Blir det bättre om jag säger att det blir etter värre efter skolan?
Först HITTA ett jobb och sedan jobba ihop till skatt, hushåll, villa, ungar, bilar.
Xibalbas "Invänta hjärtinfarkt eller stroke! " kommer kännas som en befrielse...
...om man nu inte hade hojen att se fram emot nästan varje dag.
Utbrändhet fans inte för 50år sedan. Då bet man ihop och körde vidare. Sen kom HBTQ politiken och vi alla var offer, vi alla var utbrända och vi alla är helt neutral under ordet Hen. Individen försvann, viljan likaså. Nu vill vi ligga hemma.
Övertygad om att man slet som djur även för 50 år sedan. Man höll bara käft när det gjorde ont.
Skylla på mailkorgen?? Stäng av den då.
Mailkorgs hanterar kurser säger. Jobba med din mail 2-3h per dag. I två olika tillfällen. Sen fimpar du mailen mellan dom tiderna och utför ditt arbete.
Mindre stress och en bättre mail respons är oftast resultatet.
Tror farbror är gammal.
Endast kommunalare kan stänga av mailen och behålla jobbet.
Absolut, men att inte känna sig stressad är inte samma sak som att aktivt skita i saker.
View attachment 412500
Jo även en grabb som jag blir äldre...
Är dock lååååång ifrån kommunalare.
Nä men det är helt seriöst det där med mailkorgshantering. Schneider till exempel pratar en del om det, min förre chef gick kurs hos dom(när han jobbade där) ang detta. På mitt företag pratas det om det. Just för att mail som trillar in är otroligt stressande. Oavsett om det är snabba lösningar eller utdragna problem. Problemet är att vi läser mailen 24/7 då vi alla har det i dator, telefon, padda mm. Stressen byggs upp då du vet att det är 50nya mail denna dag. Trots att det bara tar 1-2h att läsa och åtgärda dom.
Vi jobbar internationellt och får då mail dygnet runt pga detta. Så vi går med denna mail stress hela dagarna plus helgerna.
Åååå nääää mailstress.. stackars kontorsfolk. Prova att stå i en högstrålande zon i en av våra uråldriga kärnreaktorer (som hade varit ersatta med modernare typer om det inte vore för trädkramarlobbyn) och köra svetsfogar på kritiska system, som om dom inte blir riktigt hopsatta kan orsaka allt från mindre driftstörningar till härdsmälta, känn strålsjukan komma smygande när du är inne på din 15:e timme och be till vilka makter du än tror på att allt ska gå vägen även denna gång. kom inte och snacka stress, jag spyr!
15 timmar? Du är inte bara långsam?
Vilka riktlinjer följer ditt företag?
Strålskydd inom anläggningen - Personal
Krav på begränsning av stråldoser till personal och allmänhet vid verksamhet med
joniserande strålning ges i SSMFS 2008:51.
Dosgränser, utifrån kraven i SSMs föreskrift, för personer i verksamhet med joniserade
strålning sammanfattas i tabell nedan.
Situation/Period Dostyp Högsta dos(mSv)
Arbetstagare
Kalenderår (enstaka år)
Effektiv dos 50
Ekvivalent dos till ögats lins 150
Ekvivalent dos till hud 500
Ekvivalent dos till extremiteter 500
5 år (ackumulerat)
Effektiv dos 100
Gravida kvinnor Efter graviditet fastställts Ekvivalent dos till fostret 1
Om det finns särskilda skäl kan Strålsäkerhetsmyndigheten medge att dosgränserna överskrids om utförandet av ett speciellt arbete är nödvändigt.
Arbetet får endast utföras av frivilliga arbetstagare. Vid räddningsarbete i nödlägen gäller inte dosgränserna i ovanstående tabell.
Räddningsarbetet får endast utföras av frivilliga. En räddningsinsats som kan medföra att den effektiva dosen överstiger 100 mSv får bara utföras i livräddande syfte av personer som har god vetskap om insatsens strålrisker.
Åååå nääää mailstress.. stackars kontorsfolk. Prova att stå i en högstrålande zon i en av våra uråldriga kärnreaktorer (som hade varit ersatta med modernare typer om det inte vore för trädkramarlobbyn) och köra svetsfogar på kritiska system, som om dom inte blir riktigt hopsatta kan orsaka allt från mindre driftstörningar till härdsmälta, känn strålsjukan komma smygande när du är inne på din 15:e timme och be till vilka makter du än tror på att allt ska gå vägen även denna gång. kom inte och snacka stress, jag spyr!
Kör bara med codpiece efter påtryckningar från lilla frunIförd diverse kläder med bly i kan jag tänka mig...inte helt lätt jobb.
För 50 år sen fanns inga stressiga jobb, totalt fysiskt utslitande jobb med trasiga ryggar etc., men inte stressiga.
Att varje dag få mer att göra än det är möjligt att hinna med i en mailkorg som bara växer t.ex.. existerade inte då.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|