Ta isär motorn? :S

wennerholm

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
nja..
Tja, jo det är så att jag har en spricka i kåpan under växellådan och för att få loss den så måste ja ta isär hela motorn, behöver nu tips inför projektet eller en schyst beskrivning! har en RM125 -97....

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Ett tips är att köpa en verkstads handbok där har du sprängskisser och allting
lägg alla skruvar och kugghjul i lådor så du inte tappar bort nånting. och va noga med att skruva dit allting rätt och ordentligt så du slipper öppna motorn igen

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Satan vad ni krånglar till det! SÅ mycket grejer är det ju inte i en 2t motor! Räcker ju med en lite större bunke eller två! Behöver inte märka, man ser ju var allt ska sitta :) Vissa grejer ska du dock dra med rätt moment.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Jag brukar läga grejorna i en lite låda eller liknande.. Står två stycken isär plockade mito motorer i garaget nu.. Så mkt delar är det som sagt inte :)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Edholm skrev:
Jag brukar läga grejorna i en lite låda eller liknande.. Står två stycken isär plockade mito motorer i garaget nu.. Så mkt delar är det som sagt inte :)

precis, å ofta passar grejorna bara på ett ställe... men nåra lagom stora lådor lr liknande... kan vara bra att ha så att inte grejerna rullar iväg.. :tummenupp

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
brukar börja med att märka upp det viktigaste men sen blir allt oftast liggandes i några månader, o när det ska ihop ligger allt i en hög nånstans efter att brorsan har flyttat på det :kocko o allt som har legat i ordning ligger överallt, eller i en bunke som nisse sa, och som sagt.. när det är en 2-t så är det oftast luungt, även om det kan ta en stund med att komma fram till i vilken halva man ska ha dreven i när man trycker ihop den o så.. det var lite knepigt på aprilian innan man visste iaf. med fjädrarna o så men allt går att se när man klurat ett tag. Är bara att riva det...

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Edholm skrev:

Jag har en förmåga att sprida ut delarna så mycket det bara går. Så att det blir som ett mycket svårt pussel att få dom att sitta där dom ska :)

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Poffer skrev:
Jag har en förmåga att sprida ut delarna så mycket det bara går. Så att det blir som ett mycket svårt pussel att få dom att sitta där dom ska :)

Sånt är kul :)

Kommer ihåg första gången jag skulle skruva isär en motor. Var en två vxl:ad Sachs och jag var 12år. skruvade bort alla skruvar och sen när jag skulle dela på halvorna så hade jag motorn stående plant så alla drev rammlade i en hög på bordet :tummenupp :hihi

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Hoj
SUZUKI
om du ska vara riktigt ordningsam så kan du sätta ihop alla dreven i motorn med lite stripes så du vet att dom kommer i rätt ordning sen när du ska stoppa tillbaka dem

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...