Ta det lugnt genom Malmö (stenkastande "ungdomar")

Status
Ej öppen för fler svar.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Det finns idioter i alla läger. Tror att det räcker att konstatera det. När jag var liten försökte ett gäng tonåriga smålänningar få ett tåg att spåra ur bara "lite på skoj, sådär". Det spelar ingen roll vad personerna i fråga har för ursprung. Det är aktiviteten i sig som är förkastlig. Enkelt?

Tur att det inte vart värre än vad det blev. Folk kunde ha dött. En sten i huvudet på en hojåkare hade inte säkert slutat lyckligt.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hell, jag skulle ju rekommendera att föregå med gott exempel och redigera bort din smutskastning av smålänningar.

:)

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det är för att du själv skall tänka till och dra slutsatsen just vilka ungdomar det är i detta fallet.

Tror jag....

I media verkar man i vissa fall vara ungdom upp och över 30 år, men jag undrar om gemene man verkligen tänker sig så gamla individer när någon säger ungdom. Det var i varje fall så jag läste ut "ungdomar".

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Fick en vattenbalong i nyllet när jag körde under en gångbro på örbyleden vid Hökarängen för några år sedan. Man blir rätt vilsen innan man fattat vad som händer och hade en bil bromsat framför mig hade jag inte hunnit reagera.
Körde upp på gångbron för att jaga ungarna och det var med tillfredsställelse jag såg dom springa mellan husen. Sedan besinnade jag mig och rullade med avslagen motor ner igen. Inte så moget tilltag av mig direkt, men det brann till i huvudet. Har hänt förr...
Tror för övrigt att ungdjävlarna (utan situationstecken) ev. kanske kan ha varit från Småland. De såg så där Emilaktigt lintottiga ut.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Hell, jag skulle ju rekommendera att föregå med gott exempel och redigera bort din smutskastning av smålänningar.

:)

JAG är smålänning! :D

Fast trots att jag är en idiot så var jag inte en av dom som försökte få tåget att spåra ur.... ;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...
Tror för övrigt att ungdjävlarna (utan situationstecken) ev. kanske kan ha varit från Småland. De såg så där Emilaktigt lintottiga ut.

Ja blir så trött när ja läser sånt här. Och jämt ska de hålla på med sin precious ostkaka. Ja har hört från en kompis att dem ofta bryter upp parketten och odlar ostkaka direkt i lägenheten! Man blir så trött.
Stay away från smålänningar säjjer ja bara!

/R1-forever

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Men ändå... Handen på hjärtat Jörgen, ska vi verkligen underblåsa fördomarna mot de där ostkakestinna Ja töar inte Karloskar-typerna?
Eftertankens kranka blekhet griper tag i mig.
Kanske det bara är myter att de bryter upp golv och odlar ostkaka? Växer för övrigt inte ostkakor på buskar i Snålänningarnas land?

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Ja blir så trött när ja läser sånt här. Och jämt ska de hålla på med sin precious ostkaka. Ja har hört från en kompis att dem ofta bryter upp parketten och odlar ostkaka direkt i lägenheten! Man blir så trött.
Stay away från smålänningar säjjer ja bara!

/R1-forever

Jag som alltid trott att ostkaka var ett skånskt påhitt. "Di däe jönsapellana från söden ha ju ena mäkliga idée fö sig rätt ofta annas o de då va"

/f.d. smålänning

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har hört att smålänningar är snåla, därav uttrycket snål som en smålänning. Kanske någon smålänning som kan reda ut det där en gång för alla. En gång när jag tjuvläste en artikel i ett magasin frågade expediten mig om jag var smålänning :mad:

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Jag som alltid trott att ostkaka var ett skånskt påhitt. "Di däe jönsapellana från söden ha ju ena mäkliga idée fö sig rätt ofta annas o de då va"

