Ta ledigt från bulten idag?

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Var just ute en sväng i solen och väl ute på bulten möter jag inte midre än 5 stiliga herrar på FJR, alla med matchande kläder och vita hjälmar, tätt följda av en polismålad FJR.

Dags för lite jakt kan tänkas?

Kör försiktigt

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hoppas kärringen går ut med skottkärran och sockerpaketen idag då. :tungan

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nästan så man hoppas att den berömda tanten har skottat ut grus i kurvan, inte för att jag vill att Haffa ska skada sig, men de kanske skulle kunna ha en "intressant" diskussion med henne om dom tar henne på bar gärning....

Edit: Fler med samma tanke :D

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Är det nånstans man gärna får jagen så e det på bulten... inte en drule att en bumse hänger på där. :D

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Övningskörning, dom är inte i "aktiv tjänst".

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
pÅlisen själva lär väl rosta av sig...låter mer som det, utbildning, än någon form av avancerad punktinsats. :)

Det händer väl varje år att någon ser en busslast mcpoliser där?

/J

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Som nån skrev, dom är nog ute och ringrostar lite. Körde Lygner runt lite tidigare idag, mötte 5 målade hojar mellan Fjärås och Sätila. Dom stog på ganska ordentligt i kurvorna...

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Har läst hur många trådar som helst om "Bulten" men aldrig förstått vad det är, och vart det ligger? :va

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Väg 257 mellan Tungelsta och Rosenhill, även kallad Slingerbulten/Bulten. Stockholms enda Gp-bana:tummenupp

Bifogat

• Bulten.JPG
    Bulten.JPG
    94.5 KB · Visningar: 322

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag pratade med en mc polis idag, på Shell Globen. Han berättade att min hoj var obesiktad och så vidare. Satt o lökade på hojen en liten bit från där jag tankade. Feg.

Eftersom han via radio hade information om hojtyp öhh ganska väsenskild från den rådande ridandes hoj medgav jag relativt omgående hanteringen kring nummerskyltsomflyttningen varpå han uppvisade en oväntad human inställning, adressen på pappret var jättenära och han lät mig "åka hem" med alla fel tänkbara i statens galejer´s handbok.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Är det nånstans man gärna får jagen så e det på bulten... inte en drule att en bumse hänger på där. :D

Och även om dom lätt skulle hänga på. Hur ska dom få stopp på en som inte vill stanna? Dom riskerar ju knappast liv och lem för att trycka dig av vägen.

Ostmacka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Bandit
Tror inte att dom snutarna som kör hoj är helt okunniga. Har tjuvkikat lite på deras övningar, och det går riktigt fort:D

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Tror inte att dom snutarna som kör hoj är helt okunniga. Har tjuvkikat lite på deras övningar, och det går riktigt fort:D

Kul att du har en igelkottfisk som avatar, har en sådan i karet själv. Hungrig typ JÄMT.

I en annan tråd så nämns det att polisen har ökad bevakning v17 i sthlm.

Körde själv förbi en civilare på vägen hem idag, såg trafikpiloten och ööööh la mig
framför i snigelfart...

Vad vill jag ha sagt?, ta det lite lugnt i helgen jag tror dom är på hugget redan...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln