Ta bort tankpad, samt tips på en ny.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag drog bort en gammal tankpad försiktigt när tanken skulle lackas på en gammal hoj.
Har fortfarande kvar tankpaden med klister och allt helt redo att monteras igen.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Tog bort den idag. Gick klockrent, blev lättare att ta bort den om man använde hårtorken. Paden blev lite mjukare och släppte lätt. Inget klister fanns kvar på tanken, polerade lite så blev det fint.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Var på biltema idag, 50 kr för en helsvart tankpad. Får se hur väl den sitter på hojen, monteras väl i helgen..

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
kanterna kanske inte sätter sig direkt, men ge den nån vecka eller värm med värmepistol/hårfön

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena! Tog bort min tankpad idag men den ser lite missfärgad ut under. Det är inget lim eller sådär kvar, lacken är jämn och fin men lacken är lite mörkare än resten av tanken. (vit tank) Några tips?

Bifogat

• 11.jpg
    11.jpg
    108.8 KB · Visningar: 155
Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Kanske ska återkomma med resultat, jag har haft min biltema-tankpad på de få dagarna jag än så länge har hunnit med att köra hojen. Sitter som en smäck!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Värm, ta bort, dutta med silvertejp för att få bort limrester. Ta bort det sista med biltemas label off. Passa på att tvätta hojen, gå på med lite polish om lacken har spår av tankpaden. Till sist på med vax. Eller varför inte ta hela hojen när du ändå håller på.

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Värm, ta bort, dutta med silvertejp för att få bort limrester. Ta bort det sista med biltemas label off. Passa på att tvätta hojen, gå på med lite polish om lacken har spår av tankpaden. Till sist på med vax. Eller varför inte ta hela hojen när du ändå håller på.

Vet du hur man får bort mina fula märken?

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Det blev rubbing och hårdvax från Biltema, funka hur bra som helst. Heil Biltema!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Värmepicka och rubbing. Eventuellt bromsrengöring till limmet.

Hej svejs i lingonskogen :hej

bortkastadtid

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2014
Hoj
2006 KTM Superduke
drar liv i en gammal tråd

Jag har haft min tank på omlackering och vill nu återanvända samma tankpad som jag hade innan. Nån som vet vad jag kan använda för lim då det som är kvar på tankpaden inte är tillräckligt?

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Biltema har spraylim som har funkat bra när jag har monterat greppmatta på min tank iaf

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...