 200 kr- steg 1,
vet inte riktigt vad steg 1 innebär, men det är väl andra munstycken o nål va ?
ska just nu ner i källaren o lyfta bort förgasarna ( byta ut torra insugsgummin.
har googlat runt o läst olika forum ang detta o läser att dyno inte är ett kvaliteval.
någon som kan ge lite ljus i frågan.
ps. är min första hoj,köptes i sommras körde 700 mil, sen hoppa kamkedjan 2 kugg såå nu har den ny kamkedja, ringar o tätningar.ventilerna klara sig, lite tur i eländet.
skulle vara enormt tacksam för hjälp o tips från någon som VET.tack
xj600
xj600s
secaII
alltså, ja den får mer luft, o ja trottlarna öppnar fullt när man testar med fingrarna.men vad ska man sätta i för munstycken ??
just nu låter den bara mer, som en 740 utan luftfilter !
har hittat ett dynojet kit nytt på utförsäljning för 200 kr- steg 1,
vet inte riktigt vad steg 1 innebär, men det är väl andra munstycken o nål va ?
ska just nu ner i källaren o lyfta bort förgasarna ( byta ut torra insugsgummin.
har googlat runt o läst olika forum ang detta o läser att dyno inte är ett kvaliteval.
någon som kan ge lite ljus i frågan.
ps. är min första hoj,köptes i sommras körde 700 mil, sen hoppa kamkedjan 2 kugg såå nu har den ny kamkedja, ringar o tätningar.ventilerna klara sig, lite tur i eländet.
skulle vara enormt tacksam för hjälp o tips från någon som VET.tack
xj600
xj600s
secaII