Ta det lugnt ute i trafiken, du är inte odödlig...

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Utan att vara moralisk på något sätt, hoppas med detta klipp att ni tar det lugnt ute i trafiken. Orsakerna kan vara många....

Vet inte om detta klipp varit uppe tidigare, men i alla fall
Hojbroder, keep safe! :tummenupp

Richard_Uppsala

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
-07, Honda CBR1000RR
Ganska skrämmande... jag som vill på MC-semester i Europa nästa sommar! Fast å andra sidan, de flesta olyckorna här verkar vara idioter... visst, många gånger är det vänstersvängande bilar osv, men det är inte helt lyckat att göra omkörningar vid korsningar...

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Ganska skrämmande... jag som vill på MC-semester i Europa nästa sommar! Fast å andra sidan, de flesta olyckorna här verkar vara idioter... visst, många gånger är det vänstersvängande bilar osv, men det är inte helt lyckat att göra omkörningar vid korsningar...

håller med, känns som att väldigt många av olyckorna kunde undvikas av vettigare hojkörning. omkörning på höger sida kändes ju ganska återkommande och ogenomtänkt :huvet

Iilada

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Hoj
yamaha R1
håller med, känns som att väldigt många av olyckorna kunde undvikas av vettigare hojkörning. omkörning på höger sida kändes ju ganska återkommande och ogenomtänkt :huvet

+1 ! Såg 7 minuter och typ väääldigt många kunde verklingen undvikas, helt sjukt o se va vissa inte tänker

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Va i helvete håller folk på med ute i trafiken?? :huvet

Många skulle kunna bli kamikazepiloter!

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vad är ens liv värt? Om 1 tim och 16 min får en att tänka till lite, så är den tiden en petitess ;)

Annars finns ju det ju snabbspolning :tungan

Det mesta om inte allt jag såg var filmat i något östland med tvivelaktig trafiksäkerhet generellt sätt. Jag tror inte att den här videon är något som sätter några djupare spår hos någon. Själv tittade jag med lite avsmak innan jag stängde av. Tyckte helt enkelt att många av förarna var obotlig korkade bortom räddning.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Lite konstigt är det att halva östeuropa verkar bestå av vettlösa mc-piloter och gamla risiga Lada-bilar, och andra halvan består av folk som kör omkring med gopron monterad på instrumentbrädan när dom kör i stan...:3freak:3freak

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
ja redan efter 18 min kan man ju redan säga att det står 1-1 mellan idioterna på 2 hjul och idioterna på 4 hjul

edit : Glömde säga att kanske den enda som inte ska titta på den här rullen är
han som nyss fort körkort och frågade hur man kryssa mellan bilarna på bästa sätt i Stockholms morgon trafik :hihi

Last edited:

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Det mesta om inte allt jag såg var filmat i något östland med tvivelaktig trafiksäkerhet generellt sätt. Jag tror inte att den här videon är något som sätter några djupare spår hos någon. Själv tittade jag med lite avsmak innan jag stängde av. Tyckte helt enkelt att många av förarna var obotlig korkade bortom räddning.

Så du menar att det inte finns vänstersvängande, mobilpratande, nochalanta bilister i Sverige, Ok, det får stå för dig. Självklart finns det way för många puckon i trafiken, felet behöver inte alltid vara ditt. Några av klippen såg ut att komma från Erfarna mcförare, men likt förbannat får de en lowsider, varför?
Dåliga däck, olja på vägen, distraktion, you tell me?

Jag vet inte hur det är för dig, men jag att trött på att se/läsa om hojbröder som förolyckats. Om en video kan få någon att tänka till lite till, bli ännu mer medveten så räcker det för mig.

Last edited:

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
ja redan efter 18 min kan man ju redan säga att det står 1-1 mellan idioterna på 2 hjul och idioterna på 4 hjul

edit : Glömde säga att kanske den enda som inte ska titta på den här rullen är
han som nyss fort körkort och frågade hur man kryssa mellan bilarna på bästa sätt i Stockholms morgon trafik :hihi

hehe :tungan

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Vidden av mänsklig dumhet har helt klart inga som helst gränser överhuvudtaget. Tragiskt med så många allvarliga skador vi ser på parad. Många trasiga familjer i kölvattnet på denna rulle.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Finns ju en del incidenter med smitningsolyckor och fy f-n va jag hatar smitare.:näsblod
Sen alla dessa värdelösa slangare (ja jag är också en sån men provar inte ens heller) som fläskar iväg hojen i omloppsbana..

Sidovagnsvinglandet däremot, det är humor. :)

Last edited:

moddlaren

Guest
hmm

Bara att konstatera att det finns många stridspiloter som kör över sin kappasitet och bryter mot både det ena o andra för att inte säga det mesta.

Sedan finns ju åt hel-ete för många insidenter där bilförare inte titta i backspegel före dom svänger sjukt jobbigt när ididoter bara svänger.

jäkla tragisk rulle som dock visar hur snabbt livet som hoj förare kan sluta i en rulle pga missbedömningar.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Så du menar att det inte finns vänstersvängande, mobilpratande, nochalanta bilister i Sverige, Ok, det får stå för dig. Självklart finns det way för många puckon i trafiken, felet behöver inte alltid vara ditt. Några av klippen såg ut att komma från Erfarna mcförare, men likt förbannat får de en lowsider, varför?
Dåliga däck, olja på vägen, distraktion, you tell me?

Jag vet inte hur det är för dig, men jag att trött på att se/läsa om hojbröder som förolyckats. Om en video kan få någon att tänka till lite till, bli ännu mer medveten så räcker det för mig.

Du förutsätter lite för mycket bara för att jag hade lite synpunkter på videon. Jag tycker det är lika illa när folk skadas eller förolyckas i trafiken oavsett om det är bilister, mc-förare, cyklister eller gångtrafikanter. Fungerar inte samspelet är olyckan framme. Som mc-förare är man väldigt utsatt. Ett litet misstag från en själv eller andra trafikanter kan få förödande konsekvenser. Det är en realitet man får leva med som mc-förare. För att överleva måste man lära sig att läsa trafiksituationer och se till att ha marginalerna på sin sida.

Har du någonsin kört i Östeuropa vet du att trafikmiljön inte är den bästa och att säkerhetstänkandet lämnar väldigt mycket att önska. Lägg till förare som antagligen fick sitt körkort i sitt frukostpaket. Då är det inte så förvånande att den typen av olyckor vi ser i videon sker.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år