Ta reda på Reg nr?

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Tja!

Jag vet att detta har vart uppe förr men hur tar man reda på ägaren till ett fordon om man har regnr? Nu tänker jag speciellt om man vill kolla upp om en bil är civilare eller inte...

:tummenupp

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
P-son skrev:
Tja!

Jag vet att detta har vart uppe förr men hur tar man reda på ägaren till ett fordon om man har regnr? Nu tänker jag speciellt om man vill kolla upp om en bil är civilare eller inte...

:tummenupp

Visst kan du ringa bilregistret och kolla men jag misstänker att du inte får fram någonting... Eftersom polisen får "skenregistrera" :skrämd :skrämd sina bilar så kan bilregistret säga att den tillhör Arne Karlsson i Örkejljunga när det i själva verket är en civilbil......Bara en liten tanke...

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Lime skrev:
VA!! Om du ringer Bilregistrets talsvar så får du ett registerutdrag där det står exakt vad det är för fordon, årmodell, registrerad effekt, nuvarande ägare och antal ägare... med mera...

Ja visst men behöver du verkligen allt det där?

Du får ju reda på vad det är för bil och vem som äger bilen på bilprovningens adress oxå. Dom får iaf inte lämna ut adress el tel nr det var så jag menade.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Aha. Men visst finns registrerad adress på registerutdragen? Har iaf för mig att det fanns det på de hojar jag kollade upp...

Och civila polisbilar känner man enklast igen på att det har en blå irriterande lampa på taket... ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...