/f.d. smålänning

Den äldsta ostkakeversionen är tydligen från Småland och firas som tur är fortfarande i Sverige då och då :tummenupp även om delar av den yngre svenne banan befolkningen idag tydligen hellre väljer pizza och kebab.Var rädda om ert ursprung för det är olikheten mellan olika folkslag som gör världen så fantastisk många gånger.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Idioter, misstänkta för misshandel? snarare mordförsök. 70 som gäller på den vägen, jävla..... alla vet vilket folk slag som kastade stenen.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Den äldsta ostkakeversionen är tydligen från Småland och firas som tur är fortfarande i Sverige då och då :tummenupp även om delar av den yngre svenne banan befolkningen idag tydligen hellre väljer pizza och kebab.Var rädda om ert ursprung för det är olikheten mellan olika folkslag som gör världen så fantastisk många gånger.

Det som verkligen särskiljer oss svenskar är att alla alltid skall vara lika och tycka lika. Alla "gillar olika" på samma sätt och på samma gång. Just nu är inte svensk mat-tradition på topp... men det kommer... och då äter alla ostkaka. :tummenupp

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så citationstecken är en uppmaning till personlig reflektion? :va Hej hå.

F.ö var det ju glasklart vad Bandidos_Peking avsåg så varför skulle han då vilja uppmana till att man skall dra sin egen slutsats? Trådstartaren verkar ju uppenbarligen vilja presentera SIN egen version av vari problemet ligger så jag tror knappast att citationstecken skall tolkas på sättet som du beskriver. Kanske är det bara bristande språkkunskaper? I det fallet är det ju ingen stor sak, vi är på ett fritt forum och var man får skriva på det sättet som behagar honom eller henne, men om det INTE var bristande språkkunskaper så är jag är faktiskt uppriktigt nyfiken på vad citationstecken betyder i detta sammanhanget.

Vanligtvis skulle jag tolka citationstecken som ett uttryck för ironi. I detta fallet då som i att det faktiskt INTE var ungdomar som kastade sten (VEM VAR DET SOM KASTA?!). Kanske menar TS att det var lattemammor, långa personer, spädbarn eller brandmän som kastade sten? Kanske var det inte ens människor? Intrigen tätnar.

Fast det var väl en moderator som ändrade rubriken till den nuvarande.

Eller massuppfittat det?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men ändå... Handen på hjärtat Jörgen, ska vi verkligen underblåsa fördomarna mot de där ostkakestinna Ja töar inte Karloskar-typerna?
Eftertankens kranka blekhet griper tag i mig.
Kanske det bara är myter att de bryter upp golv och odlar ostkaka? Växer för övrigt inte ostkakor på buskar i Snålänningarnas land?
Det är ju inte bara ostkakeriet! De e ju relijionen oxo! Du har väl sett templen de bygger överallt. Smälter ju inte in direkt. Horder av bilburna tar sig dit för att ta del av deras alster. Snart har vi väl Ikea- inredning på kungliga slottet oxo! Och i Göteborg hade har de förtöjt en egen jagare! De e inte rolitt längre:huvet

Minna två sent

Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Äh, ja det är invandrarungdomar som gör sånt här, vet ni varför? För svenska ungdomar sitter hemma vid datorn.

Ja invandrare är mer kriminella, men just det här.. njä.

Edit: Just det, jag är halvt utlänning, det brukar ju rättfärdiga icke politisk korrekthet.

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Tror att Bandidos-Peking bara ser verkligheten och sanningen som den är, ni som inte håller med om detta kan fortsätta leva i er fantasivärld! Att blunda för sanningen är bara tragiskt!

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Äh, ja det är invandrarungdomar som gör sånt här, vet ni varför? För svenska ungdomar sitter hemma vid datorn.

Som ung svensk så backar jag upp detta uttalandet.
Mångkultur kan dra åt helvete, gamingkulturen är den enda man står ut med utan att vilja driva något vasst genom ansiktet :fakta

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
CBR929RR
en polare fick väja på motorvägen (ej Malmö) en gång då ungdommar kastade ner en kundvagn på vägen framför honom :huvet
(han körde dock bil)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...