Ta med hunden...

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
En tanke som man bör ta med i denna diskussionen är hundens säkerhet.. Vad händer med hunden när en gubbe med keps missar höger-regeln och kör ut 10 meter framför din bil när du kommer i 70 på väg till jobbet..

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
En tanke som man bör ta med i denna diskussionen är hundens säkerhet.. Vad händer med hunden när en gubbe med keps missar höger-regeln och kör ut 10 meter framför din bil när du kommer i 70 på väg till jobbet..
Jag trodde det här var en skämttråd från början, men det verkar ju faktiskt som att folk verkligen tänker ta med sig sina hundar ut på hojen :näsblod

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Jag trodde det här var en skämttråd från början, men det verkar ju faktiskt som att folk verkligen tänker ta med sig sina hundar ut på hojen :näsblod

Ja vet inte om man ska skratta eller gråta.. Det finns folk till allt... Eller som mitt valspråk i livet lyder "Än är inte den sista idioten född"

marjac

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Ducati Monster 800 -04
Bagster - Friendly

Jag har samma problem,min fru vill ha med hunden när vi kör.
Har letat efter en lösning i ett år, inte hittat nån som funkar förran då jag förra vecka hittade Bagsters nya hundväska Friendly (vidare utveckling Animal väskan).

Har mailat lite med Sunbike som säljer Bagster i sverige, dom tar 1595 kr för väskan, sen behöver man ett tankskydd ,1295kr, för att fästa väskan

Skulle gärna vilja se/prova väskan, innan man köper den.
Har en Jack Russel, som gillar de transportväskor vi haft, utom en rycksäck vi köpte i somras för att kunna ha med honom.

Ska ringa och prata lite med Sunbike i veckan.

/m

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Varför inte, visserligen är ju en fin hund mera värd, men andra tar ju med sig flickvännen? :va

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Jag skulle oroa mig rätt mycket för min egen säkerhet i den situationen och inte så mycket för hunden. (Jag har dock ingen hund).

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Varför inte, visserligen är ju en fin hund mera värd, men andra tar ju med sig flickvännen? :va

Om jag hade en chey (wink wink nudge nudge) så hade hon haft minst hjälm, ryggskydd, ställ och bra stövlar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Två stissiga Pinschrar skulle jag vilja ta med på hojen!? Tipps någon?.

Jag mötte en kille som hade en hård sadelväska i plast på bönpallen, han hade borrat ett hål på toppen så att hunden kunde få upp huvudet men inte kroppen, såg bekvämt o proffsigt ut. hunden klagade inte...

en ordenklig tvärnit och hunden är nackad :tungan

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Såg på hojmässan förra året att det fanns speciella tankväskor för små hundar eller va man nu vill plocka med sej för djur på hojen:confused:

Hur man nu bara kan komma på tanken o plocka med sej ett djur på en mc? Vad händer med djuret vid en olycka? TÄNK OM TÄNK RÄTT:huvet

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det finns en SH-medlem, Gismo, vars jycke verkar vara med jämt, inte bara på byggbilder utan även när han kör hoj. Jycken sitter i en form av tankväska på hans V-max. Störtskönt radarpar! :yoparty

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Tydligen kan man ha med hunden lite överallt gällande mckörning...:)

Bifogat

• 37.JPG
    37.JPG
    105.2 KB · Visningar: 1,029

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hur man nu bara kan komma på tanken o plocka med sej ett djur på en mc? Vad händer med djuret vid en olycka? TÄNK OM TÄNK RÄTT:huvet

Många djur, framför allt hundar ÄLSKAR att åka bil/hoj. Varför inte låta de göra det då? Mina jack russels älskar att åka bil och då gärna nedcabbat.
Så varför inte ta med vovven på bågen. Om hunden älskar det lika mkt som husse så ser jag inte problemet?

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Många djur, framför allt hundar ÄLSKAR att åka bil/hoj. Varför inte låta de göra det då? Mina jack russels älskar att åka bil och då gärna nedcabbat.
Så varför inte ta med vovven på bågen. Om hunden älskar det lika mkt som husse så ser jag inte problemet?

Ser framför mej en hund göra en ganska lång flygtur, eller bli uppskrapad på asfalten, eller bli mosad av hoj,husse.eller vad den nu får på sej slår i om man kör omkull,blir påkörd. Det ser jag som ett onödigt "problem" o utsätta hunden för.:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha