Ta er tid att GÖRA den HÄR!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Som vi alla vet gör SMC väldigt mycket för att främja oss MC-lister och här har dom gått ihop med forskare från Irland för att få en uppfattning om vad vi tycker om SMC och hur vi hanterar situationer.

Man lär sig en bit om sig själv efter vissa frågor! :yoparty

SMC Enkätten

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Bra initiativ Nash!

Synd att SMC inte kunde prestera en bättre enkät som gick att förstå samt fylla i korrekta svar. Väldigt dåliga frågeställningar då jag fick fundera om det var dåtid eller nutid svaren grundade sig på. Svårt att få en undersökning med korrekta svar då!

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Min gissning är att de tyvärr inte anlitat experter då de skapat enkäten. Jag kan ju ha helt fel, men jag upplevde en del av frågorna lite styrda och konstiga alternativ.

Men naturligtvis kan det vara viktigt att fylla i den ändå.

Jag kommer bara att tänka på det gamla ordspråket:
Som man frågar får man svar...

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Bra att du upplyser om den. Jag har iofs redan fyllt i den och tyckte också att en del frågor var knepiga men inte så farligt.

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
En hel del konstiga svars alternativ vet ju inte riktig vad man ska svara på vissa då man kör både sport/motard/enduro så det fick bli en konstig blandning :) men nu är den gjort så nu är det dax att fira in det nya året.

Gott nytt år alla glada

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
Med normal läsförståelse var det väl inga problems.
:arsele:arsele

Min gissning är att de tyvärr inte anlitat experter då de skapat enkäten. Jag kan ju ha helt fel, men jag upplevde en del av frågorna lite styrda och konstiga alternativ.

Men naturligtvis kan det vara viktigt att fylla i den ändå.

Jag kommer bara att tänka på det gamla ordspråket:
Som man frågar får man svar...

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Med normal läsförståelse var det väl inga problems.
:arsele:arsele
Jag kanske var lite otydlig, problemet är att man måste välja alternativ som liknar det du ligger närmast. På många frågor fanns det inga riktigt bra alternativ att välja, man valde snarare det som stämde minst dåligt, framför något bra alternativ.

När väldigt många frågor blir av den karaktären, skapar det en väldigt stor osäkerhet i vad du egentligen mäter för åsikter eller attityder inom mätgruppen. Med andra ord en en enkät som inte ger så mycket mätbara fakta rent vetenskapligt. Hoppas du förstår denna förklaring bättre...

Dr.Bike

Guest
Jag kanske var lite otydlig, problemet är att man måste välja alternativ som liknar det du ligger närmast. På många frågor fanns det inga riktigt bra alternativ att välja, man valde snarare det som stämde minst dåligt, framför något bra alternativ.

När väldigt många frågor blir av den karaktären, skapar det en väldigt stor osäkerhet i vad du egentligen mäter för åsikter eller attityder inom mätgruppen. Med andra ord en en enkät som inte ger så mycket mätbara fakta rent vetenskapligt. Hoppas du förstår denna förklaring bättre...

Mycket bra sagt.
Jag har själv jobbat med bl.a utvärderingar, och betygssättningar, och ju mer man fördjupar sig i detta, desto svårare inser man att det är att få svar på det man undrar! :)

Det är väl därför jag brukar vara halvkinkig när jag svarar i vissa trådar...
Då jag inte alltid kan förstå riktigt vad frågeställaren frågar... ;)
Jag läser ju inte fel och illvilligt med flit, men jag ser ju oftast minst TRE olika innebörder i folks olika meningar då det förekommer både syftningsfel, tempusfel särskrivningar (som bara de kan ändra innebörden 100%) osv osv

Så ja - som man frågar får man svar!

Nu: Till enkäten! :D

Last edited:

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
En sån röd :)
Det va rätt kul å vissa frågor fick man juh tänka till på :va!

Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Klart o betalt !
Håller med om att det var en del konstiga frågor.
Ex Är din motorcykel en: Moped,motorcykel eller skoter ? :huvet

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...