Ta med barnen på hojen :)

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
det går visst. många säger nej men det går :D
 

Bifogat

  • barnstolliten.jpg
    barnstolliten.jpg
    127.9 KB · Visningar: 932

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
Det skulle man INTE vilja göra....

Har sett pappor hämta sina 6 åriga döttrar på förskolan på hoj.

Men inte med sån där barnstol =)
 
Last edited:

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Briljanto skrev:
2042783 Det skulle man INTE vilja göra....

Har sett pappor hämta sina 6 åriga döttrar på förskolan på hoj.

Men inte med sån där barnstol =)

Ja man ska inte hämta barnen utan barnstol .. jag tyckte detta va en klockren lösning ... :tummenupp
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Ludde-man skrev:
2042799 Ja man ska inte hämta barnen utan barnstol .. jag tyckte detta va en klockren lösning ... :tummenupp

Kul idé :tummenupp

[Mr. Negativ mode on]
Men säkerhetsmässigt... :3freak
Njae, knappast.
Lägger man hojen sitter ungen fast och kommer inte väck från hojen när den börjar volta runt... :död
[Mr. Negativ mode off]
 

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Anderstorp, Småland.
Hoj
Buell XB12Ss -06 & Husaberg Fe650s - Black edition -02
bissmark skrev:
2042922 Kul idé :tummenupp

[Mr. Negativ mode on]
Men säkerhetsmässigt... :3freak
Njae, knappast.
Lägger man hojen sitter ungen fast och kommer inte väck från hojen när den börjar volta runt... :död
[Mr. Negativ mode off]

Tyvärr heter nog lösningen på säkerhetsaspekten när det gäller barn och mc: Sidovagn, tills de blir stora nog att hålla sig kvar av egenkraft som vilken passagerare som hellst.

Läste för övrigt i SMC:s kalender att norden var utan ålderskrav för mc medans flera länder neråt europa har gräns rund 3 år.

Var rädda om er i trafiken.
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
hehe jag gapflabbar och anda var det ju inte sa roligt, men nu ar det sa att jag sitter pa min praktikplats i paris o har jatte trakigt sa det va kul
 

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
SV650S for sail...
Finns det nån åldersgräns angående :rullandeu som passagerare,lr får typ sunt furnuft råda?
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
bissmark skrev:
2042922 Kul idé :tummenupp

[Mr. Negativ mode on]
Men säkerhetsmässigt... :3freak
Njae, knappast.
Lägger man hojen sitter ungen fast och kommer inte väck från hojen när den börjar volta runt... :död
[Mr. Negativ mode off]
Löses med katapultstol á la krutladdning. :tummenupp

(Gäller dock att man inte utlöser den för sent, så man skjuter ungen ner i asfalten.)
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Thomb skrev:
2050779 Finns det nån åldersgräns angående :rullandeu som passagerare,lr får typ sunt furnuft råda?


Ingen åldersgräns finns. Enda som finns stadgat är att passageraren ska sitta bak. Sen om man tejpar fast dem med silvertejp eller liknande är oxå helt ok :3freak

Jag har haft grabben bakpå sedan han va tre på småturer, med ett brett snickarbälte som hållt oss samman. Nu har jag beställt bättre bälten med karbinhakar mellan så han slipper sitta tätt inpå och handtag så han kan hålla i sig bättre.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Hårn1 skrev:
2060458 Ingen åldersgräns finns. Enda som finns stadgat är att passageraren ska sitta bak. Sen om man tejpar fast dem med silvertejp eller liknande är oxå helt ok :3freak

Jag har haft grabben bakpå sedan han va tre på småturer, med ett brett snickarbälte som hållt oss samman. Nu har jag beställt bättre bälten med karbinhakar mellan så han slipper sitta tätt inpå och handtag så han kan hålla i sig bättre.

Är det inte farlig om han sitter fast i dig och ni vurpar? Menar om du hamnar överst :näsblod Känns iofs bättre än att han ramlar av när ni inte vurpar.

Jag skulle då inte ta med en person som inte kan hålla sig på plats på hojen för egen maskin.
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Har det i åtanken jämt. Men han älskar att åka med.. och jag älskar att ha med honom.

Sen får man ju vara jäääävligt uppmärksam och ta det lugnt.

Sen får folk tycka att jag e dum i huvudet eller vad som. Men ska man hela tiden oroa sig för att saker ska hända så kan man ju sitta o pilla navelludd i soffan istället. :3freak
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top