Ta hand om er!đŸ„°

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Möttes i morse av beskedet att mina barns mor nu somnat in efter en kort tids sjukdom, bara 58 bast, sĂ„ orĂ€ttvist. Tog mig nu mer vĂ€ldig hĂ„rdare Ă€n jag trodde😱 Hon Ă„kte med nĂ„gra gĂ„nger pĂ„ min Suzuki VX800 -93. Barn, bil, bĂ„t senare och efter skilsmĂ€ssan sĂ„ höll vi kontakten en del. Jag var vĂ€l en "spelevink" och lika omogen vad jag nu Ă€nnu Ă€r sĂ„, men vi avslutade förhĂ„llandet pĂ„ ett fint sĂ€tt.

Vad jag vill med detta inlĂ€gget? Livet Ă€r skört och orĂ€ttvist ibland och med tidens rand sĂ„ blir man mognare, Ă€ven om det tar tid. EftertĂ€nksamhet nu idag frĂ„n mig och hoppas ni ocksĂ„ tĂ€nker pĂ„ nĂ€ra och kĂ€ra innan det Ă€r försent. Tack för ordet och ta hand om er!đŸ„° PS. Behövde nu kanske skriva av mig och mĂ„nga andra kĂ€ra MC-Ă„kare försvunnit ur mitt liv... /Ledsen
20241101_182536.jpg

Last edited:

L. MĂ€kinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Alla ska dö, fast de flesta inte just idag.
Trots detta Àr det mÄnga som idag nÄs av ett dödsbud.
Ibland har man föraningar att det Àr pÄ vÀg att hÀnda, men andra gÄnger kommer det ovÀntat. En del plÄgas en tid innan de fÄr slippa smÀrtan medan andra plötsligt bara inte finns lÀngre.
Det vi vet sÀkert Àr att vi föds, vi lever, vi dör. Biten vi kan pÄverka Àr den i mitten. Njut av den sÄ mycket ni kan!

TomK

hela vÀrlden Àr min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det Àr dagen vi alla bÀvar inför - kanske mer Àn vÄr egen bortgÄng - dagen nÀr nÄgon riktigt nÀra gÄr bort. En familjemedlem som gör att familjen för resten av all tid, Àr trasig och en pusselbit saknas. Detta trots att vi egentligen vet att familjen som vi kÀnner den, stÀndigt förÀndras. Far- och morförÀldrar försvinner och ens egna och helt plötsligt Àr man sjÀlv del i det Àldsta skiktet av de som lever och man ser barn och barnbarn som kommer att skapa nya generationer - förhoppningsvis och lÄngt efter att man sjÀlv seglat vidare.

Allt fler bekanta drar in Ärorna. Det har varit hojkamrater, en gammal plutonskamrat frÄn förr, en kollega och bara hÀromdagen min tidigare mentor i en förening, som drabbades av cancer och inte lyckades klÄ den. Min egen far gick bort för flera Är sedan nu, men den dagen och tiden dÀrefter sitter etsat i minnet och smÀrtan kommer tillbaka ibland. Livet Àr kort och döden Àr sÄ vÀldigt mycket lÀngre...

Sorgligt att höra och jag förstÄr att det Àr en tung nyhet Àven om ni inte levde ihop sedan lÀnge, men minnena av de bra stunder som fanns och barn mm, sÄdant kan man inte bortse ifrÄn och hur det Àn varit i relationen, sÄ Àr det sÄ mycket tillhörighet och gemenskap som ÀndÄ finns.

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
TrÄkigt att höra Peter, beklagar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har ocksÄ drabbats av att folk i bekantskapskretsen gÄtt bort pÄ senare tid, bland annat en slÀkting i min Älder som bara hastigt insjuknade och sedan var borta.

Vad vÀrre Àr har jag flera som kÀmpar med allvarliga sjukdomar dÀr utgÄngen Àr oviss.

Jag Àr sjÀlv över den Älder dÄ bÄda mina förÀldrar hade sina första hjÀrtinfarkter.

Ingen vet hur mycket sand dom fick i sitt timglas nÀr dom föddes, sÄ man ska ta tillvara pÄ den tid man har

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Helt klart sÄ tÀnker man mer nÀr sjÀlv blir Àldre. Kom att tÀnka pÄ hÀromdagen att min morfar som gick bort i en kraftig hjÀrtinfarkt för mÄnga Är sedan han var i samma Älder som jag Àr nu.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Möttes i morse av beskedet att mina barns mor nu somnat in efter en kort tids sjukdom, bara 58 bast, sĂ„ orĂ€ttvist. Tog mig nu mer vĂ€ldig hĂ„rdare Ă€n jag trodde😱 Hon Ă„kte med nĂ„gra gĂ„nger pĂ„ min Suzuki VX800 -93. Barn, bil, bĂ„t senare och efter skilsmĂ€ssan sĂ„ höll vi kontakten en del. Jag var vĂ€l en "spelevink" och lika omogen vad jag nu Ă€nnu Ă€r sĂ„, men vi avslutade förhĂ„llandet pĂ„ ett fint sĂ€tt.

Vad jag vill med detta inlĂ€gget? Livet Ă€r skört och orĂ€ttvist ibland och med tidens rand sĂ„ blir man mognare, Ă€ven om det tar tid. EftertĂ€nksamhet nu idag frĂ„n mig och hoppas ni ocksĂ„ tĂ€nker pĂ„ nĂ€ra och kĂ€ra innan det Ă€r försent. Tack för ordet och ta hand om er!đŸ„° PS. Behövde nu kanske skriva av mig och mĂ„nga andra kĂ€ra MC-Ă„kare försvunnit ur mitt liv... /Ledsen
View attachment 506006
Gillar inlÀgget, beklagar sorgen.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi fÄr dra oss tillbaka til...

SMC krÀver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnĂ€mnt till en av vĂ€rldens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 frÄn Yamaha